Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Lazyworm
Jag tar tillfället i akt och önskar även er lycka till med den kommande lanseringen när det är dags. Världen är nog tillräckligt stor för både RS2000 och The Dream, men det är tveksamt om ni bör hamna i samma krypin på mässorna. Ni skjuter liksom mot olika penningstinna mål. Eller förresten, vad spelar det för roll så länge kosingen vräker sig in. Staga kassakistan med stående MDF bara.
Empire skrev:Var lägger man sin beställning på detta "kärnkraftverk" ?? RS2000
Jag har svårt att övertyga mina barnbarn om "triodernas förträfflighet " med rätt högtalare och lyssningsloge. Ungefär som Fakt...![]()
I någon tråd stod prisindikationen ca 50 lax. Det kan det vara värt.
Om alla profitsior håller förståss.
Snyggt vill jag dock att det ska varainte spånskivor eller standardlådor.
Ska i första hand spela ihop med lådor på ca 100db känslighet och däröver. Utan brum/sus på tomgång då förståss.
//E
Lazyworm skrev:Empire skrev:Var lägger man sin beställning på detta "kärnkraftverk" ?? RS2000
Jag har svårt att övertyga mina barnbarn om "triodernas förträfflighet " med rätt högtalare och lyssningsloge. Ungefär som Fakt...![]()
I någon tråd stod prisindikationen ca 50 lax. Det kan det vara värt.
Om alla profitsior håller förståss.
Snyggt vill jag dock att det ska varainte spånskivor eller standardlådor.
Ska i första hand spela ihop med lådor på ca 100db känslighet och däröver. Utan brum/sus på tomgång då förståss.
//E
Det får bli en egen tråd för detta när läget kommer istället för att Hijacka denna tråd, men det kommer vara knäpptyst såklart, tack vare det förträffliga ingångssteget, det består av 4st diskreta (knäpptysta) opampar per kanal.
Lådorna är fina, fronten är av 20mm massiv Aluminium med en infräst rektangel om ca 200*100mm (15mm djup) där dioder för klippning m.m sitter, det gör att man får ett härligt djup i fronten![]()
Men vi skapar en egen tråd om detta när det närmar sig höst, så åter till the Dream.
IngOehman skrev:Jag minns för en tid sedan då en massa människor klagade sig blåa på en Denon-kabel av något slag. Jag var inte en av dem som klagade.
IngOehman skrev:Ändå kan jag känna att utsagor av denna art påverkar det generella förtroendet för tillverkaren Denon.![]()
Att HiFi-klubben tar in den och säljer den kan däremot såklart bero på att de helt enkelt säljer Denon, och jag känner mig rätt säker på att inte deras butikssäljare lurar på någon den där kabeln. Alla jag träffat har varit vettiga människor som, som någon redan nämnt, är både kunniga och ödmjuka.
Men jag är lite bekymmrad över att Denon ger sig på sådant där. Vad kan det bero på? Håller det på att bli ett företag där ingenjörerna blir överkörda av ekonomer och marknadsförare?![]()
Flint skrev:Ett stort grattis till Erik och Ola. Hoppas att ni säljer av bara fan. Bry er inte om kritiken i den här tråden. Den är nog istället bara att betrakta som reklam.
Lazyworm skrev:Tack Flint!
hevi skrev:Jonas ska få en egen polkagris om han jobbar på bra.
H
Flint skrev:Om vi återgår till The Dream.
Undrar hur marknaden för den här typen av stärkare ser ut i dag. Jag har ingen koll, men för några år sedan såg man ju massor av dyra rörpytsar på nätet. Nu har väl grabbarna tänkt sig att kränga den här stärkaren där pengarna finns på andra sidan klotet ungefär. Någon som vet om rörhifi håller i sig där eller kanske t.o.m har ökat?
MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:Om vi återgår till The Dream.
Undrar hur marknaden för den här typen av stärkare ser ut i dag. Jag har ingen koll, men för några år sedan såg man ju massor av dyra rörpytsar på nätet. Nu har väl grabbarna tänkt sig att kränga den här stärkaren där pengarna finns på andra sidan klotet ungefär. Någon som vet om rörhifi håller i sig där eller kanske t.o.m har ökat?
Intresant fråga. Marknaden behöver inte vara så stor? Bara de hittar rätt köpare.
IngOehman skrev:Jag deltar ju lite i båda debatterna, men tycker sakfrågorna är mycket intressantare än bråken och de oprovocerade påhoppen, som jag rent av tycker är sorgliga.
hevi skrev:hevi skrev:Jonas ska få en egen polkagris om han jobbar på bra.
H
FYI, Jag kan säga så utan att verka elak efter som jag ser cool ut i min avatar emedan Jonas mest ser ut som en dålig BWO lookalike med comeover(oj, jag kanske inte borde nämt den självklarheten men jag vet väl inte bättre...
)
H
JanBanan skrev:IngOehman skrev:Jag deltar ju lite i båda debatterna, men tycker sakfrågorna är mycket intressantare än bråken och de oprovocerade påhoppen, som jag rent av tycker är sorgliga.
Tycker du att dina egna oprovocerade påhopp är sorgliga också?
Lust skrev:Det är enkelt att se andras fel, mycket svårare att se sina egna.
IngOehman skrev:men tycker sakfrågorna är mycket
intressantare än bråken
Vh, iö
DS skrev:IngOehman skrev:men tycker sakfrågorna är mycket
intressantare än bråken
Vh, iö
Va bra, då tar jag frågan en gång till då![]()
Vad ansåg du var de uppenbara bristerna i förstärkar/högtalar-kombinationen ni lyssnade till, förutom effekt bristen?
DS skrev:DS skrev:IngOehman skrev:men tycker sakfrågorna är mycket
intressantare än bråken
Vh, iö
Vad ansåg du var de uppenbara bristerna i förstärkar/högtalar-kombinationen ni lyssnade till, förutom effekt bristen?
BUMP
Tengil skrev:DS skrev:DS skrev:IngOehman skrev:men tycker sakfrågorna är mycket
intressantare än bråken
Vh, iö
BUMP
Skicka ett pm, jag kan inte tänka mig annat än att han kastar sig över tangentbordet, bara för att svara en sådan trevlig prick som du
DS skrev:IngOehman skrev:men tycker sakfrågorna är mycket
intressantare än bråken
Vh, iö
DS skrev:Njaee, han har väl så mycket att göra så han helt enkelt inte hinner skriva o svara här inne, det skulle iaf inte jag om jag hade så mycket åtaganden som han.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster