Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Nu över till solen. Magnetfältet kommer ändra riktning och polaritet nästa år.[ YouTube ]
Måste man ändra alla kablars riktning då? Självklart, dessutom måste man ställa in alla kabellyftare på nytt.
Mvh
Maxwell
petersteindl skrev:Nu över till solen. Magnetfältet kommer ändra riktning och polaritet nästa år.[ YouTube ]
Måste man ändra alla kablars riktning då? Självklart, dessutom måste man ställa in alla kabellyftare på nytt.
Mvh
Maxwell
petersteindl skrev:Just nu känner jag för att lägga upp denna låt.[ YouTube ]
Texten är en väsentlig del, för att inte tala om sången eller musiken.
En av mina favvolåtar i 2a ring i gymnasiet.
Sweet child in time
You'll see the line
The line that's drawn between
Good and bad
See the blind man
Shooting at the world
Bullets flying
Oh, taking toll
If you've been bad
Oh, Lord, I bet you have
And you've not been hit
Oh, by flying lead
You'd better close your eyes
Oh
Bow your head
Wait for the ricochet
Aaah-aaah-aaah
Ah, I gotta hear you screaming
Aaah-aaah-aaah
Aaah-ah-ah
Oh, oh, oh
Oh God, oh
Oh, oh, oh
Oh God, no
They're gonna do it
Help! Help!
Help! Help!
Help! Help!
Oh, oh, oh, oh
Aaaaaahhhhh
I dessa dagar är det nog många som korsat linjen som skriker efter hjälp.
Vintertiden är här.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:För er som gillar vetenskap. Dessa två herrar är på något sätt två personer jag har respekterat under en tid.
Nu diskuterar de med varandra.[ YouTube ]
Jag har sett 1 timme. Jag gillar deras ödmjukhet inför en uppgift.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Jag kan då göra bedömningen att videon med stor sannolikhet inte är något för dig.
goat76 skrev:petersteindl skrev:Jag kan då göra bedömningen att videon med stor sannolikhet inte är något för dig.
Tack, men du kanske hade en tanke med videon utifrån ett HiFi- eller musik-perspektiv och då vill jag gärna höra den beskrivningen så att jag kan ta del av videon ur det perspektivet.
petersteindl skrev:Jag bara måste lägga upp detta gitarrsolo. Det är en synnerligen intressant video gällande gitarrspel av en av de finaste jazzgitarristerna.[ YouTube ]
Då man hör spelet tänker man inte så mycket på musiken, spelet och tekniken. Det bara känns helt naturligt. Men då förklaringarna kommer så är det helt fascinerande. Rekommenderas att se och höra.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Nu måste jag lägga upp denna. Se den igen. Väldigt aktuell.[ YouTube ]
För att få en komplett bild så måste ni även se denna.[ YouTube ]
Tack för kaffet
Peter
petersteindl skrev:Med tanke på Svantes inlägg tänkte jag passa på att visa hur det ser ut i den kommande DAC som lilltroll utvecklat enligt gemensamt koncept.
Det är mina gamla tankar från 1991 ungefär som nu med lilltrolls tankar och ingenjörskonst och med hjälp av Xilinx FPGA och programmering av lilltroll kan realiseras.
Vi har i alla fall åstadkommit att 22.05 kHz ligger på - 183 dB och att nivån vid 20 kHz fallit 0,001 dB.
Hoppas att det kan anses vara tillräckligt ok.
Med vänlig hälsning
Peter
Prozac skrev:Vill också passa på att fråga om teorierna/tänket bakom "äggen" finns nedskrivet nånstans för allmän läsning?
petersteindl skrev:paa skrev:När släpper du ditt White Paper, Peter?
Då produktionen klarar sig utan att jag är engagerad och försäljningen är igång och jag skrivit den mest basala texten så kan jag börja med white paper. Normalt sett tar denna text ungefär 2-5 arbetsår att få fram. Hur lång tid det kommer att ta i detta fall återstått att se.
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster