Bongo skrev:Panelguy skrev:...
[Stora bilder på technics}
...
Tycker du de, i mina ögon, plottriga tingestarna med gigantiska mätare ovan har ett vuxnare utseende än "transformer-robotarna"?
...
[Bild på "transformers"\
...
Nu var inte frågan direkt riktad till mig men jag måste säga att ur min synvinkel så är technicsapparaterna otvetydigt vuxnare än "transformers-stegen".
Technicsstegen kan man anta är utformade med resonemanget "Vi behöver dom här funktionerna och knapparna, placera ut dom på apparaten på ett bra sätt. VU-mätarna ska vara störst för det är vår signatur på apparaten samtidigt som dom har en funktion".
Medans transformers-teamet måste ha resonerat: "Vi måste ha ett fräckt utseende! Designa nåt som är coolt!"
Så har i alla fall jag tolkat saken, och jag tycker det översta resonemanget är vuxnast

Mätarna på Pass-stegen har ju också en funktion där det framgår om/när steget lämnar klass-A, så även här kan man ha nytta av mätarna för att veta om stegen är tillräckligt tilltagna.
Det kan väl kanske vara så att man ville ha något coolt och "eget". Citat från S-phile;
"The XA30.5 shares the handsome industrial design Desmond Harrington created for the larger Pass Lab amps: a mix of strong, simple shapes and textures surrounding a glowing blue power meter. The overall impression is one of strength and elegance. Were the XA30.5 a car, it would be something beautiful yet purposeful, like a Ferrari 599GTB—midway between the soft curves of a Jaguar XKR and the angular menace of a Lamborghini Gallardo LP560-4"
Känner inte att jag på något vis måste försvara Pass Labs då jag inte (ännu i alla fall) äger några men jag tror definitivt att de har ett betydligt vuxnare ljud än Technics vilket trots allt är det viktiga.