Kom för ett par timmar sedan tillbaka från Amit och har med mig lite bilder.
Så här avslutade vi det i Onsdags. Balkongen på fel nivå (110cm enbart) men vid bakväggen.
I lördags fortsatte vi. Vad skulle vi hinna och vad skulle vi våga göra. Enbart framtiden fick visa detta men en del var lite skeptiska. Skulle pingen (Skånska för pinnen eller stången) sågas och skulle huset rasa? En skrämd a2'a gömde sig lite bakom ett draperi.
Så här stort var "pinge"-felet när man stod upp:
Och värre skulle det bli...
Men innan vi satte igång med avslutningen så dök den enda intresserade upp för detta unika projekt. Almen (Mattias) från Gbg.
Först lite lyssning tillsammans med Amits son - Aron.
Efter lite reglande så kunde vi våga oss på ett testlyft:
Atlas bär upp världen!
Vad är en kyrka utan en schysst skylt?
Det vi hann med innan maten blev klar kl 21 var att sätta dit stålbalken i framkant.
Mat & Dryck intages i salongen.
Pasta Carbonara med vinofino och öl samt vatten. Det förstnämnda förtjänstfullt tillagat av Elina.
På bilden syns (från vänster i förgrunden medurs) undertecknad, Fredrik, Almen, Amit (bakom ljuset), en kille som dök upp en stund som jag inte minns namnet på tyvärr, Elina och Aron.
Lagom till midnatt efter den goda maten och vinet tyckte Amit att det var läge att svetsa lite inomhus....
Aaaaaaaaa, det håller!
Lite kuddar placerades ut och sedan invigdes det hela med Lejonkungen. Liggande så var linjefelet inte sååå störande.
Därefter kollade vi intermittent på Dr Strangelove till kl var 05....
Ny dag och ny möblering.
Den glade byggherren själv!
Kanske den röda soffan ändå var bättre där uppe än biostolarna...
Musiklektion.
Därefter drog vi ut till Amits föräldrars sommarstuga vid havet.
Dryck till grillfest.
Vågorna 100 meter bort undersöktes efter en öl men detta finns det inga bildbevis på från mitt håll.
Då var vi mogna för en minimal akustikföreläsning och lite allmänt knep och knåp.
.
Mat!
Därefter tackade en del för sig och Amit, Jag och Aron åkte till Hammenhög för att se på en film som delvis gick oss förbi i ett mindre heligt tillstånd...
Stort Tack till Amit för den Generösa och genuint trevliga tillställningen!
Edit: Names have been changed to protect me from showing my ignorance....