och så finns det ju Ino ’Sofafluff’
Moderator: Redaktörer
Merkurius skrev:Blir det för varmt i lyssningsrummet?![]()
http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.a ... nsID=10508
Tengil skrev:Merkurius skrev:Blir det för varmt i lyssningsrummet?![]()
Nix, jag har fixat träbänkar därbak, så nu finns spamöjligheter oxå![]()
Jag har efter inrådan för att få lite högre effekt kollat på ett annat steg.
Vh Christer
Merkurius skrev:Tengil skrev:Merkurius skrev:Blir det för varmt i lyssningsrummet?![]()
Vh Christer
Okej, behöver du verkligen så mycket högre effekt? Vad är det för steg du kollat in då?
Tengil skrev:Merkurius skrev:Tengil skrev:Merkurius skrev:Blir det för varmt i lyssningsrummet?![]()
Vh Christer
Okej, behöver du verkligen så mycket högre effekt? Vad är det för steg du kollat in då?
Jo ett Rb 1090 är jag på jakt efter.
Vh Christer
Merkurius skrev:Tengil skrev:Det hade absolut funkat![]()
Men stegettill det steget är lite långt.
Vh Christer
Ja, det är ju helt klart lite dyrare än 1090Om du kör med en annan stärkare, hur gör du då med inställningarna på cr80s?
Merkurius skrev:Tengil skrev:Det hade absolut funkat![]()
Vh Christer
Ja, det är ju helt klart lite dyrare än 1090Om du kör med en annan stärkare, hur gör du då med inställningarna på cr80s?
Tengil skrev:Merkurius skrev:Tengil skrev:Det hade absolut funkat![]()
Vh Christer
Förhoppningsvis kan jag presentera steget när han kommer hit för lyssning. Då kan vi passa på att justera om, om det behövs.
Vh Christer
EA_73 skrev:Hej på er alla.
Igår upplevda jag min "sjukaste" lyssningsstund hittills i livet. IÖ var på besök hos Tengil och gjorde en del justeringar. Vi spelade låt nr 17 och 18 på Ino's referens cd. När vi spelade låt 17 så låg vi på 0 db då IÖ börjar höja volymen sakta. Vi stannade på 15 db med CR80s ställt på +10db.Efter detta följde låt 18 som har betydligt mer bas. Jag tror att vi spelade runt 10 db här med samma inställningar. En bit in i låten ökar basen betydligt och det enda man kunde göra var att le.
![]()
Helt j-vla sjukt vilket tryck Det absolut bästa jag hörtHade lite ont i öronen på kvällen, men på ett bra vis.
Anläggning:
2 st Nad 218 som driver prof.Y-4
1 st 208 som driver i28
Pioneer dv-668
Hehe iP och Z-2 var den mest snevridna kombo jag hört om någonsinTengil skrev:EA_73 skrev:Hej på er alla.
Igår upplevda jag min "sjukaste" lyssningsstund hittills i livet. IÖ var på besök hos Tengil och gjorde en del justeringar. Vi spelade låt nr 17 och 18 på Ino's referens cd. När vi spelade låt 17 så låg vi på 0 db då IÖ börjar höja volymen sakta. Vi stannade på 15 db med CR80s ställt på +10db.Efter detta följde låt 18 som har betydligt mer bas. Jag tror att vi spelade runt 10 db här med samma inställningar. En bit in i låten ökar basen betydligt och det enda man kunde göra var att le.
![]()
Helt j-vla sjukt vilket tryck Det absolut bästa jag hörtHade lite ont i öronen på kvällen, men på ett bra vis.
Anläggning:
1 st 208 som driver i28
Pioneer dv-668
Fantastiskt roligt, tack till Ingvar, Andreas och Anders, sistnämnda var killen som fick mig att lyssna på Ino första gången för cirkus 6-7år sedan.
Jag hade precis köpt testvinnande infinity kappa 600, kompletterat med två kappa sub, kappa 200 som bakkanaler och två stycken kappa center en fram och en bak. När jag sitter hos anders som då hade ett par mjölkpaket till toppar (ip) och ett par tidiga Y eller Z basar 15 tums hursomhelst, så sitter jag och drömmer om en brasa där jag eldar upp alla mina infinityprylar, så otroligt stark var den upplevelsen av Ino högtalarna.
Å på den vägen är det.
Vh Christer
shifts skrev:Jag kommer antagligen vara i Jönköping den 17:e maj, kommer någon *host host* vara hemma då?
Tengil skrev:shifts skrev:Jag kommer antagligen vara i Jönköping den 17:e maj, kommer någon *host host* vara hemma då?
Skicka pm någon vecka innan, EA-73 (handyman) kanske redan är klar med sitt ljud/bio rum, annars är du välkommen till mig.
Vh Christer
Tengil skrev:shifts skrev:Jag kommer antagligen vara i Jönköping den 17:e maj, kommer någon *host host* vara hemma då?
Skicka pm någon vecka innan, EA-73 (handyman) kanske redan är klar med sitt ljud/bio rum, annars är du välkommen till mig.
Vh Christer
EA_73 skrev:Hej på er alla.
![]()
Anläggning:
1 st 208 som driver i28
Pioneer dv-668
Merkurius skrev:EA_73 skrev:Hej på er alla.
![]()
Anläggning:
1 st 208 som driver i28
Pioneer dv-668
Det låter ju skitkul! Det är alltid häftigt att kunna kräma på rejält för att sedan veta att anläggningen har än mer att ge![]()
Berätta lite mer om ändringarna, vad gjordes och hur upplevde ni skillnaderna?
Tengil skrev:Men det goda med detta är ju att jag kan plocka undan mina 218, köper en 208 till så använder jag dem som bassteg istället, då verkar jag vara safe
![]()
Användare som besöker denna kategori: Slicknick och 25 gäster