Min Cattylinkbeställning, följ hifi-dramat!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2004-04-08 21:03

Sanoj verkar vara en av de mest osympatiska snubbar som hänger på forumen. Det är inte mycket vettigt som kommer från hans fingrar på tangentbordet. Mer än en gång han lyckats starta krig i ämnen som är obekväma för sina ,som någon uttryckte det "Husgudar".
--------------------------------------------------

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-08 21:10

Sanoj hit, Sladd dit, hissmontörer hit, hififorum.nu dit.

Vet ni vad? Jag bryr mig inte.

Jag har ett förslag - vi kan prata hifi! Gärna kinesisk sådan, eftersom vi kan köpa fler plattor för pengarna då! Och förhoppningsvis sitter det inte komponenter som suger i grejorna heller.

Så, Stefan, har du beställt någonting från Cattylink? En cd va? När kommer den, har du hört någonting? Uppskattad leveranstid?
Common sense is not that common.

tascam(inaktiv)

Inläggav tascam(inaktiv) » 2004-04-08 21:23

Kan hända jag är nybörjare men jag är inte dum 8)
Birger: detta ÄR ett helt OK forum, dom (ev) få inläggen som görs här har oftast en mening(till skillnad från andra).
Att det sedan klagas på företagare som tar ut överpriser eller säljer "dyra kablar" har jag ingen uppfattning om.(viljan är fri att handla var/vad man vill)
Om det sedan "stängs" en tråd i ett annat forum så behöver väl inte vederbörande dra skiten hit?(helt ofattbart)

Om nu några entusiaster skulle vilja "importera" egen hifi från ett annat land så ser jag inga som helst problem med detta.
Går grejorna sönder under"garantitiden" så får det ju så för dom själva !
Vari detta bråk :?:
Är ni som skriver här inte vuxna människor :?:
Jag bävar för vad som skulle hända vid en ev, STOR hifi-träff :?: :?: :?: :?: :?:
Nä snälla ni . uppför er så gamla ni är, ju yngre ju mindre vett verkar det som.(snälla säg emot mej)
Snacket som förs på denna tråd är lägre än vad man hör på mellanstadiet.
Såååå ! Ta nu ihand! 8) 8) 8) 8) 8) snälla

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-04-08 21:50

tascam skrev:Är ni som skriver här inte vuxna människor :?:

Inte nödvändigtvis. Många är det fysiskt men kanske inte annars...

Jag bävar för vad som skulle hända vid en ev, STOR hifi-träff :?: :?: :?: :?: :?:

Det brukar inte vara några problem av någon anledning. Har inte träffat någon av de man kan framställa som motståndare på något forum som man har upplevt på samma sätt i verkligheten. Minns att forumen är en ny och konstgjord företeelse som kanske inte alltid vi är anpassade till och kan instinktivt föra oss i.

Snacket som förs på denna tråd är lägre än vad man hör på mellanstadiet.

Så är det och det är tyvärr inte bättre på många andra ställen. Har man som jag varit med i 10 år på olika mötesplatser på Internet så har tonen varit hård eller hårdare på vissa ställen och mjuk på andra. Mest verkar det bero på vilka ämnen som det hela berör.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-08 22:11

Sorry !!

Rätt Darwen.

:oops:

Nu har visst min cd skickats :P

tascam(inaktiv)

Inläggav tascam(inaktiv) » 2004-04-08 23:13

naqref: ja då är det väl jag som är gamalmodig i så fall!
Tycker nog att detta intresset skulle leda till vänskap å inget annat :?
Varför denna osämja för olika smak å tycken bara för att man har skillda meningar om saker å ting fattar jag inte 8O
Jag har anläggning A å du har anläggning B, jag tycker om A å du B, kan man då inte acceptera detta :?:
Sedan förstår jag inte varför man överhuvuttaget kan bli avstängd från ett forum? då måste man ha varit mycket dum 8O

dimitri

Inläggav dimitri » 2004-04-08 23:37

och så mitt lilla ot bidrag:
SF skrev:
Fantastiskt, Hififorum.nu har överträffat sig själva! Hoppas det blir dödsstöten och att alla som är det minsta nyfikna på Cattylink och samköp söker sig hit istället.

orkar inte leta citat, men var det inte allt för länge sedan som du, Stefan använde samma ord om Faktiskt.se? Dödstöten alltså, inte Catty...
Dimitri

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-04-08 23:56

Exakt vika falska påståenden av Fridefors och Matson tyckte Ni att jag bara ska suga i mig?
Om Fridefors är ute och cyklar..är det OK?
Om Matson slirar ner i diket i sina inlägg...är det OK?

Om folk anklagar mig på felaktiga grunder så är det jag som felar?..hupp.

Nä, jag tror ni läser in sånt som inte finns i mina inlägg pöjkar.

Sanoj verkar vara en av de mest osympatiska snubbar som hänger på forumen. Det är inte mycket vettigt som kommer från hans fingrar på tangentbordet. Mer än en gång han lyckats starta krig i ämnen som är obekväma för sina ,som någon uttryckte det "Husgudar".

Ja, alla kan vi tydligen vara otrevliga ibland....eller vad säger du :?:

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-04-09 00:02

Är det inte läge att plocka fram fredspipan :?: 8O
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
majjen04

Inläggav majjen04 » 2004-04-09 09:54

Ja, alla kan vi tydligen vara otrevliga ibland....eller vad säger du :?:[/quote]

Hej Sanoj!

Visst är du dryg ibland, du kommer "nästan" alltid som ett brev på posten när någon kritiserar HifiConsults produkter.
När du säger att deras produkter är "bäst" i världen, så betyder det lika mycket som att Hifi&Musik skulle säga att mina prylar är bäst, dvs ingenting för mig.
Det finns inte många "fanatiker" i din klass på de olika forumen, har faktist bara stött på dig, Sladd, Siffernisse samt L Cohen!
Om de två sista t ex skulle säga att Linns sista högtalare låter "urk", då skulle jag tro dem. :)
De två sista är dock mycket ärliga då de står för att de "gillar" Linn mest av allt i livet.
Att några på detta forum är lite väl elaka mot dig det håller jag med dig om, precis som att de ej behöver läsa H&M så behöver de ju ej ta strid med dig eller hur?
Ett litet tips kan kanske vara att du lyssnar på andra produkter än HC:s och ibland tycker till om dem.
Mvh
Kenth

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-09 11:40

tascam skrev:Är ni som skriver här inte vuxna människor

Om du förklarar för mig var den exakta gränsen går tascam så svarar jag gärna. Jag är 19. Fostexkid som hänger på det här forumet och t.ex. byggt en egen rörförstärkare, han är bara 14 om jag inte minns fel. Inte tjafsar han för det inte.

tascam skrev:uppför er så gamla ni är, ju yngre ju mindre vett verkar det som.(snälla säg emot mej)

Tackar för komplimangen, och lovar att jag ska bete mig mer odrägligt eftersom jag bara är barnet. :roll:

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-09 11:52

Tjafsande inlägg har inget med ålder att göra. Stortjafsaren Sladd är väl närmare 50 och ormolje-Jorma närmare 60år :twisted:

Nu är tydligen min cdspelare i Hongkong för vidare flyg till europa :P
Enligt ett par som jag PM:at så tar det ungef'är 3-4 dagar att få hem prylarna OM dom inte fastnar i tullen vilket ungefär hälften gör.
Nu är inte tullavgifterna sådaär jätteblodiga ändå.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-04-09 12:02

Dawen: Ja, jag har beställt Xindak-prylar via gruppköpet - som du kan följa på Prisjakt... Det startades föresten en OT-tråd där, som låstes snabbt:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?act=ST&f=10&t=59572&st=0

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-09 12:02

Kul!

Ladda digitalkameran och förbered dig för uppackande+reportage! :)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-04-09 12:08

...så att du och dina musikteknikerpolare får något att skratta åt?

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-09 12:22

Rent tekniskt får nog många problem att hitta fel på välbyggda Kinagrejer däremot kommer det säkert inlägg från "subjektivt" håll om ljudet mm. Skulle jag tro :D

Det är några Stockholmare som hört av sig och vill att jag tittar över med min cdspelare så att dom får lyssna. Kul. Klart dom får, om jag samtidigt får en kopp kaffe eller en pilsner :wink:
Det verkar som om du satt igång något Hotspur. Kollar man in reaktionerna på dom andra forumen så darrar hifi-etablisemanget just nu. Fast jag tror att dom överdriver, såå många kommer nog inte att våga importera. 8)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-04-09 12:39

Kollar man in reaktionerna på dom andra forumen så darrar hifi-etablisemanget just nu.

Say No More! :D :twisted: :D

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-09 12:53

Hotspur skrev:...så att du och dina musikteknikerpolare får något att skratta åt?

Det var kabelhysterin som vissa av mina ljudteknikerpolare tyckte var roligt. Vad är en musiktekniker? :roll: :wink:

Produktreportage är en helt annan sak! Lighten up Hotspur!

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-04-09 14:43

dawen: "Vad är en musiktekniker?"

Det vet du dawen för det har jag berättat för dig om jag inte missminner mig.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-09 15:46

Isf har jag glömt det Nagrania! :)

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-09 21:57

När det gäller kabelhysteri är jag på teknikernas sida .

Dvs OM jag inte kan HÖRA jätteskillnad 8O

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-10 00:00

Jag tycker att det är intressant att balanserad överföring inom hifi ofta innebär sämre ljud, medan vi i ljudtekniksvängen kör det till allting, utan att det behöver låta illa.

Är det vanligt med kassa opampar, eller vad är felet? Slänger tillverkarna med balanserade in/ut bara för att produkter i den prisklassen brukar ha det?

Föregående

Återgå till Generellt om hifi