Snyggaste produktfoto på HIFI-utrustning ?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2008-06-01 11:05

Dunderklumpen skrev:
Kaffekoppen skrev:Kom igen, ansträng er lite och försök tolka...

"Anläggningen i bakgrunden låter så tråkigt att vi gör barn i stället"

:mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Nwalmaer

Inläggav Nwalmaer » 2008-06-01 11:16

Det är ju inte Hifi Consult som har gjort bilden, och det står ju vad temat var där nere. Tyckte den var fin!

Användarvisningsbild
optonica

Inläggav optonica » 2008-06-05 10:04

Dunderklumpen skrev:
Kaffekoppen skrev:Kom igen, ansträng er lite och försök tolka...

"Anläggningen i bakgrunden låter så tråkigt att vi gör barn i stället"

Tanken är väl att ifall man har en bra anläggning så leder det till annat...
Viss form av naket till hifi kan man stå ut med. Har mer svårt med ex. kombinationer naket-verktyg.

Användarvisningsbild
overture

Inläggav overture » 2008-06-05 10:47

Oavsett så är det lite världsfrånvänt att tro att folk på ett hififorum tycker det är trevligt att få graviditetsbilder serverade till kaffet.
Jag regerade mycket negativt när jag först såg bilden och tänkte påpeka det för sladd men jag gissade att det kanske fanns någon förmildrande omständighet så jag avstod... Barnalstrande verkar ju ha effekten på människor att de tror att andra tycker det är lika intressant som de själva.

Man kan inte låta bli att undra; Vad är nästa steg? Sängkammarbilder? Amatörfetish och kabelbondage ? ;)

Användarvisningsbild
Kjell_Kranzberg
Redaktör

Inläggav Kjell_Kranzberg » 2008-06-06 08:59

Bild

Vad är detta för anläggning?
Att det är tidigt 70-tal syns ju hur bra som helst.
M v h

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-06 11:08

overture skrev:Oavsett så är det lite världsfrånvänt att tro att folk på ett hififorum tycker det är trevligt att få graviditetsbilder serverade till kaffet.

Vad är det för fel med graviditet? Något av det mest naturliga tillstånd en kvinna kan vara i. Ja, förutom att inte vara gravid då, så är det ju oftast på individnivå....

Däremot är jag oförstående till kopplingen med HiFi och tror inte att "budskapet" kommunicerades speciellt effektivt. Kanske menade man att en ny stereopryl skulle vara lika välkommet och "fint" som att få barn?

/ B

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-06 11:16

Kjell_Kranzberg skrev:Bild

M v h

:D Vilken jätterolig anläggning. Den där skivspelarmojängen har jag sett tidigare men inte högtalarna. Dom är ju jättestora för att vara designhifi från 70-talet. Det fanns ju lite runda högtalare på den tiden, men jag har aldrig sett så stora.

PS

Användarvisningsbild
optonica

Inläggav optonica » 2008-06-06 12:43

Bill50x skrev:
overture skrev:Oavsett så är det lite världsfrånvänt att tro att folk på ett hififorum tycker det är trevligt att få graviditetsbilder serverade till kaffet.

Vad är det för fel med graviditet? Något av det mest naturliga tillstånd en kvinna kan vara i. Ja, förutom att inte vara gravid då, så är det ju oftast på individnivå....

Däremot är jag oförstående till kopplingen med HiFi och tror inte att "budskapet" kommunicerades speciellt effektivt. Kanske menade man att en ny stereopryl skulle vara lika välkommet och "fint" som att få barn?

/ B

Just den bilden hade garanterat inte blivit fäld av konsumentverket. Det finns en koppling mellan textbudskapet och bilden. Helt fel är när det finns ingen koppling alls, fast så är det inte. Sedan kan man ju ifrågasätta skämtet i sig, fast det får stå för dem. Största felet med bilden är att produkten i fråga inte är i centrum, vilket den alltid bör vara. Tror nog mer att några av Uher bilderna hade blivit fälda först, fast de är från 70-talet. Tycker att i ex. Vogue och liknande tidningar finns flera väldigt vackra bilder på lättklädda damer, fast till hifi är det nog svårt att få rätt bild. Blir nog ganska lätt vulgärt, istället för en vacker bildkomposition.
Senast redigerad av optonica 2008-06-06 15:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
optonica

Inläggav optonica » 2008-06-06 12:48

Kjell_Kranzberg skrev:
M v h

Verkligen supercool! Får associationer till Stanley Kubrick av den.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-06-06 15:12

dom där runda högtalarna var ju helgrymma!

var förbi ikea imorse :? där hade dom ganska stora rostfria halvsfärer till salladsskålar, rostfritt är ju rätt svårt att bearbeta annars kanske dom skulle ha varit en bra grund till ett par liknande hembyggen!?
Bikinitider

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-06 15:22

Ikea har salladsskålar i trä med...

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2008-06-06 16:11

Bill50X skrev:Vad är det för fel med graviditet?

Precis. Hur man kan uppröras över graviditet, amning o.s.v. övergår mitt förstånd.

optonica skrev:Just den bilden hade garanterat inte blivit fäld av konsumentverket. Det finns en koppling mellan textbudskapet och bilden. Helt fel är när det finns ingen koppling alls, fast så är det inte.

Det intressanta är väl egentligen om bilden förväntas sälja mer produkter eller ej. Jag misstänker att lättklädda damer fungerar alldeles utmärkt i försäljningssyfte oavsett om de har någon koppling till produkten eller ej.

matson

Inläggav matson » 2008-06-06 16:32

Magnuz skrev:
Bill50X skrev:Vad är det för fel med graviditet?

Precis. Hur man kan uppröras över graviditet, amning o.s.v. övergår mitt förstånd.

Men, det är väl ingen(här) som upprörs av graviditeter i allmänhet?
Det är när det krystas fram en koppling till hifi som en del tröttnar.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2008-06-06 17:06

matson skrev:
Men, det är väl ingen(här) som upprörs av graviditeter i allmänhet?
Det är när det krystas fram en koppling till hifi som en del tröttnar.

Jag tänkte på det här:

[quote=optonica"]Oavsett så är det lite världsfrånvänt att tro att folk på ett hififorum tycker det är trevligt att få graviditetsbilder serverade till kaffet.[/quote]

Det lät lite som om graviditetsbilder var något otäckt som inte borde visas i något sammanhang.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi