Det jag frågade om. Är det verkligen ett mysterium?
Bill50x skrev:Den riktiga frågan hade istället varit om hur det ser ut idag, dvs hur mycket kostar mina kablar i förhållande till resten av anläggningen som det ser ut idag. Då hade jag förstått frågeställningen.
Defnitionen på "en riktig fråga" är alltså en som du fattar?
Näppeligen.
Den riktiga frågan är den jag ställde, eftersom det är det jag undrade över. Om du undrar något annat, så ställ andra frågor! Men låt mig fråga om det
jag undrar över. Det fanns ju ett alternativ för den som inte förstod frågan, så det borde väl räcka kan man tycka. Välj det svar som passar dig bäst, men sluta tramsa, plz!
Vad jag frågade var hur stor andel du tycker kablarna
får utgöra. Svara om du kan, och om du inte kan så avstå eller svara att du inte förstår frågan om så är fallet. Svårare än så är det inte.
Bill50x skrev:För min egen del, om tre tusen kronor på nya kablar ger mer än fyra tusen på en ny cd-spelare så byter jag hellre kablarna, alla dagar!
Visst... men
är du av uppfattningen att tre tusen kronor på nya kablar KAN ge mera än fyra tusen kronor på en ny CD-spelare?
Jag menar; någon känsla för hur nära gränsen man är i de olika länkarna, och vad det kostar att komma nära gränsen (för hur bra det kan bli alltså) förväntar jag mig att i varje fall de flesta har. Är du inte en av dem?
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).