Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Blindtest av dryck är rätt vanligt däremot och knappast något någon opponerar sig mot att så sker. Dessutom att betala hutlöst mycket för ett smycke är att betala mycket för status – det är liksom givet och överenskommet från början; det hör till smyckens natur. Du menar att det är status man köper med en dyr kabel? Det är väl ungefär vad många andra hävdat här också.
shifts skrev:Subjektivitet med ödmjukhet är underskattat tycker jag.
adagio skrev:Det är ju just DET som är min poäng mina vänner. Jag anser inte att någon behöver BEVISA något. Min och tex Morellos åsikt är diametralt olika i just denna fråga.
.
Morello skrev:Åter igen - detta är ett diskussionsforum. Dessutom ett sådant där den genomsnittliga förstårelsen för ljudåtergivning är avsevärt högre än på våra grannforum.
Panelguy skrev:Morello skrev:Åter igen - detta är ett diskussionsforum. Dessutom ett sådant där den genomsnittliga förstårelsen för ljudåtergivning är avsevärt högre än på våra grannforum.
Intressant påstående, vad grundar du det på?
Morello skrev:Panelguy skrev:Morello skrev:Åter igen - detta är ett diskussionsforum. Dessutom ett sådant där den genomsnittliga förstårelsen för ljudåtergivning är avsevärt högre än på våra grannforum.
Intressant påstående, vad grundar du det på?
Deltagande på diverse forum sedan cirka 2001.
Panelguy skrev: De nämner också, apropå en person som inte ens ville prova något annat än lampsladd då det enligt honom omöjligt kunde göra skillnad, att ingenjörer (enligt deras erfarenhet) ofta anser att om det mäter lika låter det också lika.
Morello skrev:Med insikt och ett öppet sinne brukar intresset för ormolja avklinga. Faktiskt är det forum med lägst intresse för sådan olja - därav min slutsats.
mrGaskill skrev:Jag tror många som lyssnat på dyr-hifi och blir besviken undrar vad det var som kostade så mycket. Då söker man väl förklaringar på sånt som verkar oklart. De flesta vill väl inte betala jättemycket bara för att det är kul. Jag tycker inte det är så kul att betala för betalandets skull. Jag tycker det är elegant att hitta bra grejor till lågt pris.Vissa, men förmodligen inte så många, tycker det är tryggt med självsuggestion. Det är inget fel i det.
petersteindl skrev:Då man lyssnar på lågnivåkablar, hur vet man att det är kabeln som påverkar ljudintrycket och inte kontakterna eller båda?
petersteindl skrev:Då man lyssnar på lågnivåkablar, hur vet man att det är kabeln som påverkar ljudintrycket och inte kontakterna eller båda?
shifts skrev:Subjektivitet med ödmjukhet är underskattat tycker jag.
hifikg skrev:Själv köper jag emellanåt onödigt dyra viner, men jag inbillar mig aldrig att jag kommer bli mer berusad pga priset, däremot är det feelgood att rycka korken o hälla upp en Grand Reserva istället för vanligt rödtjut. Skulle någon påstå att det dyrare ger en skönare berusning skulle jag sparka bakut. I afton blev det en Lat 42, Grand Reserva, Rioja. Schmeckt gut mit der entrecôt
petersteindl skrev:hifikg skrev:Själv köper jag emellanåt onödigt dyra viner, men jag inbillar mig aldrig att jag kommer bli mer berusad pga priset, däremot är det feelgood att rycka korken o hälla upp en Grand Reserva istället för vanligt rödtjut. Skulle någon påstå att det dyrare ger en skönare berusning skulle jag sparka bakut. I afton blev det en Lat 42, Grand Reserva, Rioja. Schmeckt gut mit der entrecôt
Dyrare? Om någon säger att det vin du tycker är godast ger en skönare berusning skulle du fortfarande sparka bakut?
Användare som besöker denna kategori: tamburinifan och 12 gäster