Är det inte så att CUE-felet är en aning överdrivet för de flesta? Visst, du som kör en schyst CRT-projektor kan säkert se det, men hur många sitter med den utrustningen hemma?
Ungefär lika överdrivet som ljudskillnaderna för många normala användare
Moderator: Redaktörer
Är det inte så att CUE-felet är en aning överdrivet för de flesta? Visst, du som kör en schyst CRT-projektor kan säkert se det, men hur många sitter med den utrustningen hemma?
subjektivisten skrev:Nattlorden, Juppz, den är i över delen helt klart, har inte sagt något annat. Men den är inte perfekt som testet visar. Finns bättre spelare bildmässigt.
JonasNilsson skrev:Ungefär lika överdrivet som ljudskillnaderna för många normala användareAntagligen är det lättare att se CUE "felet", än att höra skillnaderna mellan olika modeller i "normala" hem.
JonasNilsson skrev:Vilka är de flesta
Vad betyder förresten "normala"?
Är CUE-problemet något som endast ger sig till känna när spelaren är pausad?
Undrar också detta.
Bilden är ju följdaktligen pausad på bildexemplet, eller?
Är det inte så att CUE-felet är en aning överdrivet för de flesta? Visst, du som kör en schyst CRT-projektor kan säkert se det, men hur många sitter med den utrustningen hemma? Jag kan ärligt säga att jag aldrig har tänkt på det hemma på min Panasonic 32" WS, trots att jag vet att det ska finnas där.
Jag kom precis på att jag kanske behöver en Sydväst scartkabel för 25 kkr för att se det!
subjektivisten skrev:Mycket av testerna som görs på t ex förstärkare för LTS är också överdrivna och som få faktiskt kommer uppleva som problem. Same thing.
Nej, det räcker med en ganska billig kabel från t ex Marcus Cables, bara den håller 75 ohm rakt igenom.
subjektivisten skrev:matson skrev:Men tänk om man gillar CUE-problemet då? Det kanske är bättre just hemma hos mig. Förresten så skall ju även bilder tilltala själen och det går inte att mäta. Nej, smaken är som baken. Allt handlar om att matcha mot rätt TV/Projje. Vilka kablar användes egentligen under testet? Hade varit väldigt konstigt om det inte blev mkt bättre med Nordost/Svecia.
(Flåt skoja bara)
btw....bara för att man mäter så innebär inte det att det blir objektivt.
Tja, skillanden mellan ljud och bild är att vid bild så har man vissa ramar att hålla sig inom. Visst, det släpps skit DVD's med felaktig bild men i stort sett så använder man kalibrerade monitorer för att återge bilden på rättvist sätt. Samma blir det då med uppspelningen av bilden. Såklart kan man föredra en varmare färgton, gör mig inget alls, men att påstå att CUE är rätt är ganska löjligt IMO.
Roligt att se er som kommer med era jäkla "objektiva" trams jämt mummla om detta.
.
subjektivisten skrev:Mycket av testerna som görs på t ex förstärkare för LTS är också överdrivna och som få faktiskt kommer uppleva som problem. Same thing.
Hotspur skrev:Since it is now a full 24 hours old, it is clearly time to start modification.
![]()
![]()
peber skrev:...fast det riktigt intressanta är väl att de är så imponerade av spelaren otweakad!![]()
/P (stolt ägare av en 575...)
...fast det riktigt intressanta är väl
AGAINST: The CD playback could most kindly be described as indifferent
A forward-looking player that will exite all but the most demanding stereo music fanatics