Dunderklumpen skrev:Snälla!
Korta ned länken!! Får ju sidoscrolla 1,5 m!!
Det är väl bara om man använder en dålig webläsare som det händer

Moderator: Redaktörer
Dunderklumpen skrev:Snälla!
Korta ned länken!! Får ju sidoscrolla 1,5 m!!
johanrohm skrev:Här kan man också välja, och senare byta.
JR
fetinglänk_som_nu_är_kortad_av_antisidscrollmaffian
soundbrigade skrev:Biltema har billiga och bra:
[/url]
Rydberg skrev:Kontakdistortion kommer krypande med tiden, därför är den så lömsk. Jag är helt övertygad om att det du upplevde inte var placebo utan avsaknaden av kontaktdistortion. För att undvika dylika fadäser använder jag terminerade kablar (knivbanan på EKK).
petersteindl skrev:Det kanske ska va banankniv? En sån där man skördar bananer med
Oresound skrev:petersteindl skrev:Det kanske ska va banankniv? En sån där man skördar bananer med
De där "Gurka"knivarna verkar i Mach1 fart
http://www.youtube.com/watch?v=FTbuG--UKOQ
sprudel skrev:Nu är det iaf färsklött, nytt begrepp för HiFi-dårar.
lennartj skrev:Jaha, och hur ser det ut inuti era högtalarlådor från terminalerna till respektive högtalarelement?
Flatstiftshylsor och kontakter i förvånansvärt oädla metaller, ofta i flera led i delningsfiltret är vanligare än många vill tro,
även i dyra högtalare och de är knappast gastäta och fyllda med ädelgas.![]()
Därför har jag lött varje anslutningspunkt från högtalarelementens terminaler genom delningsfiltret (hardwired) till de korta fasta kablarnas rörbananer som ansluter till monoblocken.
Jag är övertygad om att detta bidrar till att mina OA52 än idag (efter 20 år) står sig gott i konkurrensen med alla senare byggda.
sprudel skrev:lennartj skrev:Jaha, och hur ser det ut inuti era högtalarlådor från terminalerna till respektive högtalarelement?
Flatstiftshylsor och kontakter i förvånansvärt oädla metaller, ofta i flera led i delningsfiltret är vanligare än många vill tro,
Därför har jag lött varje anslutningspunkt från högtalarelementens terminaler genom delningsfiltret (hardwired) till de korta fasta kablarnas rörbananer som ansluter till monoblocken.
Jag är övertygad om att detta bidrar till att mina OA52 än idag (efter 20 år) står sig gott i konkurrensen med alla senare byggda.
Tror du inte processen snabbas på i apparater med riktigt hög temperatur?
lennartj skrev:Jaha, och hur ser det ut inuti era högtalarlådor från terminalerna till respektive högtalarelement?
lennartj skrev:sprudel skrev:lennartj skrev:Jaha, och hur ser det ut inuti era högtalarlådor från terminalerna till respektive högtalarelement?
Tror du inte processen snabbas på i apparater med riktigt hög temperatur?
Tänker du på högtalare nu, eller slutsteg i klass-A?
lennartj skrev:Har du korrekt lödda eller eller crimpade kontakter på högtalarkablarna där de ansluts till ditt heta slutsteg tror jag att oxidationsprocessen är betydligt långsammare än för skalade ändar där ren koppar kläms i förgyllda polskruvar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster