Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:En diskussion, faktiskt en aning teknisk sådan, har vaknat på Diyaudio
De diskuterar "hyllan" på QM-40.
KarlXII skrev:En diskussion, faktiskt en aning teknisk sådan, har vaknat på Diyaudio
KarlXII skrev:Nu är det någon som analyserar IÖ:s kroppsspråk på videon...![]()
IngOehman skrev:
Men - jag kan tänka mig att de klippt ihop den där 6-minuterssnutten mest som en "teaser", och det fungerar dem väl väl som antar jag.
Vh, iö
IngOehman skrev:Vad jag däremot är helt säker på är att jag hade väldigt bråttom till något annat efteråt.Personligen tycker jag dessutom att det är lite synd att allt det som jag berättade om Guru och de specifika modellerna är bortklippt.
IngOehman skrev:Ehman är naturligtvis helt fel. Öhman eller Oehman fungerar väl bra båda två däremot.
Nu lyckades han ju till och med få mitt förnamn till Invar (!) i bildens nedra högra hörn där alldeles i början. vilket väl var lite kul.
(Invar är en fantastiskt fin metalllegering, som kännetecknas av sin omanipulerbarhet.)
Jag får kontakta honom och se om det går att rätta till. I övrigt kan jag nämna att intervjun var sisådär 2 timmar lång, och det är verkligen svårt att fatta sig så kort. Det är lättare när man har åtminstone några dagar på sig att prata.
Vh, iö
Joav skrev:nilsviktor skrev:Ja det kan man.KarlXII skrev:Ska man tolka det som att det inte blir någon GURU-representation på mässan i Kista?![]()
Kan man få reda på i vilket rum så att man slipper slösa tid med att leta och få mer över till att lyssna
Joav skrev:Kan man få reda på i vilket rum så att man slipper slösa tid med att leta och få mer över till att lyssna
Alexi skrev:Joav skrev:nilsviktor skrev:Ja det kan man.KarlXII skrev:Ska man tolka det som att det inte blir någon GURU-representation på mässan i Kista?![]()
Kan man få reda på i vilket rum så att man slipper slösa tid med att leta och få mer över till att lyssna
Jepp. Gå in i alla rum, så kan du vara helt säker på att inte hitta Guru!Joav skrev:nilsviktor skrev:Ja det kan man.KarlXII skrev:Ska man tolka det som att det inte blir någon GURU-representation på mässan i Kista?![]()
Moment-23 skrev:Detta är fascinerande. Jag gick in på DIY forumet för att jag känner till Ingvar från detta forum, men hur kan folk som inte vet vem Ingvar är, eller hur hans högtalare låter ha så starka åsikter om både högtalarna och Ingvar som person???
Är det så att de blir så provocerade av en design som de inte omedelbart kan dissikera och förstå att deras naturliga reaktion blir hån och personangrepp?
Vad de förmodligen inte fattar är att deras beteende är till fördel för guruproaudio.
Lust skrev:Moment-23 skrev:Detta är fascinerande. Jag gick in på DIY forumet för att jag känner till Ingvar från detta forum, men hur kan folk som inte vet vem Ingvar är, eller hur hans högtalare låter ha så starka åsikter om både högtalarna och Ingvar som person???
Är det så att de blir så provocerade av en design som de inte omedelbart kan dissikera och förstå att deras naturliga reaktion blir hån och personangrepp?
Vad de förmodligen inte fattar är att deras beteende är till fördel för guruproaudio.
Det brukar väl anses som friskt med en skeptisk grundsyn här, eller?
Med andra ord borde väl reaktionerna anses som rätt sunda utifrån det de har blivit informerade om?
Att en för någon okänd högtalarkonstruktör försöker övertyga om att denne påbörjade sin bana genom att älska att lyssa på klassisk musik via AM som 3-åring (med en filt över huvudet och radion för att slippa rumspåverkan) tror jag knappast minskar skeptisicsmen...
Lust skrev:Moment-23 skrev:Detta är fascinerande. Jag gick in på DIY forumet för att jag känner till Ingvar från detta forum, men hur kan folk som inte vet vem Ingvar är, eller hur hans högtalare låter ha så starka åsikter om både högtalarna och Ingvar som person???
Det brukar väl anses som friskt med en skeptisk grundsyn här, eller?
Med andra ord borde väl reaktionerna anses som rätt sunda utifrån det de har blivit informerade om?
Att en för någon okänd högtalarkonstruktör försöker övertyga om att denne påbörjade sin bana genom att älska att lyssa på klassisk musik via AM som 3-åring (med en filt över huvudet och radion för att slippa rumspåverkan) tror jag knappast minskar skeptisicsmen...
Fast jag måste samtidigt erkänna att jag känner likadant idag.
Det händer faktiskt att jag tittar på film med lap-toppen under täcket när jag är ute och reser.
Användare som besöker denna kategori: idea och 18 gäster