Kaffekoppen skrev:Haha... du kan verkligen inte ge digpatrikf skrev:subjektivisten skrev:Flint är som alla andra som tror på ormolja och tomtar,
Det gör du med. Det är mänskligt.
Men det kan du.
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:patrikf skrev:subjektivisten skrev:Flint är som alla andra som tror på ormolja och tomtar,
Det gör du med. Det är mänskligt.
Jaså, vad då?
JTarnstrom skrev:Finns det verkligen någon som VILL bli lurad?
Tärnström
Flint skrev:JTarnstrom skrev:Finns det verkligen någon som VILL bli lurad?
Lurad, kanske inte. Men kanske övertygad för att slippa ta ett eget beslut. Det märkte jag ofta under min tid som säljare.
Flint skrev:subjektivisten
Jag läser inte dyrkabeltillverkarnas egna reklamgrejer eftersom jag inte är intresserad men skriver dom verkligen så själva om sina grejer? Är det inte i tidningarnas tester du hittar dom "uttrycken".
subjektivisten skrev:Flint skrev:subjektivisten
Jag läser inte dyrkabeltillverkarnas egna reklamgrejer eftersom jag inte är intresserad men skriver dom verkligen så själva om sina grejer? Är det inte i tidningarnas tester du hittar dom "uttrycken".
kabeltillverkarna, tidningarna, är det någon verklig skillnad?
Flint skrev:woland skrev:Som sagt: Skicka länken till HiFiForum eller EuFånia.
Vem tycker du ska göra det? Skicka länken alltså? Ska vi göra det allihopa? Ett kollektivutskick?
Flint skrev:JTarnstrom
Jag medger att jag utnyttjade insikten men konstigt nog verkade kunderna gilla det för dom kom igen, och igen. Men jag passade mig noga för fula knep och ren bluffel och båg. Sånt slår bara tillbaka på en själv. Jag hjälpte dom bara att ta ett beslut, om dom behövde det.
JTarnstrom skrev:Ett av problemen är väl att det säkert finns en och annan säljare som tror på vad tillverkarna tutar i dem.
Flint skrev:JTarnstrom skrev:Ett av problemen är väl att det säkert finns en och annan säljare som tror på vad tillverkarna tutar i dem.
Jag har uppfatnningen nu att jag var ganska ärlig men jag är inte helt säker på att det alltid stämde.
JTarnstrom skrev:Hade det då inte varit bra om du hade kunnat lita på att den info som du hade tillgång till var vederhäftig, eller åtminstone hade klarat konsumentverkets nålsöga?
Användare som besöker denna kategori: sammel och 31 gäster