Moderator: Redaktörer
paa skrev:Har du någon info att meddela om den, var finns det sådana, skivbolag, skivnummer eller annat?DS skrev:Musiken som spelades var Red Army Choir, en fantastiskt inspelad platta som borde klassas som väldigt krävande och dynamiskt material.
Hum skrev: Drömlådan är inte nådig då transienterna inte blir tillräckligt snabba, den slår till direkt och minimerar.
Flint skrev:Hum skrev: Närhet i musiken skapas av en höjning i mellanreg. får hoppas att inte Drömmen har fått en sådan smyg....?
Risken att du vet vad du pratar om är mycket liten!
KarlXII skrev:Skulle vara intressant att se om man så lätt utesluter rörförstärkare ur seriös ljuddiskussion efter det.
MattiasKarlsson skrev:KarlXII skrev:Skulle vara intressant att se om man så lätt utesluter rörförstärkare ur seriös ljuddiskussion efter det.
Nog inte speciellt svårt att utesluta en 190 000 kr förstärkare med rätt lite effekt. För mig så är det överprissatt utan dess like och det är ointressant om den är bra för att vara rör, för mig.
MattiasKarlsson skrev:KarlXII skrev:Skulle vara intressant att se om man så lätt utesluter rörförstärkare ur seriös ljuddiskussion efter det.
Nog inte speciellt svårt att utesluta en 190 000 kr förstärkare med rätt lite effekt. För mig så är det överprissatt utan dess like och det är ointressant om den är bra för att vara rör, för mig.
Hum skrev:Flintis du menar kanske binnikemask?
DS skrev:The Dream spelar med en enorm pondus och lätthet, snärtig o luftig diskant totalt befriad från otyg o avrullning. Vad gällde basen fans där inget att hymmla om, den levererade kraft o botten i ett perfekt emballerat paket utan krussiduller.
Flint skrev:DS skrev:The Dream spelar med en enorm pondus och lätthet, snärtig o luftig diskant totalt befriad från otyg o avrullning. Vad gällde basen fans där inget att hymmla om, den levererade kraft o botten i ett perfekt emballerat paket utan krussiduller.
Det där är sammanfattningen på en bra förstärkare. Trissesteg göre sig icke bevär i den divisionen.
Lazyworm skrev:haha, det där låter något dogmatiskt och generaliserande av trissor
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster