Bör man bojkotta Arken-mässan?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Tänker du bojkotta Arken-mässan?

Ja!
12
14%
Nej!
44
50%
Hade ändå inte tänkt gå...
27
31%
Vad är Arken-mässan?
5
6%

Antal röster : 88

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2006-08-22 20:21

Birger skrev:Varför skulle man vilja gå in där?

Ett tips till LTS är att det går ju att ställa ut ett litet bord utanför Arken och ge ut små broschyrer som varnar för det värsta bondfångeriet. Såsom Shakti, transpirenskablar och hifiklädnypor :twisted:

Och din insikt i hifibranschen är alenarådande, halleluja :)

Tråkigt om din inställning till hifibranschen får råda, en cementerad bana utan nya intryck från nya aktörer, och nya infallsvinklar.

Är det den utvecklingen du vill ha Birger?
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-08-22 22:37

Ett tips till LTS är att det går ju att ställa ut ett litet bord utanför Arken och ge ut små broschyrer som varnar för det värsta bondfångeriet. Såsom Shakti, transpirenskablar och hifiklädnypor

Du verkar inte få något medhåll angående detta, då flertalet LTS fan här ska besöka mässan innanför dörrarna :lol:

Nejdå, jag hoppade ju av frivilligt sist. Däremot blev jag faktiskt.se lite sur över att Bengt (Timbre) inte ville släppa in mig på Eufånia, mest för att jag trodde bättre om honom. Men men, de är ju likadana allihop, ryggdunkarna som inte tål att man ifrågasätter allt trams, pengamjölkande och voodoo de håller på med. Det gäller ju att sitta still i båten, i hifi-ankdammen, nåt du (FBK) ju är bra på... I övrigt håller jag med Birger i hans inlägg ovan.

Jag förstår Bengt..... Sedan så sade en bekant en gång, något i stil med detta,
"Vill man ha ryggdunkar så är det bara att köpa Ino,Nad,Denon och Pioneer så får man det i överflöjd på Faktiskt.se" :wink:
Så jag är bra på att sitta still i båten :mrgreen: Kanske det, men jag tycker att det finns så gott om trevliga människor ute i den hemska subjektiva världen med all voodoo, så jag har inga planer på att lämna den båten, även om jag numera är Ino ägare. Man måste inte välja sida, utan jag väljer hellre vilka jag träffar och umgås med utifrån hur de är som människor och inte om de tillhör den ena eller andra sidan.
Uppriktigt sagt så verkar du ha problem Hetsporren, som har ett sådant hat mot all voodoo :lol: Jag har inget vooodoo i min anlägning, men jag dömmer inte dem som vill ha det :wink:

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-08-22 23:26

Birger skrev:Varför skulle man vilja gå in där?

Ett tips till LTS är att det går ju att ställa ut ett litet bord utanför Arken och ge ut små broschyrer som varnar för det värsta bondfångeriet. Såsom Shakti, transpirenskablar och hifiklädnypor :twisted:

För att förtydliga för alla läsare, så tänker INTE Ljudtekniska Sällskapet följa Birgers s.k. "tips".
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-08-23 04:22

FBK skrev:Uppriktigt sagt så verkar du ha problem Hetsporren, som har ett sådant hat mot all voodoo

Hat? Lägg ned nu va...

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-08-23 09:20

Bamsefar!

Det skulle vara mycket intressant med en genomgående förklaring till varför du är så avigt inställd till HC och branchen i stort. För ett Troll som mig :D , så verkar det minst sagt en aning överdrivet. Nu är jag ju med på din ignore lista säkerligen, så någon annan kan ju tipsa Bamsefar om detta inlägg :wink:

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2006-08-23 10:08

Jag håller med FBK en hel del även om jag absolut kan förstå att det är många (ink mig) som vill ha svar på vad många av dom sk voodooprylarna gör och varför. Varför denna avoga inställning till handlare och tillverkare??

Själv har jag mycket svårt att höra skillnad på bla kablar men det har säkert till viss del sin förklaring i min halvtaffliga ljudanläggning :(

Användarvisningsbild
Referenceaudio

Hi-Fi mässa hos Reference Audio

Inläggav Referenceaudio » 2006-08-23 15:21

/Bild

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-08-23 15:26

Konkurrensen tilltar! :mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2006-08-23 19:35

Fan oockså...vilken mässa ska man nu bojkotta???? :wink:

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2006-08-23 21:11

känns iofs som deras "mässa" bara kommer pusha upp deras egna märken
men ändå oändligt mycket mer intressant än någon mässa i göteborg

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-08-23 21:47

boyafraid skrev:oändligt mycket mer intressant än någon mässa i göteborg

Varför är detta mer intressant än nordens största mässa?! 8O

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2006-08-23 22:06

för att den inte ligger i göteborg

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-08-23 22:08

boyafraid skrev:för att den inte ligger i göteborg

Göteborg är ju betydlgt mer trevligt än Stockholm, anledningen är väl att det inte finns många Stockholmare i Göteborg :wink: :lol:

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2006-08-23 22:09

det har jag ärligt ingen aning om
har inte varit i göteborg sedan jag var liten, och jag behåller hellre mina förutfattade meningar om hur det är i göteborg än att få mina idéer prövade 8)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-08-24 06:52

Birger skrev:Fan oockså...vilken mässa ska man nu bojkotta???? :wink:

:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-08-24 15:25

FBK skrev:Bamsefar!

Det skulle vara mycket intressant med en genomgående förklaring till varför du är så avigt inställd till HC och branchen i stort. För ett Troll som mig :D , så verkar det minst sagt en aning överdrivet. Nu är jag ju med på din ignore lista säkerligen, så någon annan kan ju tipsa Bamsefar om detta inlägg :wink:

Mja det sista, ignorelistan, gäller inte. Har faktiskt.se inte ens det scriptet aktivt ens ;) Men det är många som gör så våldsamma antangen (som att scriptet fungerar på hififorum, vilket jag inte tror på heller ;) ). Därimot så hoppar jag över ;) vissa trådar... Denna bland annat...

Vad gäller min evnt relation till HC, och branscen som sådan, så anser jag att det inte är något som skall diskuteras öppet bland en massa löst (!) folk som jag inte känner.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-08-24 22:26

Okej, det var trevligt att veta :D
Men det sista är lite knepigt... du bojkottar HC och branchen, men vill inte säga varför :?

Föregående

Återgå till Generellt om hifi