Jag har skickat in sex som svar. Men det beror lite på hur man räknar. Hade det varit för ett halvår sedan hade det varit 10 st
Men då har jag räknat högt, dvs antalet ingångar anslutna på baksidan av receivern plus den interna radion. Räknar man antalet apparater som är anslutna (med en eller fler signalvägar) blir det idag 4 respektive 7 för ett halvår sedan.
Uppräkning nu:
1. 3xDVD (5.1 analog out, optisk digital out, stereo out = 8 kablar totalt, exclusive scart och component out!!!!!!)
2. Intern radio
3. TV (stereo out)
4. Game Cube (stereo out)
Uppräkning förr:
1. 3xDVD (5.1 analog out, optisk digital out, stereo out = 8 kablar totalt, exclusive scart och component out!!!)
2. Intern radio
3. TV (stereo out)
4. Game Cube (stereo out)
5. VHS (stereo out)
6. 2xCD spelare (stereo out, coax digital out)
7. Dator coax digital out
8. Dator RJ45 Eternet (den eminenta Netaudio funktionen på Onkyo -som ger grymt bra ljudkvalite på MP3 jämfört med allt annat jag hört i MP3-väg som skickas med analog eller digital out. Det måste bero på en hejdundarandes bra MP3-decoder i receivern med tillägget att filerna streamas över till receivern och behöver därmed inte formas om till PCM som normalt sker med digitalöverföring av MP3).
Och JA, jag använder alla signalkällor ganska frekvent, om inte annat för meningslös AB-testning av CD spelare kontra DVD-spelare och liknande
Jag hopps ni förstår min ångest inför att flytta på receiven, det måste kopplas och donas till förbannelse. Men nu har jag ju bantat ner antalet anslutningar till nästan ingenting tycker jag, och ändå tar det en minst halvtimma att koppla in allting med sladdtrassel och sånt i åtanke.
Och här har jag inte ens nämnt alla korskopplingar (Scart från DVD till TV etc, component till proj, högtalarkablar etc etc, pust!)
Varför ska man ha en hembioreceiver om man inte utnyttjar den till fullo
Vh
Tobbe