Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:
Gjorde du a+b eller blint mot en skräpfianläggning bestående av en dvd för 1500-3000:- ? Eftersom det var det som vi snackade om.
rexQ skrev:Jag lyssnar på "hiend" varje dag fast snuskigt billig sådan. Sen att du sitter med en plåtlåda någon lyckosökare tagit 72 kkr för är bara att beklaga.
Men du kan vara lugn, vi känner igen din typ, om ett år har du sålt skiten och sitter med en billig dvd-spelare.
niklas skrev:Att välja en cd-spelare som kostar 72k kan man göra av tusentals anledningar. Uppskattningsvis gissar jag att minst 65k av dessa pengar kunde spenderats på något annat i kedjan för högsta möjliga välljud. Därmed inte sagt att det är dumt att spendera 72k. Vill man ha det finaste som går att uppbringa så kostar det på. Frågan är till vilken nytta?
Nefilim skrev:Vem har sagt något om skräpanläggning ?? ( Ja den värderingen säger en hel del om din inställning!)
Subjektivisten skrev:Kör med en DVD spelare, en Panasonic RP-82.
Detta snack med att en DVD inte kan vara lika bra som en CD är ju sandlådenivå delux. Varje gång frågar jag om dessa personer har EN DVD-R brännare, EN CD-R brännare, EN DVD-RW brännare etc etc.
Som sagt, dra in pris som någon form av bevis för korrekt ljud visar bara att man inte förstått detta än.
meanmachine skrev:Nefilim skrev:Vem har sagt något om skräpanläggning ?? ( Ja den värderingen säger en hel del om din inställning!)
Vad tycker du. ? och vad är din inställning?Att allt som kostar en slant är waste of money. Dricka alkohol är waste of money.
![]()
meanmachine skrev:Nefilim.
En annan tråd.
http://www.hrf.se/templates/StartPage.aspx?id=2039
Mena inget illa mer att din tråd säger mig inte mer än denna hemsida.
2. Inga personangrepp!
Att alla inte delar samma synsätt är en självklarhet. Tänk vad tråkig världen vore med bara en massa likriktade individer. Det kommer därför att finnas meningskiljaktligheter på fourmdelen på Faktiskt.se. Det får ni acceptera. Det kommer vi acceptera. Det som däremot inte vi gillar är om dessa meningskiljaktligheter INTE uttrycks på ett civiliserat sätt. Förolämpningar och mer eller mindre förtalsliknade uttalanden (hur intrikat och svårtolkade de än må vara) kommer vi inte att gilla! Sådana inlägg kan tas bort helt eller delvis.
Nefilim skrev:Saxat ur forumets policy:
meanmachine skrev:Om det inte gick fram min humor så ber jag om ursäkt.
meanmachine skrev:Men det skall respekterar båda vägar .. Så min inställnign till hifi skall lika lite idiotiseras.![]()
Ellerhur V8.
meanmachine skrev:Du är very välkommer hem till mig. Jag har minst 10-talet billigare dvd spelare och dyrfi CD's. Vi kan spendera en dag av lite blindtester och div a+b o´ch jämföra. De kunde bli skoj.
![]()
![]()
Subjektivisten skrev:Ja, jag kan komma. Dock så anser jag man endast kan max skilja på spelarna under blindtest eftersom vi inte har en referens att jämföra mot.

JeLe skrev:Richard skrev:JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Där har du fel, i praktiken.
Vad? hur vet du att jag har fel? Vad i praktiken?
Jag har ju inte sagt min åsikt. Du gissar bara vad jag tycker, du vet inte!
Du fyller i meningen efter dina egna värderingar och fördomar, låt bli.
JustAudioMagic skrev:har provat att spela cd-skivor i båda och cd-spelare är givet för mig. personligen tycker jag det ger klart bättre ljud, vare sig det handlar om billiga eller dyrare spelare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster