Och när det gäller att tolka vad folk skriver så är det alltid bäst att låta bli.

Vh, iö
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Så, vad blir det, 1 eller 2? Eller lämna frågan öppen?
phon skrev:... och skall det ristas stentavlor så förstår alla att mjuka fötter är odugliga att rista med.![]()
Spikar däremot, dom går alldeles utmärkt att rista med. Då blir det spikfotsägare som ristar, och det inses då enkelt vilken text som kommer att ristas in ...
petersteindl skrev:Det ser ut som om det behövs lite stentavlor som man kan rista in lagar och förordningar och synder på så att de bevaras för all framtid som ett evigt bevis inför den kontinuerliga och evinnerliga domen gjord av människor mot andra människor. Länge leve stenens hårdhet.
/antisten
Peter tycker väl att det är för mycket fokus på Richard och för lite fokus på trådämnet.DQ-20 skrev:petersteindl skrev:Det ser ut som om det behövs lite stentavlor som man kan rista in lagar och förordningar och synder på så att de bevaras för all framtid som ett evigt bevis inför den kontinuerliga och evinnerliga domen gjord av människor mot andra människor. Länge leve stenens hårdhet.
/antisten
![]()
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
/DQ-20
MagnusÖstberg skrev:Peter tycker väl att det är för mycket fokus på Richard och för lite fokus på trådämnet.DQ-20 skrev:petersteindl skrev:Det ser ut som om det behövs lite stentavlor som man kan rista in lagar och förordningar och synder på så att de bevaras för all framtid som ett evigt bevis inför den kontinuerliga och evinnerliga domen gjord av människor mot andra människor. Länge leve stenens hårdhet.
/antisten
![]()
/DQ-20
Det kan jag hålla med om, men det faller nog tillbaka på Richard och hans agerande.
DQ-20 skrev:petersteindl skrev:Det ser ut som om det behövs lite stentavlor som man kan rista in lagar och förordningar och synder på så att de bevaras för all framtid som ett evigt bevis inför den kontinuerliga och evinnerliga domen gjord av människor mot andra människor. Länge leve stenens hårdhet.
/antisten
![]()
/DQ-20
MagnusÖstberg skrev: ... Peter tycker väl att det är för mycket fokus på Richard och för lite fokus på trådämnet.
Det kan jag hålla med om, men det faller nog tillbaka på Richard och hans agerande.
Svante skrev: ... trovärdigheten i vad han än skriver måste ifrågasättas framöver.
mx skrev:Ragnwald skrev:Va kaffesugen jag blev.
Jag avnjuter faktiskt morgonens första (väldigt sent!) medan jag skriver en
arbetsbeskrivning om en magisteruppsats. Lite molnigt ute dock, annars är
livet helt OK.
petersteindl skrev:mx skrev:Ragnwald skrev:Va kaffesugen jag blev.
livet helt OK.
Bäste mx!
Nuskavise... "Kaffesugen" skriver du - Det måste vi granska för att se om det stämmerAtt du "avnjuter" verkar inte troligt
"Morgonens första" - Det återstår att bevisa.
"Skriver en arbetsbeskrivning" är säkert en lögn.
"Magisteruppsats" Haha där valsar du lite va, som storfiskarn
![]()
"Molnigt ute". Kan det verkligen stämma!
"Livet helt OK".De skall vi nog ändra på!
![]()
Känn lugnet![]()
hälsningar
/Granskningskommittén
mx skrev:Ragnwald skrev:Va kaffesugen jag blev.
livet helt OK.
DQ-20 skrev:mx skrev:Ragnwald skrev:Va kaffesugen jag blev.
livet helt OK.
Frågan är vilket som är värst. Att skriva en arbetsbeskrivning om en magisteruppsats eller att skriva en magisteruppsats om en arbetsbeskrivning.
/DQ-20
petersteindl skrev:Detta ser jag som ett dekret skrivet på stentavla. Richard skall utsättas för kollektiv granskning för allt som Richard för all framtid skriver eller säger. Så ser jag på det Svante skrivit, men Svante kanske ser annorlunda på de ord som Svante valt att använda.
DQ-20 skrev:petersteindl skrev:Detta ser jag som ett dekret skrivet på stentavla. Richard skall utsättas för kollektiv granskning för allt som Richard för all framtid skriver eller säger. Så ser jag på det Svante skrivit, men Svante kanske ser annorlunda på de ord som Svante valt att använda.
Menar du allvar? Det är väl uppenbart att det är en subjektiv åsikt som Svante ger uttryck för, inte något som han vill upphöja till allmän lag att gälla för evigt. Vad signaturen "Richard" anbelangar så tror jag inte ett dugg på vad han skriver, eller rättare sagt jag tar inte ställning till vad han skriver längre eftersom det inte går att veta om det han skriver har någon som helst verklighetsförankring. Men det är ju bara jag. Att man fortsätter diskutera hans inlägg beror sannolikt på att han hela tiden skriver nya...
Spikfötter är däremot ett jävla gissel eftersom de förstör parketten.
/DQ-20
Svante skrev:IngOehman skrev:Så, vad blir det, 1 eller 2? Eller lämna frågan öppen?
Jag vill nog inte välja färdigformulerade alternativ, utan säga att
1. han propagerade för spikfötter
2. han påstod att han ljugit när han propagerade för spikfötter.
3. han propagerar återigen för spikfötter.
Vad orsaken bakom agerandet är lär vi aldrig få veta. Det är ju per definition så att han har ljugit i något av fallen, vilket gör att trovärdigheten i vad han än skriver måste ifrågasättas framöver.
"Jag bara skojade" duger liksom inte.
DQ-20 skrev:
/DQ-20
Harryup skrev:DQ-20 skrev:
/DQ-20
Men folk får ju inte ha parkett? Man skall ju ha heltäckningsmatta och den förstör säkert parketten mer än ett litet spikhål.
Harryup skrev:Viktanpassningen borde ju rimligen vara för att anpassa gungfrekvensen och den kommer ju ändras radikalt med mattans mjukhet/tjocklek.
Harryup skrev:Spelar det ingen roll?
Harryup skrev:Skall köpa ekstav att testa med istället för SD mellan burkarna så får vi veta om mitt dubbelgung är menligt.
mvh/Harryup
DQ-20 skrev:Harryup skrev:DQ-20 skrev:
/DQ-20
Men folk får ju inte ha parkett? Man skall ju ha heltäckningsmatta och den förstör säkert parketten mer än ett litet spikhål.
Helvete. Avslöjad. Jaha, då är man outad som parkettägare.
bearwik skrev:Jag har inte läst hela tråden, det enda jag kan säga är att hos mig fungerar SD-fötter utmärkt på parkett.
MagnusÖstberg skrev:Nej, men jag tänker inte chansa, så jag har skaffat heltäckningsmatta till mitt vardagsrum
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster