HolographicAudio™ skrev:Tack "Sworks", kul att du gillar steget. Den som väntar på nåt gott...
Grattis! Och vad kul att det lanseras nu. Ser väldigt spännande ut!
PS. Tycker det räcker med att ni anger ett värde på disten. DS.
Moderator: Redaktörer
HolographicAudio™ skrev:Tack "Sworks", kul att du gillar steget. Den som väntar på nåt gott...
Lust skrev:HolographicAudio™ skrev:Tack "Sworks", kul att du gillar steget. Den som väntar på nåt gott...
Grattis! Och vad kul att det lanseras nu. Ser väldigt spännande ut!
PS. Tycker det räcker med att ni anger ett värde på disten. DS.
boom skrev:Nu har man haft steget i snart 2 veckor och vad säger man fyfan vad det lirar på det är något man absolut skall lyssna på om tillfälle ges .
Det spelar obehindrat ut en massa watt utan problem och utan dist så det är en öron fröjd att lyssna på när man spelar starkt förutsatt att man har bra huvudhögtalare som kan spela lika dist fritt som steget.
Rangwald och jag testade lite körmusik och sen hans favorit musik Jazz och enligt han så var steget till belåtenhet då han kunde urskilja mikro detaljer i den akustiska jazzen en annan är inte så intresserad av jazz.
Vi testade en skiva som är inspelad i uppsala dom kyrka och man kan höra hur bilar och last bilar brummar i bakgrunden
Sen testade vi en annan skiva som vi vet att den kan ge upphov till ganska skrikig diskant i ett visst parti men det var som bort blåst och det var en sak som vi reagerade på att helst plötsligt så var dom höga tonerna som slike och skrikigheten var som bort blåst, Jo vi har hört dom vassa tonerna på samma anläggning men med ett annat slutsteg.
sworks skrev:boom skrev:Nu har man haft steget i snart 2 veckor och vad säger man fyfan vad det lirar på det är något man absolut skall lyssna på om tillfälle ges .
Det spelar obehindrat ut en massa watt utan problem och utan dist så det är en öron fröjd att lyssna på när man spelar starkt förutsatt att man har bra huvudhögtalare som kan spela lika dist fritt som steget.
Rangwald och jag testade lite körmusik och sen hans favorit musik Jazz och enligt han så var steget till belåtenhet då han kunde urskilja mikro detaljer i den akustiska jazzen en annan är inte så intresserad av jazz.
Vi testade en skiva som är inspelad i uppsala dom kyrka och man kan höra hur bilar och last bilar brummar i bakgrunden
Sen testade vi en annan skiva som vi vet att den kan ge upphov till ganska skrikig diskant i ett visst parti men det var som bort blåst och det var en sak som vi reagerade på att helst plötsligt så var dom höga tonerna som slike och skrikigheten var som bort blåst, Jo vi har hört dom vassa tonerna på samma anläggning men med ett annat slutsteg.
Det är svårt att beskriva hur det låter tycker jag men däremot lättare att skriva om skillnader mot andra apparater.
Jag håller med boom om att AMP-27 är fri från konstigheter som annars kan uttryckas som vasshet, skrikighet, osammanhängande ljudbild. Jag försöker med ordet "ogrötighet"![]()
Tyvärr så är det numera än mer olidligt att spisa dåligt producerad musik (ursäkta ordvalen men jag menar typ hjärntvättande populärmusik som stönas eller skriks fram till bompande komp och allt låter lika starkt och fel...) på lite högre volym.
RMA skrev:Går det att bryggkoppla Amp Seventeen på något sätt?
Skulle bli smutta monosteg.
Wolfie skrev:Går det att bryggkoppla AMP-27 då?
Att det går vet jag ju förstås men är det rekomenderbart och/eller finns redan "switchen" på plats?
Ja de går att brygga och spelades bryggade på senaste mässan. Dock bara rekommenderat för 8ohm. RS2000 lämnar betydligt mer effekt och är stabil att bryggas även för 4ohm.Wolfie skrev:Går det att bryggkoppla AMP-27 då?
Att det går vet jag ju förstås men är det rekomenderbart och/eller finns redan "switchen" på plats?
Eller konkurerar man för mycket med RS2000 då?
Just det, viktigaste frågan... Går den att få med svart frontplatta?
Emanuelgbg skrev:och hur lång är den väntan?
Alexi skrev:Ja de går att brygga och spelades bryggade på senaste mässan. Dock bara rekommenderat för 8ohm. RS2000 lämnar betydligt mer effekt och är stabil att bryggas även för 4ohm.Wolfie skrev:Går det att bryggkoppla AMP-27 då?
Switch finns:
boom skrev:Alexi skrev:Ja de går att brygga och spelades bryggade på senaste mässan. Dock bara rekommenderat för 8ohm. RS2000 lämnar betydligt mer effekt och är stabil att bryggas även för 4ohm.Wolfie skrev:Går det att bryggkoppla AMP-27 då?
Switch finns:
Och det vet du med säkerhet .
Naqref skrev:Amp-27 kan driva 4-ohmslaster i bryggat läge utan problem men man vill ju ha lite marginaler som tillverkare. Det finns ju så många konstiga varianter på "4"-ohmshögtalare.
Naqref skrev:RS2000 är mycket mer robust. Det har större marginaler i alla led. Så ska man ha det bästa ska man naturligtvis välja det. Men har man lite dålig budget så kan man ju tänka sig att det är roligare med två bryggade Amp-27 jämfört med ett obryggat RS2000. Eller nåt...
Naqref skrev:RS2000 är mycket mer robust. Det har större marginaler i alla led. Så ska man ha det bästa ska man naturligtvis välja det. Men har man lite dålig budget så kan man ju tänka sig att det är roligare med två bryggade Amp-27 jämfört med ett obryggat RS2000. Eller nåt...
tvett skrev:Kul iaf att ha två (minst) aktuella slutsteg skapade av folk på forumet.
Alexi skrev:RS2000 lämnar 2400W bryggat i 8 ohm i nya versionen, mot 1800W för 27:an, 600W är betydande skillnad i effekt, även om skillnaden i ljudnivå är marginell på dessa nivåer. Ännu större blir dock skillnaden i 4ohm bryggat.
Naqref skrev:tvett skrev:Kul iaf att ha två (minst) aktuella slutsteg skapade av folk på forumet.
Folk och folk. Det är ju Morello som har designat båda.
IngOehman skrev:Är även tveksam till
påståendet att RS2000 är "mycket mera rubust". Även det är
ju en subjektiv beskrivning av en skillnad, och jag skulle säga
att skillnaden mellan dem är ungefär lika stor oavsett om man
ser till uteffekt strömförmåga eller vad helst.
tvett skrev:Är detta en nätdelsfråga enbart eller kan det härledas till skillnader i slutsteget?
hevi skrev:RS2000 har man inte i vardagsrummet -RS2000 har man i ett för ändamålet dedikerat rum
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 23 gäster