Ragnwald skrev:Stressa av med Last fm (PC) och TVn kopplad till anläggningen, upptäck och bara njut.
Nya insikter skapar på sikt ett öppnare och lugnare förhållningssätt.![]()
![]()
Bäst!
Moderator: Redaktörer
mapem skrev:
Det är samma vilja till meningslös men identitetsskapande exklusivitet som gör att folk köper Rolex-klockor och Louis Vuitton-väskor fast de inte är ett dugg bättre eller snyggare än andra klockor och väskor. Folk som har för mycket pengar helt enkelt. Det är bra att det finns produkter som hjälper dem att slösa bort lite och stärka sin självbild, så slipper de ha pengarna brännande i fickan.
!
Morello skrev:mapem skrev:
Det är samma vilja till meningslös men identitetsskapande exklusivitet som gör att folk köper Rolex-klockor och Louis Vuitton-väskor fast de inte är ett dugg bättre eller snyggare än andra klockor och väskor. Folk som har för mycket pengar helt enkelt. Det är bra att det finns produkter som hjälper dem att slösa bort lite och stärka sin självbild, så slipper de ha pengarna brännande i fickan.
!
Tar mig friheten avv syna ovanstående retoriska trix - avdelning irrelevanta analogier.
Att jämföra ormolja (bluffprodukt utan den funktion som utlovas i reklamen) med klockhantverk tillika smycken är inte lite irrelevant, utan en helt befängd jämförelse.
Sedan undrar man ju huruvida någon annan än den enskilda individen kan avgöra om man har för mycket eller för lite pengar?
Luktar klassisk missunsamhet och avundsjuka.
guldfisk skrev:En del ormoljeprodukter och -egenskaper kan nog beskrivas som smycken.
Morello skrev:Att jämföra ormolja (bluffprodukt utan den funktion som utlovas i reklamen) med klockhantverk tillika smycken är inte lite irrelevant, utan en helt befängd jämförelse.
Koffe skrev:
Deras pay-of är lite rolig (och sanningsägande) - "Timeless luxury watches" - "Timeless" beskriver verkligen deras funktionella egenskaper.
Tar mig friheten avv syna ovanstående retoriska trix - avdelning irrelevanta analogier.
Att jämföra ormolja (bluffprodukt utan den funktion som utlovas i reklamen) med klockhantverk tillika smycken är inte lite irrelevant, utan en helt befängd jämförelse.
Sedan undrar man ju huruvida någon annan än den enskilda individen kan avgöra om man har för mycket eller för lite pengar?
Luktar klassisk missunsamhet och avundsjuka
mapem skrev:Visst var det ett retoriskt knep, det medger jag. Men det funkade väl bra?
Nja, jag tycker också att jämförelsen haltar. Om du frågar ägaren till en klocka för 30 000:- huruvida klockan visar tiden bättre än en digitalur för 500:- så skulle han eller hon nog svara nej.mapem skrev:Visst var det ett retoriskt knep, det medger jag. Men det funkade väl bra?
Almen skrev:Nja, jag tycker också att jämförelsen haltar. Om du frågar ägaren till en klocka för 30 000:- huruvida klockan visar tiden bättre än en digitalur för 500:- så skulle han eller hon nog svara nej.mapem skrev:Visst var det ett retoriskt knep, det medger jag. Men det funkade väl bra?
phloam skrev: ..är ju..
phloam skrev:Men Rolex-klockan är ju främst av allt en statussymbol.
Vad finns det för statussymboler inom hifi'n?
Vad finns det för statussymboler inom hifi'n?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster