Henrik_Holst skrev:Den informationen har jag för mig redan har presenterats tidigare i tråden (?). Dock är det imho helt ointressant, vad jag menade var att de som tillberkar stenen, dvs Shakti, presenterar det som en elektroteknisk mojäng som är tänkt att fungera i det fysikaliska universum som vi befinner oss i (något som ju inte alla ormolja tillverkara gör! Om en tillverkare hävdar att deras produkt arbeter på t.ex astralplanet så kan man ju inte direkt applicera elektroteknik på konstruktionen eller hur). De har också förklarat att den är tänkt att fungera som en sugkrets för störningar.
Detta är det nog ingen som har tvivlat på att den dessutom gör! Vad vi tvivlare tvivlar på är den effekt som den gör detta. Bland annat så sluter den inte in hela apparaten utan bara en väldigt liten del, bara det är skäl nog till förkasta hela idén då störningar till sin natur väldigt sällan är punktformiga.
Notera dock, avfärda som i att tillverkaren ännu ej kunnat påvisa att apparaten fungerar som utlovat. Shaktis egna tramsbabbel på sin hemsida hjälper ju inte heller situationen
Det finns ingenting i denna tråd som talar om vad som finns i en shakti sten. Förutom antaganden om vad som finns.
Tänkte på de här grejorna man satte framför datorskärmar för några årsedan borde ha en liknande funktion.
De funkade.
Innan vi diskuterar vidare så låter vi någon med rätt mätgrejor mäta och se vad som händer.
Alla mätintresserade här är något som är enkelt att mäta med rätt utrustning
vh dole