Moderator: Redaktörer
Sanoj skrev:Ja jäklar vilken sax.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
// Jonas, med kablar som får ljudet att låta bättre...med låda på magen så klart..
Ähhh, lika bra att ta med en reklambild när vi ändå är inne på ämnet
Apinator skrev:Och ett lika viktigt inlägg av subjektivisten
Max_Headroom skrev:Sanoj skrev:Ja jäklar vilken sax.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
// Jonas, med kablar som får ljudet att låta bättre...med låda på magen så klart..
Ähhh, lika bra att ta med en reklambild när vi ändå är inne på ämnet
Varför ser boxarna ut att vara gjorda av plast?
meanmachine skrev:Ja nog skulle jag inte tveka på att välja sanojs kablar mo EKK.aningen snyggare
PEGE skrev:De blir ju dyrt, fast att de är snyggare, skönhet kostar........
meanmachine skrev:Säljare övertygar om skillnaden och om jag inte hör den är det mina öron som inte är tränade nog.
Magnuz skrev:meanmachine skrev:Säljare övertygar om skillnaden och om jag inte hör den är det mina öron som inte är tränade nog.
Precis, vem vågar erkänna att man inte hör någon skillnad? Dessutom är sannolikheten att man tycker sig höra en skillnad i en sådan situation mycket stor, även om det inte är någon skillnad.
Mayro skrev:
Vikket snackande
Va fan skulle det vara för hemsk att säga att man inte hör skillnad .. vikket trams..
dwain1 skrev:Kan man bara inte dra ett sträck över dessa oändliga kabeldebatter? Det börjar bli fruktansvärt tjatigt
dwain1 skrev: Den ena stryper folk med nordost kabel å den andra stryper folk med ekk osv...... Det börjar bli tråkigt nu det är liksom så att det är väldigt många som lägger ner denna hobby då den är så full av bråk.
meanmachine skrev:Apinator skrev:Och ett lika viktigt inlägg av subjektivisten
precis. Bättre att komma med nått. Alla kan rata ner.
dwain1 skrev:mina kära vänner det är uppenbart att budskapet inte gått fram. Varför denna upprörda stämning över att det faktiskt finns folk som tycker kablar gör skillnad.
subjektivisten skrev:dwain1 skrev:mina kära vänner det är uppenbart att budskapet inte gått fram. Varför denna upprörda stämning över att det faktiskt finns folk som tycker kablar gör skillnad.
Nej, ingen upprörd stämning, för det är ju i ca samma klass som att folk påstår dom sett troll, Elvis igår och Marsmänniskor, det vill säga, påstående som aldrig verifieras om dom stämmer.
Igen, har du kollat kablarna i din högtalare? Inne i förstärkaren? Eller sett vad det är för billiga kablar i en studio, där vi snackar flertalet 100 meter som ljudet går innan det är klart på plattan.
dwain1 skrev: fick inte high fidelity recensera en kabel å säga att den är si å så mkt bättre än en annan kabel?
perstromgren skrev:dwain1 skrev: fick inte high fidelity recensera en kabel å säga att den är si å så mkt bättre än en annan kabel?
Nej, det tycker jag inte! För den är inte det!
Hur jag vet det? Därför att det inte går att höra skillnad. Hävdar någon motsatsen är dags för ett bevis, men det lär vi aldrig få från en tidning som lever på att sälja annonser om skräpet. Tyvärr.
Fanns det inte tidningar av denna typ hade vi aldrig haft kablar som kostar som dom gör.
Där det verkligen betyder något, i industrin, med nivåer långt under våra och frekvenser mycket besvärligare än våra, har man aldrig använt kablar av denna typ. Man kan ta sig en funderare på varför.
Bara mina 2 cl fotogen på brasan.
Piotr skrev:
Per, hade sett bättre ut om du skrivit "jag hör ingen skillnad" i stället för "det inte går att höra skillnad".
Piotr skrev:
Industrin.. vad har det med bredbandig högdynamisk musikåtergivning att göra? Vilken industri? I vilka sammanhang? Lös, luddig och dålig jämförelse. Bättre precision på den tack!
/Peter
Musikåtergiving i hemmiljö är en mycket enkel applikation för en kabel
Det finns ingen som hör skillnad på kablar, så länge de mäter lika med avseende på frekvensgång och nivå.
Jag kommer att hävda detta tills någon hämtar pengarna som bevis på att det går.
Tror du på någon som måste se en kabel för att kunna uttala sig om den hörs eller inte?
Ta medicinsk elektronik. Där arbetar man i många fall med nivåer i mikrovoltklassen i närheten av stora magnetfält utan att ta till annat än vanlig hederlig skärming och balanserad överföring. Inget hokus-pokus.
Titta inuti ett mixerbord på valfri musikstudio. Där gissar jag att man inte använt kablar som kostar 3000:- metern. Eller vet du något sådant exempel?
Mayro skrev:Musikåtergiving i hemmiljö är en mycket enkel applikation för en kabel
ajajajaj vad fel du har här..Du snackar massa skit helt enkelt..
Edit. jag citerade enbart en av alla dina dumheter du vräker ur dig
Piotr skrev:Vi får tjabbla vidare senare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster