Moderator: Redaktörer
MickeN skrev:Rum (heltäckningsmatta + draperier + div annat): 20.000
Högtalare (frontar + surround): 34.000
Projekor + duk: 21.000
Reciever + dvd: 9.000
Stereobänk + CD/DVD-förvaring från ikea: 1000
tot: 85.000
Hoppsan... det blev en slant... Inte nyttigt för den mentala hälsan att räkna ihop på det här viset.
Ingvar... det är klart att man blir lite förvånad... (inte inners inne kanske men i alla fall för syns skull.) Pysslar man med en så här pass dyr hobby måste man idka en viss mångd självbedrägeri. Åtminstonne känner jag så.
Bongo skrev:Jag tycker att jämförelsen, hårdvarukostnad mot mjukvarukostnad är intressant.
Vissa människor verkar anse att om man lagt mer pengar på anläggningen än på mjukvara till anläggningen så är man inte musikintresserad utan ljud/apparatintresserad (jättegrovt förenklat)
Jag själv skulle dock kunna välja ut tio skivor i min skivsamling och enbart med musiken på dom för mig själv motivera inköp av en anläggning för flera miljoner (den dag jag har råd) och sedan bara spela dom tio skivorna på den. Och då anser jag mig själv vara mer musikintresserad än apparatintresserad, även om jag medger en viss fascination för elektronik och högtalare![]()
Sen skulle jag å andra sidan kunna välja ut 100 skivor i min skivsamling som jag aldrig någonsin skulle kunna motivera en uppgradering av ljudet med och det är inte pga att ljudkvaliten är dålig eller något sådant utan helt enkelt att dom inte skänker den upplevelse som jag eftersträvar med musiken.
ThePreTor1aN skrev:Spelar folk fortfarande fysiska skivor här?
Komorok skrev:Röstade på 300k-1Mkr. Allt eget arbete räknar jag bort.
Morello skrev:Komorok skrev:Röstade på 300k-1Mkr. Allt eget arbete räknar jag bort.
Det kostar att ligga på topp, vilket du gör med marginal
Komorok skrev:Morello skrev:Komorok skrev:Röstade på 300k-1Mkr. Allt eget arbete räknar jag bort.
Det kostar att ligga på topp, vilket du gör med marginal
Japp. Och så är jag djävligt nöjd också.
Almen skrev:Morello är nog också nöjd med dina investeringar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster