Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Jättebra.![]()
Till alla er som vill läsa lite om Decca Sound och inspelningar av klassisk musik så finns det en bra sida.
http://polymathperspective.com/?p=3219&fbclid=IwAR0DxsxI-sCPE7-Xe3CzZzuMOsFVgsuG8-lUKjOB6RtFb5YaQNvWlvX-Ouw
Den är dock inte uppdaterad till https: så det kommer stå att sidan inte är säker.
MvH
Peter
RogerGustavsson skrev:Intressant! Myten om hur inspelningar gick/går till är ibland stark. Här visas flera mikrofonuppställningar och omnämns rattningar som gör för att få det resultat man eftersträvade. I så puristiskt som många gärna vill tro.
hifikg skrev:Och vem bjuder du på allt det goda?
Själv krafsade jag ihop en marinerad fläskfilé o nåt rödtjut från Australien till mig o frugan.
Avnjöts i solnedgången i en skogsglänta.
E skrev:Inte illa!![]()
Jag tycker att den Parmigiano-Reggiano D.O.P. som går under namnet Coop
Gourmet (30+ mån), 125 g, är helt okej. Skulle du godkänna den, Peter? Jag
brukar riva och ha i diverse. T ex i äggröran, men det kanske man inte får ha
egentligen … Det har jag lik förbannat. Sen äter jag förstås några bitar av den
också. Tyvärr räcker den inte så länge, det är väl det enda negativa tycker jag.![]()
Jo, den kostar litet grann också, men klart överkomlig.
Det finns även en Parmigiano-Reggiano D.O.P. från Ica Selection, 150 g. Något
kortare lagring, 28+ mån.![]()
Båda kallas nog Stravecchio, eftersom de är 24+?
(Någon dedikerad ostbutik eller saluhall har vi dessvärre inte alldeles i närheten.)
Mvh E*
JM skrev:Nu Peter när du spjälkat den goda maten och välbefinnandet infunnit sig är det dags att vara seriös.
Hur går det med dina hörnhögtalare och centrumhögtalaren?
Hinta lite hur du tänker teoretiskt/praktiskt.
JM
E skrev:Jag har inte A/B-testat. Det borde man kanske göra, eller i varje fall testa.
De båda från Ica och Coop och några billigare, kanske till och med någon
fejk-parmesan.Men vad äter man emellan för att nollställa gommen,
så det inte bara blir fokus på skillnadssignalen?![]()
Hoppsan, vilket långt inlägg som hann emellan.
Mvh E*
E skrev:Mjae (Svantes uttryck), vinprovningar eller chokladditon är väl inte det sämsta?
Nyss ovanligt lyckade älgköttbullar (frysta förvisso) i en ostsås (smetana/västerbotten)
med enbär, lingon med mera. Ångkokt broccoli. Självklart litet riven parmesan på toppen!![]()
Masi Campofiorin 2017.
Kanske för enkelt käk för dig, Peter.![]()
Skulle egentligen posta i "Nu äts" men tja, nu blev det såhär!
Mvh E*
petersteindl skrev:E skrev:Mjae (Svantes uttryck), vinprovningar eller chokladditon är väl inte det sämsta?
Nyss ovanligt lyckade älgköttbullar (frysta förvisso) i en ostsås (smetana/västerbotten)
med enbär, lingon med mera. Ångkokt broccoli. Självklart litet riven parmesan på toppen!![]()
Masi Campofiorin 2017.
Kanske för enkelt käk för dig, Peter.![]()
Skulle egentligen posta i "Nu äts" men tja, nu blev det såhär!
Mvh E*
Vinprovning utförd av proffs är i princip så långt från A/B-test man kan komma. Vinprovning är som jag skrev: Upplev, njut och memorera för ett ögonblick, samt återge upplevelsen i ord.
Chokladditon vet jag inte vad det är.
Mvh
Peter
shifts skrev:Trevliga nyheter, håller tummarna för att allt går vägen.
hifikg skrev:Och vem bjuder du på allt det goda?
Själv krafsade jag ihop en marinerad fläskfilé o nåt rödtjut från Australien till mig o frugan.
Avnjöts i solnedgången i en skogsglänta.
petersteindl skrev:shifts skrev:Trevliga nyheter, håller tummarna för att allt går vägen.
Det verkar som om ingen annan är intresserad.
Jag håller också tummarna och inväntar det goda.
MvH
Peter
Bill50x skrev:petersteindl skrev:shifts skrev:Trevliga nyheter, håller tummarna för att allt går vägen.
Det verkar som om ingen annan är intresserad.
Jag håller också tummarna och inväntar det goda.
MvH
Peter
Jag är intresserad och håller tummarna. Vari ligger problemet som skulle kunna omintetgöra utgivningen?
/ B
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster