Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2008-01-04 10:40

Stackars er som måste byta i Paris. CDG-flygplatsen är en av de värsta.

Men lycka till. Och skriv gärna från stranden i Venice Beach. Eller från Santa Monica. Eller Beverly Hills. Kolla om tunnelbanan numera går till Hollywood. Hyr en bil och se er omkring i det oändliga stadslandskapet.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-01-04 14:16

Tack för alla vänliga råd, men jag har ju liksom varit där (i LA) nära på varje år i sisådär 20 års tid, så jag vet att det är en bra idé att hyra bil. :wink:

Fram kom vi inte dock. Klantiga Air France kom inte iväg med första flighten i tid, så nu är vi strandade i Paris. Kommer inte iväg till LA förr'n i morr'n. :(

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Greensleeves

En försening som kanske utnyttjas fint..?

Inläggav Greensleeves » 2008-01-04 14:54

IngOehman skrev:Tack för alla vänliga råd, men jag har ju liksom varit där (i LA) nära på varje år i sisådär 20 års tid, så jag vet att det är en bra idé att hyra bil. :wink:

Halvt om halvt amerikaniserad, med andra ord..? :)

IngOehman skrev:... Kommer inte iväg till LA förr'n i morr'n. :(

Då hinner du måhända läsa lite, kanske en pocketroman som Nick Hornbys High Fidelity..? 8)
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2008-01-04 15:36

IngOehman skrev:Tack för alla vänliga råd, men jag har ju liksom varit där (i LA) nära på varje år i sisådär 20 års tid, så jag vet att det är en bra idé att hyra bil. :wink:

Vh, iö

Ja det var ju bra. Då håller du nog med om att LA är en fascinerande stad, om man kan kalla det en stad. Vissa delar, som t ex just Santa Monica och nedre delen av Beverly Hills samt området kring Union Station och längs Hollywood Boulevard har vissa likheter med vad man kan kalla en stad med europeiska måttstockar.

Men i övrigt är det ett enormt utbrett sub-urbant landskap, otroligt segregerat med det fattiga Watts och the Valley på ena sidan och det välmående radical-chic-stället Santa Monica samt de lyxiga filmkändisområdena Beverly Hills och Malibu på den andra.

Bil är nödvändigt som du redan vet. Kollektivtrafik är nästan non-existent, det finns några busslinjer som frekventeras mest av fattiga kvinnor ur minoritetsgrupperna. På senare år har man börjat bygga en del tunnelbanelinjer och spårvägslinjer, men det är svårt att få någon lönsamhet eftersom bebyggelsen är så utspridd. En linje går under Hollywood Boulevard, om man lyckats bygga färdigt den i den dåliga marken där.

Det är en av världens minst energieffektiva städer. Det utbredda byggnadssättet genererar ett enormt transportbehov, som tillgodoses nästan bara med bil, och husen, som ofta är stora, kyls med miljoner energislukande luftkonditioneringsaggregat.

Som stadsplanerare har jag ett professionellt intresse av detta och har varit där i detta syfte men också som turist.

LA och NY vakar svartsjukt på varandra som USA två viktigaste städer. De är så olika som två städer kan vara. Och mentaliteten skiljer också helt. Jag gillar båda, fast jag begriper inte varför.

Ursäkta denna lilla onödiga betraktelse.

Användarvisningsbild
Greensleeves

Ursäkten accepteras..!

Inläggav Greensleeves » 2008-01-04 15:58

mapem skrev:... Ursäkta denna lilla onödiga betraktelse.

Du är ursäktad..! 8)
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2008-01-04 17:47

air france suger kamelk*k
första resan med dom till usa 20010909 så startade inte planet i göteborg så vi fick vänta i två timmar och blev ombokade till något annat amerikaflyg

året efter hade jag återigen bokat med air france till usa
men i sista sekund blev flygningen instäld pga av pilotstrejk
så det blev ingen usa-semester den gången :cry:
varför strejakade idioterna då? ettårsjubileum av 9/11
de kan hålla på med sina strejker och fanstyg det finns fler bolag
sit åkte jag med united
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-01-04 17:53

profbd skrev:air france suger kamelk*k

året efter hade jag återigen bokat med air france till usa
men i sista sekund blev flygningen instäld pga av pilotstrejk
så det blev ingen usa-semester den gången
varför strejakade idioterna då?
de kan hålla på med sina strejker och fanstyg det finns fler bolag

Hördu.... Fransoserna vet hur man strejkar!!! Så de så... :D
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-01-04 18:03

"Take a chance, fly Air France!" :)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-01-04 18:10

Känns som lite masochistiskt att ens åka via det där skitlandet.
Jag hatar det, och tycker mig ha belägg för att det är rätt bedömning.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
rylandes

Inläggav rylandes » 2008-01-05 01:22

Själv har jag nog haft mest problem via Amsterdam, Paris har funkat för det mesta.
Men mellanlanda hem via Köpenhamn, så får man garanterat inte med sej väskan. För Preben tar ett glas öl.

Sten R

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-01-05 07:58

Nu är vi hur som helst på ett Hotel utanför Paris (i närheten av Ch.d.Gaulle) och om några timmar går det flyg som vi hoppas skall ta oss till LA!

Dagen/kvällen/natten har ägnats åt mat till stor del. Vi åkte först in till Paris om spang omkring i ett rätt nytt restaurangområde i närheten av Notre Dame. Det blev en Grekrestaurang. Sen blev det en middag till runt midnatt, i form av buffet på hotellet.

Dryck hittills har bestått av sisådär 3 flaskor (eller två och en halv var det nog) Beaujolais a'la Paris, och då menar jag inte att vinet hette så. Mest så avseende den sista flaskan dock.

Därefter besågs filmen 'Arthur och minimojerna' (tro det eler ej), och sedan dess har jag (vet inte vad Peter har gjort på sitt hotelrum) mest ägnat mig ät att läsa medhavd litteratur (bland annat senase MoLten), sett en film till som var så märklig att jag knappt vågar säga vad den heter*, och surfat lite.

Men nu går planet snart, det vill säga om några timmar. Få nog dra mot flygplatsen om sisådär en dryg timme skulle jag tro.

Vh, iö

- - - - -

*Knappt är inte inte, så: 'the Quest'
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

jom8993
inaktiv

Inläggav jom8993 » 2008-01-05 08:25

Jag jobbar på flygplatsen Ch.d.Gaulle och för att hitta alla roliga saker som ni slagit ihjäl tiden på så måste ni ha haft bra taxi chaffisar till eran hjälp.

önskar en god fortsättning och hoppas ni får mycket trevligare i det förlovade landet (LA).

Grodätare har jag inte mycket till övers för!!!!

johanrohm

Inläggav johanrohm » 2008-01-07 00:11

qwerty
Senast redigerad av johanrohm 2010-11-23 23:30, redigerad totalt 1 gång.

jom8993
inaktiv

Inläggav jom8993 » 2008-01-07 04:27

Vad jag ser fram emot nästa inlägg i Peters "historie resa" :D

Hls
Magnus

Användarvisningsbild
mrvodka

LA

Inläggav mrvodka » 2008-01-07 19:44

Hej P&I

Har ni det varmt och gott där på andra sidan pölen.

Ha det

Lars Douglas
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-01-25 04:46

Hej på er alla

Nu har jag äntligen kommit hem och kurerat mig från en elakartad bronkit eller vad det nu heter. Resan har varit ömsom vin ömsom vatten, fast mest vin förstås :-) Undrar vad man ska med vatten till? I kaffe kan det ju vara bra med vatten förståss även om kaffe är vattenutdrivande.

Jaha, nu ska vi se vad som hänt på faktiskt. Click, click, få se var är tråden? Läsa, läsa, söka, söka. Var är tråden? Har den strukits? Hmm, kanske på nästa sida. Va, den har förpassats till B-laget. Vilken förolämpning. Det måste vi genast korrigera. Det är dags för lite american storytelling.

Som sagt, Ärfrans, Air France tror jag det stavas :-), börjar med att vägra lyfta på Arlanda. Temperaturen i planet är långt över 30 grader och det är fuktigt. Svetten rinner och skjortan blir lagom blöt på ryggen. Planet står still i en timme utan någon information från brudarna i kostym. Ingen säger nåt utom att dom väntar på sin startbanetur. Naturligtvis anländer planet för sent i Paris där vi ju skall byta plan och IÖ o jag missar således LA-planet. Tja, vi får som plåster på såret ett hotellrum nära flygplatsen CharldeGål som Ärfrans betalar. Klockan är strax efter 12 på dan. Vad skall vi göra? Vi checkar in på rummet o beger oss sedan in i den ”syndiga” staden Paris och det är ju inte re sämsta. Hur kommer vi då till Hotellet? Efter att ha gått i korridorer, tagit buss, gått ytterligare korridorer, frågat många om vägen så hittar vi till slut var vi ska ta shuttlen till hotellet. Vi väntar i 25 minuter och se, en livs levande buss med hotellnamnet på. Fantastiskt, nu är vi snart där. Bussen kör iväg efter 5-10 minuter och sedan efter 25-30 minuter var vi vid hotellet. Klockan är eftermiddag och IÖ känner sig lite spak efter noll sömn i nån dag. Han vill ha respit till klockan 17:00 för lite sömn o sedan bär det av mot Paris.

Hur åker man då in till Paris på ett enkelt o snålt o snabbt sätt från CharldeGål? Egentligen går det inte. Det är vid såna här tillfällen som man fattar vitsen med Arlanda express; snabbt o bekvämt men inte fullt gratis. Det går ett tåg från CharldeGål och ända in till de fattiga studentkvarteren kring Kartje Latäng d v s Saint Michell (jag tror min franska stavning inte är helt perfekt) :-) Sagtogjort vi hoppar in i shuttlen åter till flygplatsen o tjackar tågbiljetter till stan. Dom däringa biljettautomaterna funkar säkert ibland. Till slut lärde vi oss hur man gör.

Till saken hör att jag under resan fortfarande var extremt förkyld men som nu tackolov börjar ge med sig, nåväl, tåget in till Paris går i snigelfart och det tog enonhalv timme från hotellet in till stan. Å vi såg inte ens en enda eld i förstäderna o inte heller ens några omkullvälta bilar så vi får nog klaga på nöjesutbudet på snigelexpressen in te stan :-) Vad gör vi nu? Nu e vi ju här mitt i smeten i den syndiga staden.

Vi var hungriga men det ingick ju middag på hotellet som Ärfrans betalar. Men e man mitt i smeten i Paris o både ser o doftar allt käk så blir man ju inte mindre hungrig. Vi drog in i gränden i Kartje Latäng där det var livligast. Vi e ju flockdjur tror ja nån har sagt. Den ena restaurangen efterren andra visar sitt utbud av mumsigt käk i skyltfönstren. Färsk hummer, langustiner o allehanda kött på grillspett stod bara där o väntade. De va ba te å räkna sina euro vilket var ganska lätt. Med tomma fickor får plastkorten komma till sin rätt.

Vi blev så småningom inkastade på ett Grekiskt hak som såg mycket trevligt ut. Gubben som stog utanför me hatt va bra på o langa in folk. Vi hade inte en chans å värja oss trots vår extremt fasta karaktär 8) Vi blev helt enkelt sjanghajjade o Live musik blev det också. Usch va vi vantrivdes med livemusik grillspett o Buscholä. Hur skall vi klara re här? De e ju väldigt synd om oss. :D

I Paris måste man dricka Buscholä så de blev nåra pannor te käket. De gick helt enkelt inte å värja sig för trycket från ovan, han me hatten alltså. Käket va ok o vinet likaså fast kanske lite bättre o det va därefter ba te å åka tillbaks till hotellet på vissjan för att fortsätta käka hotellets gratismat som Ärfrans bjöd på, o det va ju inte riktigt i samma paritet som krubbet i stan.

Vi ville helst va på rummet å spana in nån film så vi plockade käket o mera Buscholä o drog upp på rummet så vi kunde flukta, käka o inmundiga det franska rötjutet.

Nästa morron vareba te å tjecka in tidigt o stiga ombord på Ärfransplanet. I sedvanlig fransk orning stod planet på plattan o vänta i nästan två timmar innan det lyfte. :(

Efter en lång stund sades det att dom väntade på bagage. Sen sa man att nu vare färdigväntat o nu flög vi äntligen iväg. Va fint. Jaha, nu vare Kalifornien nästa. Vi kan ju i alla fall hoppas. Maten på planet var inte i paritet me va ja minns från Ärfrans fornstora dar. Champagnen var dock gratis 8O

Efter en massa timmar o lite sömn kom vi fram till andra sidan av andra sidan pölen. Vi beger oss fram till bagagebanden. Väskor kommer o väskor tas. På slutet kom även IÖs men min väska var ej tillstädes o lyste med sin frånvaro. Springa, Springa runt o leta men inge napp. Till slut hörde man: ”Ställ er i kön där borta o anmäl borttappad väska.” :(

Kön var lång och det tog i alla fall minst 40 minuter innan det var vår tur. Nu skulle re förklaras. Vi flög igår men egentligen idag. Vi flög från Stockholm men egentligen från Paris dan efter. Vi flyger till Los Angeles men egentligen har vi hotell i Las Vegas. You got the picture? :?

Nåväl, till slut sa snubben att jag skulle ringa tillbaks då han knappat in infon i computern. Då skulle jag också få den där fantastiska koden som allt hänger på nämligen den där ”file reference”. Jag kunde ringa närsomhelst på dygnet sa han. Ok, piece of cake, de e ba o ringa tebaks när vi nått hotellet i Vegas.

Vi ringer nu vår vän Donald som skulle hämta upp oss på flygplatsen o han undrar förstås var vi tog vägen. Det undrade vi också. Vi går ut ur flygplatsbyggnaden o den gode Donald dyker sedan upp efter 20 minuter. Vem är då Donald? Det är inte Kalle Anka, Donald var min distributör av Bremen D/A omvandlare i USA. Han bygger dessutom basar åt Aurasound d v s dom bashögtalare som sitter i den basmodul som jag konstruerade åt SMS till deras hembiosystem.

Nu vare bara o åka till biluthyrningsfirman för att hyra bil. Det gick ju bra efter lite övervägningar om vilken insurance vi skulle ha. Till slut tog vi full coveridge. Försäkringen kostar lika mycket som bilen. Men det är ok, så slipper man bry sig.

Vi checkar in på det sedvanliga hotellet i Hollywood på corner av Sunset/La Brea. Jag förutsätter att det ingår i allas allmänbildning att veta exakt var detta är! :-) 8)

Nu ere sen eftermiddag o lite käk skulle sitta bra o jag måste ju i brist på väska tjacka kläder, rakapparat, tvål o allt annat som var i väskan som nu inte var tillstädes. Även kameran låg i väskan så därför är det tunt me fotografier från min sida. Kostymen hade jag dock med mig på planet. Det var bara o dra till Nordstrom på the Grove. Handla, handla, handla o man var sen tiotusen fattigare. Öh, kroner o inte dollar. Personligen sätter jag värde i fräscha kalsonger, strumpor o skjorta. O kunna raka o tvätta sig o borsta tänderna är ju också alltid trevligt.

Dan därpå var det next stop Las Vegas, Den här gången, med förkylning o utan väska o en IÖ som skulle va på plats o fintrimma Gurusarnas IÖ-sound i rummet. Ja ja, jag vet redan va IÖ kommer att påpeka med sin taktpinne. Förresten, apropå taktpinne, det påminner mig om Emma, fast egentligen M A Numminens låt med texten: Slå mej med din rytm’npinnen :-)

Nåväl, vi sitter i bilen o krusar genom öknen o bergen, öh, på genuin svengelska tror ja man stavar det cruisar. Ni förstår säkert.

Gud va skönt med chaufför, IÖ sitter vid spakarna d v s ratten o ja njuter. Fast har han månne inte fel hudfärg? Alla chaufförer eju negrer. Det vet jag för så ere i Hollywood. Det har jag sett på film så det måste va sant. Afroamerikaner tror jag det heter nuförtiden. Nåväl, han får väl duga för den här gången. Men Ingvar: ”Tanken e ju halvtom så vi måste nog tanka annars blir det som förra gången.” Nä, tanken e halvfull så vi åker till nästa mack fast vi klarar oss nog till Vegas. Jaha ok då, men den här gången blev det faktiskt tanka av vid nästa så soppan räckte ända till Vegas.

Gökur, gökur, gökur. Vad är det för nåt? Det handlar inte om någon Isländsk kopulering utan om IÖs mobiltelefon :-) Va fan dillar den där Steindl om? Jo, dom som känner Ingvar vet va jag dillar om. Gökur är IÖs ringsignal. Den hörs ofta fast ännu mycket oftare i Sverige. Samtal från Gurusarna.

Nu ere dags för paus innan vi kommer te Vegas o CES o avslöjar allt annat småttogott för sånt här svammel ere väl knappast nån som orkar med i längden.

Ha re så bra

Väl mött
PS

Användarvisningsbild
EA_73

Inläggav EA_73 » 2008-01-25 08:07

meeeera....... :D
_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-01-25 08:18

Välkommen hem :D och mer tack :wink:
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2008-01-25 13:53

Roligt att tråden kommit fram igen! Mera, ja tack!

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-01-25 16:37

Hmmm,
vad hände med 80-talet, 90-talet och början på 2000-talet?
Ursäkta att jag avbryter med borde du inte skriva slutet på denna historia sist? Dvs att den borde komma på sidan, tja kanske 1614 eller så? :)

mvh/Hairy

Användarvisningsbild
CatsupCat

Inläggav CatsupCat » 2008-01-25 18:03

Hej!
Vi som upplevt samma tidevarv som Peter (och tidigare) tycker att det här är en utmärkt tråd.
Med nostalgins ande över berättelserna njuter vi i fulla drag.
Go on, Peter!
Bebop spoken here!

johanrohm

Inläggav johanrohm » 2008-01-26 00:26

qwerty
Senast redigerad av johanrohm 2010-11-23 23:31, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-01-26 00:32

Hurryup, Slowdown!

Njut av stundens ögonblick. Allt har sin tid. Då jag skriver som bäst är då Inspirationen infinner sig. Inspirationen varierar från stund till stund och från ämne till ämne precis såsom vinden blåser, än hit och dit och man vet aldrig vart den blåser i nästa ögonblick.

Just nu är det USA resan som ligger på topp och då fortsätter jag i detta spår, men i morgon vet man aldrig. Jag jobbar bara under inspiration. Jag vet helt enkelt inte hur man annars kan jobba på ett bra sätt. Har jag ingen inspiration jobbar jag helt enkelt inte oavsett pengar eller annan morot. Pengar, eller snarast vad man kan uträtta med pengarna kan också ge inspiration men knappast pengarna i sig själv. Inspirationen kommer helt apropå. Jag kan själv inte styra den. Oftast är det ni läsare som sätter Inspirationen i rörelse. Artisten får inspiration från sin publik o jobbar bäst under publiktryck och det gör även jag. Inspirationen kan dock även komma från helt annat håll. Tidsbrist ger mig aldrig inspiration. Trötthet ligger i motsatsförhållande till Inspirationen. Köttet är svagt men Anden är stark. :)

Så, ni som läser detta, det är erat gensvar som är en väsentlig del i mitt fortsatta skrivande. Det är inte så att det är ni som bestämmer om jag skriver eller ej utan det är Inspirationen i sig själv som är själva bäraren och därigenom kraften, som om Inspirationen vore en fristående kraft. Det som utlöser Inspirationen kan vara helt olika från dag till dag och även från stund till stund. Det viktiga är att man fullföljer sitt uppdrag som man självmant och fritt har tagit på sig. Det väsentliga är att inte försöka forcera det under någon form av tidsbrist.

Tiden rår vi inte på men vår ambition bör alltid vara att stå fast förankrad vid vår egen identitet. Som jag ser det är vår sannaste och djupaste identitet den som uttrycker vår största sanna glädje vad det än vara må. Frustration är således snarast ett uttryck över att vi inte befinner oss på denna identitetsnivå och således inte är oss själva såsom vi innerst inne egentligen är och vill vara. Det är alltså inte en del av vår innersta identitet att vara frustrerad utan snarast en brist av att inte befinna sig i sin innersta identitet. Gud va seriöst det helt plötsligt blev men sådan är jag :-) Det gläder mig som mest att skriva just detta i detta ögonblick.

Ni behöver, som jag ser det, inte vara oroliga, min historiebeskrivning kommer att fullbordas såsom jag sagt, allt enligt Rookies ursprungliga frågeställning nämligen petersteindl? För de som redan begriper vad jag skriver så vet ni säkert redan nu att Rookies ursprungliga fråga står som en inspirationsframhävare och dess källa kommer från annat håll. I’m just the messenger.

Den historiebeskrivning som jag påbörjat kommer att fullbordas och helst under total inspiration. Jag tror det är det som ni helst skulle uppskatta. Så, vem vet, kanske nånstans på sidan 1614 kommer det att bli petersteindl! :-)

Väl mött på fredagskvällen

Peter Steindl

P.S. Denna typ av sluthälsning som jag ibland använder mig av är klart inspirerad av Lars-Göran Hedström som härmed får en klar credit (engelska). Jag har nästan alltid uppskattat Lars-Görans sätt att skriva på.
Det engelska ordet ”credit” översätts till svenska med ”erkännande” men det engelska ordet ”credit” innehåller ytterligare en dimension, nämligen det svenska ordet ”kredit” som på engelska är uttryck för: I owe you one. Det är därför jag just använder det engelska ordet ”credit” istället för det svenska ordet ”erkännande”. Ibland är engelska bättre beskrivande och ibland är svenska bättre. Kanske det är just därför som svengelska finns och alltmer kommer i bruk? Vem vet?

PS

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2008-01-26 08:41

Jag forsätter gärna att läsa det du skriver. På sistone har jag varit ganska less på att läsa här. Många forummedlemmar som jag tidigare funnit intressanta är inte det längre. Inte för att jag inte respekterar dem men jag har bara ledsnat helt enkelt. Därför är det intressant att läsa något nytt här, en ren vitamininjektion :P

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-01-26 16:26

ja äntligen är ni tillbaka :)
Bikinitider

Användarvisningsbild
mrvodka

Inläggav mrvodka » 2008-01-26 16:38

Trevligt utlägg på er resa Peter. Gamy är en ganska god druva som bör drickas ett år efter skörd. Klunkvin som fransmannen säger.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2008-01-27 03:33

Edit; Sorry blev någon kortslutning. :oops:
Senast redigerad av Ragnwald 2008-01-29 10:15, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-01-27 04:18

Hej Ragnwald

Jag förstår inte vad du vill tillföra till mitt inlägg? Har du glömt skriva nåt? Jag ser bara citat. Finns allt med som du tänkte skriva?

Väl mött
PS

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-01-27 04:23

Merkurius

Jag har sett att du ska ha en trevlig sammankomst med likasinnade. Jag tror ni får det jättemysigt. Ha det så bra. Ibland tröttnar man lite på det man går in för och oftast beror det på trötthet. Det är då som inspirationen hjälper till i rätt ögonblick d v s då ni börjat festen. :)

Väl mött
PS

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-01-29 00:29

Hej Peter!

Jag räknar med att kunna bjuda tillbaka inom några veckor för sist!

Just nu sitter jag med PL600 i håret efter att ha försökt få till antennkabeldragningen någorlunda :lol:

Renoveringen pågår således!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi