Bill50x skrev:Jo, jag vet. Enligt dig finns det ju inte ens några möjliga felkällor i F/E-lyssningen.
Har jag sagt det? Det jag säger att det är MYCKET bättre än det sättet du verkar förespråka, något som flera förklarar för dig i många år nu men eftersom du inte kan ta till dig detta så fortsätter du samma trista hjulspår.
Bill50x skrev:Man har du gjort en sådan någon gång?
Nej, kan ju utnyttja andras F/E lyssning så kan jag lyssna på musik.
Bill50x skrev:Det har inte jag, så mina invändningar har enbart en teoretisk/logisk grund. Men det betyder inte med automatik att jag har fel.
Dina invändningar har tagits upp innan och dom har förklarats för dig flera gånger att dom inte är ett problem. Men du vägrar ta in det och fortsätter istället.
Bill50x skrev:Och vad menar du med "lyssna helt utan aning vad man lyssnar på"? Om du läser mina rader igen så borde du förstå. Men bara för dig så ska jag göra ytterligare en ansträngning att göra mig förstådd.
Eftersom du lyssnar på en hel kedja då. Detta har tagits upp många gånger nu men du verkar inte greppa det.
Bill50x skrev:1) Du lyssnar på NAD208 i F/E-lyssning, du lyckas inte detektera inkopplingen av detta slutsteg.
2) Du lyssnar på Bryston-steget, du lyckas inte detektera inkopplingen av detta slutsteg.
Bra att du börjar ditt påstående med ett fel. Känns ju verkligen seriöst att du inte bryr dig om att kolla källfaktan.
Bill50x skrev:Om du nu, i en given anläggning, använder NAD´en som slutsteg (och försöker memorera det ljudande resultatet) och gör samma sak med Bryston-steget, finns det då någon rimlig möjlighet att du kan detektera skillnader i ljud eller upplevelse mellan de två slutstegen?
Eftersom det finns en liten påverkan i 208 så skulle man kunna skilja dom åt, ja.
Bill50x skrev:För övrigt är väl en blindtest "lyssna helt utan aning vad man lyssnar på" lyssning? Det är väl lixom själva tanken...
/ B
Tanken är att slippa lyssna på en hel kedja. Som sagt, detta är inget nytt som kommer upp.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.