hifikg skrev:petersteindl skrev:hifikg skrev:Själv köper jag emellanåt onödigt dyra viner, men jag inbillar mig aldrig att jag kommer bli mer berusad pga priset, däremot är det feelgood att rycka korken o hälla upp en Grand Reserva istället för vanligt rödtjut. Skulle någon påstå att det dyrare ger en skönare berusning skulle jag sparka bakut. I afton blev det en Lat 42, Grand Reserva, Rioja. Schmeckt gut mit der entrecôt
Dyrare? Om någon säger att det vin du tycker är godast ger en skönare berusning skulle du fortfarande sparka bakut?
Ofta är det dyrare godare, fast ibland gör jag förstås felköp när jag jagar nya sensationer, så det är nog samma sak. Fast... inte sällan inmundigas de dyrare vinerna i trevligt sällskap och med extra god mat, faktorer som kan påverka den subjektiva känslan av berusning. Får nog blindtesta, bara jag inte spiller...
För att knyta an till kabelfrågan då, en snyggare kabel kan absolut vara just det. Snyggare. Och om den säljs (dyrt) med det som argument är det helt okej, men påstår någon att min lyssningsupplevelse förändras pga kabeln synar jag bluffen och inbjuder till blindtest
Du svarade inte på frågan. Du kan svaras ja eller nej.