Moderator: Redaktörer
Denon använder så vitt jag vet inte glasfiber förrän prisklasser från 4000:- och uppåt. Vidare har Denon i sina receivrar under 6000:-
urusla potar, kondensatorer,trafos, IC kretsar mm, vilket de också delar med andra japanska ( som numera tillverkas i Kina ) tillverkare.
Kaffekoppen skrev:Och varje gång säger du att det är sista gångenMorello skrev:NAD håller bitvis usel kvalitet, men ingen har väl gjort något annat gällande heller?
Sa han som preciiiis reparerat en tobakspatinerad 208:a.
Det finns väl ingen människa med förnuftet i behåll som skulle påstå att en Lada håller bättre än en Lexus.
Är dom utvecklade antingen för audio eller långtidskvalitetsaspekten (det var ett krångligt ord)? Har de alltså kanske lika sunkig hållbarhet om de görs för audio?Richard skrev:Dessa komponenter är spelciellt utvecklade för musikåtergivning eller långtidskvalitetsaspekten.
Richard skrev:
Tvett, du har inget vett!
(Troll finns visst överallt, inte bara i skogen)
Kaffekoppen skrev:Är dom utvecklade antingen för audio eller långtidskvalitetsaspekten (det var ett krångligt ord)? Har de alltså kanske lika sunkig hållbarhet om de görs för audio?Richard skrev:Dessa komponenter är spelciellt utvecklade för musikåtergivning eller långtidskvalitetsaspekten.
Vad skilljer en kondensator för audio gentemot en kondensator för andra ändamål?
Låter en sådan kondensator annorlunda och betyder det att alla som inte har dem låter felaktigt?
Är prislistan riktig eller var det bara som förtydligande över prisskillnaderna som du tror de är?
Morello skrev:Richard,
Dina inläg saknar all önskvärd substans och avslöjar att du helt saknar kunskap i ämnet.
Richard skrev:Jag har själv bytt Ic-kretsar i analogdelen på en Maranz cd 67 se, från dess JRC 2114 till en OPA 2604 och upplevde en stor ljudförbättring.
Jag lödde dit ic hållare för att lätt byta emellan. Varje gång upplevdes det otvetydigt som en klar förbättring vid bytet till Opa 2604.
Provade också med en AD 275 men upplevde då en försämring av ljudet. Skillnaden var dock mycket liten.
Tyvärr så finns det i Ingengörskretsar fortfarande en övertro på den undermåliga, ljudmässigt, Ic kretsen NE 5534, detta tycker JAG är tråkigt. Ni andra får tycka vad ni vill.
undermåliga, ljudmässigt, Ic kretsen NE 5534
Det här blev en riktigt rolig tråd.
Richard skrev:Ingvar Öhman skriver i Molt -99 att man med gott resultat kan byta ut Ne 5534 mot tex. opa 2104 med en hörbar förbättring. Således en Ingenjör som både lyssnar och mäter, vilket är sällsynt.
Kaffekoppen skrev:Jag känner ingen som inte både mäter och lyssnar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster