IngOehman skrev:Ja, de största felen är alltid förnuftiga att åtgärda.
Det är de - oavsett var i kedjan de sitter dock.
Tror även att Linnisterna delar den synen, däremot lär de inte alltid vara överens med dig om var de sitter.
Moderator: Redaktörer
Lust skrev:Jo det kan jag förmodligen göra i de flesta fall, men inte ovillkorslöst - Båten kan ju stå på land och inte behöva sjösättas på ett halvår, jag kanske inte har mer material tillgängligt än för att laga det knappnålsstora hålet, det kanske är någon annans båt etc..
Det jag menar är att det kan finnas fler orsaker än de mest uppenbara att ta hänsyn till.
Flint skrev:Jasså du kallar ditt hat för logik. När jag känner mig bitter ser jag det i stället som en åkomma jag vill bli av med.
subjektivisten skrev:Flint skrev:Jasså du kallar ditt hat för logik. När jag känner mig bitter ser jag det i stället som en åkomma jag vill bli av med.
När du känner dig bitter skriver du till faktiskt och ber dom häva din semester så du kan sprida bitterheten på forumet, vad jag förstått.
Flint skrev:IngOehman
En kort vända bara.
Med "Felens storlek" menar jag Invar Öhman:
a - subjektivt upplevda lyssningsfel
b - mätmässiga elektriska fel
Du behöver alltså bara svara med en bokstav.
Flint skrev:Medan du är kvar hela tiden och sprider din galla.
subjektivisten skrev:Flint skrev:IngOehman
En kort vända bara.
c - OBJEKTIVA (dvs blindtestade) lyssningsfel.
subjektivisten skrev:Flint skrev:Medan du är kvar hela tiden och sprider din galla.
Visst, om du menar logik är galla så är det väl så. Kan inte hjälpa du hatar logik så mycket.
En kort vända bara.
Flint skrev:Jag hittar mycket lite logik i ditt hat. Jo kanske. Du känner dig lurad av någon handlare.
subjektivisten skrev:Flint skrev:Jag hittar mycket lite logik i ditt hat. Jo kanske. Du känner dig lurad av någon handlare.
Förstår att en som tänker väldigt ologiskt inte ser logiken i saker. Rätt självklart faktiskt.
Bra. Ett svar.
Flint skrev:Det hörbara är viktigast. Då kommer vi till min poäng. Eftersom vår uppfattning om vad som är den viktigaste länken i anläggningen varierar (se min tråd om vilken del man lättast retar sig på) kommer också uppfattningen om vad som är största felet att variera från individ till individ och därför också ordningsföljden på åtgärdandet.
Jag räknar med att du kommer att avfärda mitt påstående fullständigt och mala ner det i en massa tumregler.
IngOehman skrev:
Vad jag säger (gång på gång, utan att du tycks fatta*) är bara att
det är bättre att lyssna och tänka själv,
IngOehman skrev:pucko-princip
IngOehman skrev:Diktera var felet sitter, alltid,
IngOehman skrev:gör ju däremot pucko-principen "source
first". En hjärndöd princip för... gissa vilka.#
#För dem som inte kan varken höra, värdera eller tänka. Och som
vill bli tillsagda. Tragiskt är det.
IngOehman skrev:Önskemål: Du (eller någon annan) vill titta ut genom ett fönster och vill se verkligheten därutanför som den ser ut.
Förutsättning 1: Föstret du tittar ut genom är ett tvåglasfönster.
Förutsättning 2: Det ena glaset (det som vetter utåt) är plant, ofärgat AR-banandlat, men det är svagt tonat men släpper igenom 86% av ljuset, så det gör att omvärden utanför blir lite mörkare, men bara lite.
Förutsättning 3: Det andra glaset (det som vetter mot dig) är lite buckligt, är repigt, har rätt mycket fingeravtryck, och är dessutom en smula mjölkigt. Det släpper oräknad dessa problem igenom 75% av ljudet från andra sidan. Skall inte glömma att nämna att det är svagt grönfärgat också.
Fråga 1: Vilket av fönsterglasen är det bästa att ta bort om man vill satisfiera önskemålet enligt punkt 1? Det som kommer först räknat från källan (verkligheten utaför), alltså den yttre rutan, eller den inre skitiga och buckliga och färgande rutan som sitter sist i kedjan?
Fråga 2: Blir summan av de två glasen sämre än bara det inre?
Vh, iö
Harryup skrev:IngOehman skrev:Kort sagt - förstår du att "source last" är en lika giltig princip som "source first"?
Utom då det gäller en anläggning med skivspelare, annars så håller jag med dig.
meanmachine skrev:Richard skrev:Tycker du fortfarande att " source first" filosofin är en vettig sådan Bill 50x?
V. H. Richard.
Finns det ingen sekt som bedriver tesen, hela kedja lika viktig, eller ingen kedja är starkare än dess svagaste länk? Denna sekt tycker jag låter sunt. Kanske om man slår ihop inoiter med linnister blir det en lite mer komplett syn.
Apinator skrev:subjektivisten: Du hänvisar till logik hela tiden, men du vet väl om att bara för att något är logiskt så är det inte automatiskt rätt för det.
Bra. Ett svar. Det hörbara är viktigast. Då kommer vi till min poäng. Eftersom vår uppfattning om vad som är den viktigaste länken i anläggningen varierar (se min tråd om vilken del man lättast retar sig på) kommer också uppfattningen om vad som är största felet att variera från individ till individ och därför också ordningsföljden på åtgärdandet.
Jag räknar med att du kommer att avfärda mitt påstående fullständigt och mala ner det i en massa tumregler.
/
Richard skrev:Problemet är att " uppfattningen om vad som är största felet kommer att variera från individ till individ" fullständigt falsifieras vid ett kontrollerat blindtest, om du menar att varje individ skulle vara mera känslig för signalkällan, t.ex., samt kunna peka ut denna källa, som varande den länk i kedjan som påverkar mest störande i återgivningen.
Således en teori från dig som inte alls stämmer i verkligheten, Flint!
Avviker ni inte lite från ämnet nu?Flint skrev:subjektivisten skrev:Flint skrev:Jasså du kallar ditt hat för logik. När jag känner mig bitter ser jag det i stället som en åkomma jag vill bli av med.
När du känner dig bitter skriver du till faktiskt och ber dom häva din semester så du kan sprida bitterheten på forumet, vad jag förstått.
Medan du är kvar hela tiden och sprider din galla.
Richard skrev:Harryup skrev:IngOehman skrev:Kort sagt - förstår du att "source last" är en lika giltig princip som "source first"?
Utom då det gäller en anläggning med skivspelare, annars så håller jag med dig.
Prova att blindtesta din skivspelare mot någon annan, billigare.
Skillnaden är mycket mindre än du tror.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster