Moderator: Redaktörer
Och nu börjar idiotförklarandet, hånskratten, mäthysterin, nagelfarandet, messerschmittandet på ännu en tråd
Tänk om alla hade en Rotel 1090, vad skulle ni skratta åt då?
Det är deras upplevelser
Ni har inte hört grejen/orna
Men jag står för mitt inlägg ang. kritiken mot messerschmittarna som kallar personer idioter, bedragare osv.
Musik är en subjektiv upplevelse det finns ingen mikrofon, mätprogram och dator som kan säga vad som låter bra ENLIGT MIG.
Mvh
*För att undvika ytterligare inlägg som är OT av hänsyn till trådskaparen så skriver jag här istället. Självklart så måste ett visst mått av mätning finnas, testning i olika former finnas i debatten men vårat öra och hjärna (med dess tolkningar) oändligt mer komplex än en dator. Varför idiotförklara/brottsmisstänka personer som har sina egna tolkningar.
Ifrågasätt gärna men................ EDIT 24/2-06 08:46
Skrivet mig själv i en annan trådOch nu börjar idiotförklarandet, hånskratten, mäthysterin, nagelfarandet, messerschmittandet på ännu en tråd
Det är deras upplevelser
Ni har inte hört grejen/ornaMen jag står för mitt inlägg ang. kritiken mot messerschmittarna som kallar personer idioter, bedragare osv.
Musik är en subjektiv upplevelse det finns ingen mikrofon, mätprogram och dator som kan säga vad som låter bra ENLIGT MIG.
Mvh
*För att undvika ytterligare inlägg som är OT av hänsyn till trådskaparen så skriver jag här istället. Självklart så måste ett visst mått av mätning finnas, testning i olika former finnas i debatten men vårat öra och hjärna (med dess tolkningar) oändligt mer komplex än en dator. Varför idiotförklara/brottsmisstänka personer som har sina egna tolkningar.
Tar nu paus från detta forum, förmodligen bryr sig ingen om det men..
Brilliant Pebbles
Pris: $129 per burk
Stenar i en burk, som förbättrar ljudupplevelsen i rummet genom att absorbera elektromagnetisk
strålning och andra tråkiga saker som kan finnas i luften

niklasz skrev:Jag tror att det du beskriver har en vidare tillämpning än bara fysik. Svårigheten att hantera storleksordningar förekommer i många andra sammanhang. I stället tenderar tänkandet att följa ett antingen-eller mönster. En orsak till detta kan vara att språket i huvudsak innehåller den typen av begrepp. Matematiken är möjligen det enda medlet att uttrycka saker och ting på ett sätt som är mer nyanserat än de motstatspar och grovhuggna kategorier som finns i vanligt språk.
TCM skrev:April, april?
bakomliggande drivkraften är?
niklasz skrev:Jag undrar om det verkligen är en drivkraft, utom möjligen intellektuell lättja. Kanske hänger det samman mänskliga fenomen som gör att vi har svårt att hantera sannolikheter för olika risker och i stället viktar upp konsekvensen om det fruktade händer på bekostnad av sannolikheten att det händer.
Pettersson skrev:Skrivet mig själv i en annan trådOch nu börjar idiotförklarandet, hånskratten, mäthysterin, nagelfarandet, messerschmittandet på ännu en tråd
Det är deras upplevelser
Ni har inte hört grejen/ornaMen jag står för mitt inlägg ang. kritiken mot messerschmittarna som kallar personer idioter, bedragare osv.
Mvh
Tar nu paus från detta forum, förmodligen bryr sig ingen om det men..
Pettersson skrev:Musik är en subjektiv upplevelse det finns ingen mikrofon, mätprogram och dator som kan säga vad som låter bra ENLIGT MIG.
Mvh
En enkel fråga; skulle du tycka det var lika okej om någon sålde cancer medecin lr andra mediciner som magiskt skulle bota en, utan någon vetenskaplig grund?
Ingår det inte i "idiot" att inte kunna/vilja tänka objektivt?
Pettersson_inaktiv skrev:subjektivisten skrev:En enkel fråga; skulle du tycka det var lika okej om någon sålde cancer medecin lr andra mediciner som magiskt skulle bota en, utan någon vetenskaplig grund?
Öhhh, jag förstår inte riktigt förkortningen Ir, jämför du hifi med cancer medicin....? Har förövrigt förlorat tre av fyra mor- och farföräldrar i denna sjukdom så mitt svar är troligen (om jag fattat frågan rätt) nej.
guru skrev:Pettersson.
Sen behövs alla tankar på ett forum annars blir det instängt och tråkigt så jag skulle sakna alla även om de stödjer Peebles stenar.
Visst är det så men det finns snart inte många kvar som har andra tankar...
Jag tror inte ditt alternativ är sämremeanmachine skrev:Har det någon betydelse om jag använder en Betongsten från garageuppfarten eller en "märkessten" från någon fin hififöretag om jag vill avkoppla en högtalare, vinylspelare eller CD då.![]()
Bild från min högtalare så inga dumma kommentarer![]()
Skrivet: sön mar 18, 2007 8:33 pm Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Man måste komma ihåg att faktiskt.se är en liten ö på HiFi-havet. Det normala inom HiFi är att subjektiva lyssningsintryck (t.ex. påverkan av shaktistenar) inte ifrågasätts. Upplever lyssnaren en skilnad så är den dirket kopplad till produkten. Fysiskt eller psykiskt spelar ingen roll och är inte en fråga som diskuteras över huvudtaget. Dessutom, det här inriktningen att det ska låta så likt orginalet som möjligt är också något som är ganska isolerat till faktikst.se. Mer vanligt är att man vill ha en upplevelse av hur det lät "på riktigt". Att upplevelsen nås med kompression, frekvensgångsavvikelser och tillförd distorsion, ses av många som starkt stötande (förståss) av många.
Faktiskt.se utskiljer sig också genom att många medlemar är mer eller mindre kritiska. Man sväljer inte HiFi-tidningarnas nonsens-recensioner utan vidare, utan ifrågasätter såväl den testade produktens funktion och recensentens kompetens.
Även tvivelaktigt marknadsförda produkter ifrågasätts, t.ex. Pioneers Legato Link.
Man sväljer inte HiFi-tidningarnas nonsens-recensioner utan vidare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster