En produkt som fungerar, eller ännu en bluff?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-07-05 17:22

Mayro skrev:
Kaffekoppen skrev:
StefanB skrev:Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.

Det behövs inte mycket kunskap till det. I det här fallet skall tilläggas.

kan det var så att sagda saker som dessa från LTS ledande sida är skälet att knappt någon vill ha med LTS att göra som testare mm..Samt att respekten är i stort NOLL för LTS som organisation att faktiskt bedriva seriösa samtal om hifi med öppenhet osv.. Jag är övertygad om att svaret är JA..

kaffekoppen Nu blev jag jävligt besviken på dig helt ärligt.. Du uppvisar rena rama jävla gängledarmentaliteten och inte ditt ansvar som ordförande i en förening.. Skärp dig för sjutton. Bättre kan du nog om du tänker efter bara en aning..

Är det själva sättet att leverera som du tycker är fel eller är det själva budskapet? Alltså, är det vad Kaffekoppen säger (att man med även med endast grundläggande kunskaper i ellära/fysik kommer till slutsatsen produkten inte kan fungera som i beskrivningen eller är det hur han säger det ("det behövs inte mycket kunskap...") ?

Undrar,

Dahlqvist

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-07-05 23:57

StefanB skrev:Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.

Stefan, det handlar inte om att se på bilder och pris utan förklaringen hur det funkar, som man kan genomskåda.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-07-06 00:02

Magnuz skrev:
Skeptikern skrev:
Ifrågasätt de åsikterna du inte håller med om då.

Vilket jag gör. D.v.s. han åsikter om tweaket som han avfärdar som ormolja utan bakomliggande resonemang eller erfarenhet.
Det jag vänder mig emot är att han (iÖ) i sin egenskap av näringsidkare skriver ner sina konkurrenters produkter, vilket jag vet är förbjudet enligt marknadsföringslagen.

Så vitt jag sett har IÖ gjort en poäng av just av att aldrig skriva något negativt om konkurrerande produkter (alltså högtalare) så länge de är i produktion. Var har du sett exempel på motsatsen? På vilket sett skulle förresten den här lilla tingesten konkurrera med IÖ:s produkter?

Föredömligt trevligt och konstruktivt bemötande av "Skeptikern". Fast jag undrar om det är rätt medicin? Om man tittar på de tidigare inläggen av vederbörande så handlar de ju uteslutande om punktinsatser mot IÖ. Påminner om signaturen "Robert" i attityden men saknar helt hifirelaterad information i samtliga inlägg. Isidor påpekade för länge sedan att man inte bör mata trollen. Dags att påminna om dessa visdomsords giltighet alltid och överallt. Vilket osökt får mig att tänka på att Kelvin Kline är en lyckans ost.

/D

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-07-06 00:09

Dahlqvist skrev:Föredömligt trevligt och konstruktivt bemötande av "Skeptikern". Fast jag undrar om det är rätt medicin?

You bet it is. Trevligt och konstruktivt bemötande fungerar för/mot allt. (det är som ormolja med andra ord :wink: )

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-07-06 00:25

Magnuz skrev:
Dahlqvist skrev:Föredömligt trevligt och konstruktivt bemötande av "Skeptikern". Fast jag undrar om det är rätt medicin?

You bet it is. Trevligt och konstruktivt bemötande fungerar för/mot allt. (det är som ormolja med andra ord :wink: )

Många plus till dig! Äntligen någon som vet vad ormolja är bra för.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2007-07-06 10:00

Precis som redan sagts av andra, det är den tekniska lösningen folk invänder emot, inte hur produkten ser ut på bild eller vad den kostar.

Men jag antar att vi alla även måste testa det där telefonsamtalstweaket också, innan vi får uttala oss? Alltså, man ringer upp en snubbe i USA, som sedan spelar upp en avancerad ljudslinga per telefon. Telefonen ska man samtidigt hålla upp i det rum där ens apparater står, hifi-anläggning, dvd, plattskärm osv. Efter 30 sek, när ljudet spelat klart, då sätter man sig och lyssnar/tittar på sin anläggning. Då låter ljudet bättre, mer väldefinierat och högupplöst. Även bilden på plattskärmen har blivit skarpare och bättre. Dessa skillnader kan man även uppleva från köket. Även frun kan märka detta medan hon står och diskar.

Kan inte någon här testa detta, det kostar bara $60 per samtal. Gör sedan en recension på hur det fungerade. För det är alltid bäst att testa först innan man uttalar sig om något fungerar eller ej.

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-07-06 10:07

Jag skulle kunna testa det från jobbet.. Vi har en hel del skärmar här som kan behöva bättre bild, tyvärr bara en sunkig JVC-kompact-stereo men kan den bli bättre för 60$ vilket den kan vara värd, är det ju kanon!!

Ang jordprylen så testade jag en variant imorse.. Kopplade en krokodil-klämma från en ledig RCA-ingång på min förstärkare till en Grevé-ost i ett annat rum. Jösses vilken skillnad!! Tjejen föredrog dock när den var kopplad till en Gouda.. Men även det var helt okej tycker jag.
Senast redigerad av BengtO 2007-07-06 10:17, redigerad totalt 1 gång.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-06 10:16

:D

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2007-07-06 10:17

StefanB skrev:
Mayro - det behövs inte lyssna på den för att veta att den beskrivna funktionen är omöjlig.

Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.

Stefan, du marknadsför en produkt som heter RIO-5II Minus ion generator. Som jag förstår av beskrivningen fungerar apparaten så att den "startar en 14 sekunder lång behandlning av skivan med negatift laddade joner och ultraviolett ljus". När jag läser om cd-skivors hållbarhet som lagringsmedia så brukar rekommendationen vara att inte utsätta dem för solljus eller UV-ljus, eftersom detta förstör det informationsbärande skiktet på cd-skivan. Har du lust att kommentera detta?

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 10:18

Tycker att frågan om vad kunskap egentligen är borde ställas. Anledningen till att alla ständigt kommer ihop sig om LTS (och dess förespråkare) filosofi har med grundvärderingar att göra. Har man ett vetenskapligt perspektiv på vad kunskap är kan man inte annat än avskriva en hel del påståenden - de är inte prövade, eller kan inte prövas.

Många som inte är bekanta med vetenskapsteori tror ofta att de som hävdar ett vetenskapligt perspektiv på tillvaron inte är öppna för en prövning av sina påståenden. Inget kunde vara mer felaktigt. Det är precis så kunskap växer fram, genom prövning av hypoteser.

Det som är intressant är huruvida de som förfäktar ett icke vetenskapligt förhållningssätt inom hifi begränsar denna hållning till detta område, eller om det även gäller för livet i stort. Frågan blir då hur man kan ha två olika förhållningssätt och hur man motiverar det.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2007-07-06 10:22

JTarnstrom skrev:Tycker att frågan om vad kunskap egentligen är borde ställas. Anledningen till att alla ständigt kommer ihop sig om LTS (och dess förespråkare) filosofi har med grundvärderingar att göra. Har man ett vetenskapligt perspektiv på vad kunskap är kan man inte annat än avskriva en hel del påståenden - de är inte prövade, eller kan inte prövas.

Många som inte är bekanta med vetenskapsteori tror ofta att de som hävdar ett vetenskapligt perspektiv på tillvaron inte är öppna för en prövning av sina påståenden. Inget kunde vara mer felaktigt. Det är precis så kunskap växer fram, genom prövning av hypoteser.

Det som är intressant är huruvida de som förfäktar ett icke vetenskapligt förhållningssätt inom hifi begränsar denna hållning till detta område, eller om det även gäller för livet i stort. Frågan blir då hur man kan ha två olika förhållningssätt och hur man motiverar det.

Tärnström

Det är troligtvis vanligare att folk förfäktar ett ovetenskapligt förhållningssätt till kunskap inom områden de själva har starkt begränsad kunskap om.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-07-06 10:31

Mayro - om jag hade startat en firma och skrivit en massa fina ord om varför mina höghastighetsdäck är bättre än alla andra och sedan visat en bild på fyrkantiga däck... hade du inte kunnat tänka dig att säga ifrån till kompisar och bekanta att låta bli att köpa dem för att de inte funkar... (och sedan blivit frustrerad över när de svarat att det gör de visst det och inte vara så'n översittartyp pga att du "kan lite om bilar")...

Vissa saker funkar helt enkelt inte. Hur gärna man än vill så finns det fysikaliska grundlagar som styr.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-07-06 10:32

Tror jag måste beställa 16 par såna här, http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... art=211382

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-07-06 10:37

BengtO skrev:Tror jag måste beställa 16 par såna här, http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... art=211382

Går inte. Jag har köpt upp hela lagret :twisted:
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 10:38

Hifi kan ju inte vara en frizon där vetenskapliga grundvärderingar inte gäller. Frågan är vad man kan påstå och inte påstå i ett marknadsföringsmässigt perspektiv. Om man kan tillåtas påstå vad som helst om hifi-produkter utan att ha några vetenskapliga belägg för detta, vad är det då som hindrar att man skulle få påstå vad som helst om exempelvis mediciner? Det finns nog ingen som tycker att det är dåligt att vi inte har begränsningar på det området, men varför ska inte det gälla även hifi, när det gäller allt annat?

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2007-07-06 10:43

JTarnstrom skrev:Hifi kan ju inte vara en frizon där vetenskapliga grundvärderingar inte gäller. Frågan är vad man kan påstå och inte påstå i ett marknadsföringsmässigt perspektiv. Om man kan tillåtas påstå vad som helst om hifi-produkter utan att ha några vetenskapliga belägg för detta, vad är det då som hindrar att man skulle få påstå vad som helst om exempelvis mediciner? Det finns nog ingen som tycker att det är dåligt att vi inte har begränsningar på det området, men varför ska inte det gälla även hifi, när det gäller allt annat?

Tärnström

Marknadsföringslagen

problemet är nog snarare att det saknas praxis inom just hifi.

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 10:44

rhenrics skrev:
JTarnstrom skrev:Hifi kan ju inte vara en frizon där vetenskapliga grundvärderingar inte gäller. Frågan är vad man kan påstå och inte påstå i ett marknadsföringsmässigt perspektiv. Om man kan tillåtas påstå vad som helst om hifi-produkter utan att ha några vetenskapliga belägg för detta, vad är det då som hindrar att man skulle få påstå vad som helst om exempelvis mediciner? Det finns nog ingen som tycker att det är dåligt att vi inte har begränsningar på det området, men varför ska inte det gälla även hifi, när det gäller allt annat?

Tärnström

Marknadsföringslagen

problemet är nog snarare att det saknas praxis inom just hifi.

Jo, det har jag efterlyst. Hifi-branschen kommer tyvärr undan med påståenden som skulle kosta dryga viten i andra branscher.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-07-06 10:46

Nattlorden skrev:Mayro - om jag hade startat en firma och skrivit en massa fina ord om varför mina höghastighetsdäck är bättre än alla andra och sedan visat en bild på fyrkantiga däck... hade du inte kunnat tänka dig att säga ifrån till kompisar och bekanta att låta bli att köpa dem för att de inte funkar... (och sedan blivit frustrerad över när de svarat att det gör de visst det och inte vara så'n översittartyp pga att du "kan lite om bilar")...

Vissa saker funkar helt enkelt inte. Hur gärna man än vill så finns det fysikaliska grundlagar som styr.

Jag skall besvara även dig. Men för du skriver seriöst nattlorden.

Det är INTE tekniken jag talar om. Det är den hånfulla stilen i tonen samt förlöjligantet och den rent kränkande ordvalet man har mot handlare som tillhandahåller produkten..Och att detta sker totalt utan ens provat grejen ens.. detta är inte fyrkantiga hjul.. ALLA kommer garanterat vid prov VET om något sker eller inte. Så något måste ske med tanke på utlovat resultat samt erhållet enligt andra i texten..

OM den INTE gör något av vad som sägs så lär den bli kortlivad och DÅ lär handlaren som sålt sådana ha en del problem med sin trovärdighet gissar jag..

Altså själva sättet att aggera är det jag vänder mig emot.... Att sedan det ökar som en skock unghundar som gaddar ihop sig via hetsa varann är tydligt om man ser detta. Alla kanske inte gör det PGA olika saker eller brister på saker.. men vuxna män gör det. och kvinnor skulle garva åt oss allihop som barnungar..

Så nattlorden. BRA du verkar efterfråga seriöst svar av mig. Därför fick du även sådant fast egentligen jag anser tråden som död i mina ögon..
.

Mvh
Tobbe.

Ps. Om mina polare ville åka med fyrkantiga hjul skulle jag ta ungarna med dit och solstolar o kolla.. :lol:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2007-07-06 10:49

JTarnstrom skrev:
Jo, det har jag efterlyst. Hifi-branschen kommer tyvärr undan med påståenden som skulle kosta dryga viten i andra branscher.

Tärnström

anledningen till att de kommer undan är väl för att ingen vågar eller orkar anmäla hifimånglarna. Om man inte hör skillnader så är man antingen dum i huvet, har för dålig anläggning, inte är tillräckligt open-minded, etc etc.

När det egentligen borde vara världens enklaste sak att bevisa frånvaron av hörbara skillnader före och efter ett sk tweak, mha ett BT.

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 10:52

Mayro skrev:

ALLA kommer garanterat vid prov VET om något sker eller inte. Så något måste ske med tanke på utlovat resultat samt erhållet enligt andra i texten..

OM den INTE gör något av vad som sägs så lär den bli kortlivad och DÅ lär handlaren som sålt sådana ha en del problem med sin trovärdighet gissar jag..

Du anser inte att ansvaret ligger på säljaren/tillverkaren av produkten att på trovärdig och vetenskaplig grund visa att produkten verkligen gör vad den påstås göra? Är det meningen att kunder ska köpa hem produkten för att sedan upptäcka att den inte fungerar enligt påståendena? Självklart kan en produkt självdö om den inte är bra, men hur många ska luras innan det sker?

Om du inte håller med om ovanstående drar jag slutsatsen att du tycker att våra marknadsföringlagar är blahablaha.

Tärnström
Senast redigerad av JTarnstrom 2007-07-06 10:55, redigerad totalt 1 gång.
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2007-07-06 10:53

Mayro skrev: detta är inte fyrkantiga hjul..

det är precis vad det är om man är någorlunda insatt i simpel ellära från högstadiet.

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 10:57

rhenrics skrev:
JTarnstrom skrev:

Tärnström

anledningen till att de kommer undan är väl för att ingen vågar eller orkar anmäla hifimånglarna. Om man inte hör skillnader så är man antingen dum i huvet, har för dålig anläggning, inte är tillräckligt open-minded, etc etc.

När det egentligen borde vara världens enklaste sak att bevisa frånvaron av hörbara skillnader före och efter ett sk tweak, mha ett BT.

Jag skulle också tro att en bidragande anledning är att det saknas kritisk journalistisk granskning på området som kan sätta ljuset på problemet.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-07-06 10:59

JTarnstrom skrev:
Mayro skrev:

ALLA kommer garanterat vid prov VET om något sker eller inte. Så något måste ske med tanke på utlovat resultat samt erhållet enligt andra i texten..

Du anser inte att ansvaret ligger på säljaren/tillverkaren av produkten att på trovärdig och vetenskaplig grund visa att produkten verkligen gör vad den påstås göra? Är det meningen att kunder ska köpa hem produkten för att sedan upptäcka att den inte fungerar enligt påståendena? Självklart kan en produkt självdö om den inte är bra, men hur många ska luras innan det sker?

Om du inte håller med om ovanstående drar jag slutsatsen att du tycker att våra marknadsföringlagar är blahablaha.

Tärnström

Sitt inte och försök vrida om saker är mitt svar till dig..Fortsätter du så kommer jag anse dig betee dig utan minsta repekt mot mig vilket jag besvarar omgåede
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-07-06 11:01

Mayro skrev:Jag skall besvara även dig. Men för du skriver seriöst nattlorden.

Det är INTE tekniken jag talar om. Det är den hånfulla stilen i tonen samt förlöjligantet och den rent kränkande ordvalet man har mot handlare som tillhandahåller produkten..Och att detta sker totalt utan ens provat grejen ens.. detta är inte fyrkantiga hjul.. ALLA kommer garanterat vid prov VET om något sker eller inte. Så något måste ske med tanke på utlovat resultat samt erhållet enligt andra i texten..

Upplever nog tonen annorlunda från min sida... och tycker nog inte den eventuella hånfullheten uppstår förrän folk börjar försvara tramset.

Okej, viss poäng till dig där... däcken märker man att de inte funkar... låt oss ta ett mer svårbedömt exempel... jag börjar sälja en biltuta som avsevärt minskar slitaget inuti motorn. Det är svårare för en vanlig konsument att bedöma om det händer eller ej.

Troligtvis inte... eftersom placeboeffekten är bevisat stark, så kommer en massa människor att uppleva "stora förändringar" som "hörs ända från köket" osv.

Altså själva sättet att aggera är det jag vänder mig emot.... Att sedan det ökar som en skock unghundar som gaddar ihop sig via hetsa varann är tydligt om man ser detta. Alla kanske inte gör det PGA olika saker eller brister på saker.. men vuxna män gör det. och kvinnor skulle garva åt oss allihop som barnungar..

Socialt nätfenomen... händer nog på alla forum... detta forumet är stillsamt jämfört med Allt För Föräldrar där min kvinna chattar...

Ps. Om mina polare ville åka med fyrkantiga hjul skulle jag ta ungarna med dit och solstolar o kolla.. :lol:

:lol: :lol:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2007-07-06 11:06

Max_Headroom skrev:
BengtO skrev:Tror jag måste beställa 16 par såna här, http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... art=211382

Går inte. Jag har köpt upp hela lagret :twisted:

Men den skönaste måste ju ändå vara BSIP-2 som de pratar om. Den har som jag förstår det tappat den enda funktion SIP-8:an har för att bara härma dess utseende eller nåt. Vad vet jag.

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 11:06

Mayro skrev:
JTarnstrom skrev:
Mayro skrev:

Tärnström

Sitt inte och försök vrida om saker är mitt svar till dig..Fortsätter du så kommer jag anse dig betee dig utan minsta repekt mot mig vilket jag besvarar omgåede

Vrida? Jag ställer ett par raka frågor. Besvara dem i stället eller är du inte man nog (för att använda din egen retorik)? Besvarar du dem inte kommer du att hamna långt ned på ranglistan. Du kommer att få svårt att jobba dig upp innan du är tillbaka på topp-tio.

Allvarligt, jag förstår inte din besatthet med att ranka, döma och ordna folk efter deras inlägg. Den är fullständigt onödig och upplevs nog av de flesta som en typ av storebrorsmentalitet. Det skapar bara onödig friktion. Förväntar du dig att folk verkligen vill diskutera med dig när du dömer ut dem som ovärdiga att föra dialog med? Jag tror inte att någon vill bli dömd i vare sig den ena eller andra riktningen beroende på vad de har för åsikt. Frågar du mig, så är det du som har ett respektlöst sätt att debattera.

Tärnström
Senast redigerad av JTarnstrom 2007-07-06 11:30, redigerad totalt 1 gång.
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-07-06 11:38

DU ÄR LTS ORDFÖRANDE kaffekoppen och varken SKALL eller ens BÖR delta i skitsnack som detta. OAVSETT RÄTT ELLER FEL!!!

jag håller faktiskt med lite grann fast mest är jag orolig för att vi kastar bort vårat liv på en massa trams som tar tid
det gäller särskilt undertecknad
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-06 11:45

profbd skrev:
DU ÄR LTS ORDFÖRANDE kaffekoppen och varken SKALL eller ens BÖR delta i skitsnack som detta. OAVSETT RÄTT ELLER FEL!!!

jag håller faktiskt med lite grann fast mest är jag orolig för att vi kastar bort vårat liv på en massa trams som tar tid
det gäller särskilt undertecknad

Jag skulle också hålla med - om det inte vore så att jag inte betraktar det som skitsnack. Frågan handlar ju inte om produkterna i sig, utan om marknadsföringen av dem och jag förstår inte på vilket sätt ett ordförandeskap i någon förening öht skulle göra att man är diskvalificerad från att yttra sig.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
TomasF

Inläggav TomasF » 2007-07-06 11:46

JTarnstrom skrev:Tycker att frågan om vad kunskap egentligen är borde ställas. Anledningen till att alla ständigt kommer ihop sig om LTS (och dess förespråkare) filosofi har med grundvärderingar att göra. Har man ett vetenskapligt perspektiv på vad kunskap är kan man inte annat än avskriva en hel del påståenden - de är inte prövade, eller kan inte prövas.
...

Tärnström

"-Det här smakar bra!", säger vi efter middagen.
"-En fantastisk bok!", säger vi när vi blivit berörda av en bok.
Och vi hoppas att inget av påståendena blir avskrivet.
/TomasF

ps. Ovanligt osannolik och osäljande reklamtext till denna produkt. ds

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-07-06 11:51

Jag skulle också hålla med - om det inte vore så att jag inte betraktar det som skitsnack. Frågan handlar ju inte om produkterna i sig, utan om marknadsföringen av dem och jag förstår inte på vilket sätt ett ordförandeskap i någon förening öht skulle göra att man är diskvalificerad från att yttra sig.

jag håller med nu också men är vi inte på en nivå över sådant här trams på forumet?
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi