Moderator: Redaktörer
Vill du kalla det så så gör det, Jag bryr mig inte särskillt (men var skrev jag att jag hade något emot att vara dogmatisk? Det var ju bara en form av dogmatik jag hoppades kunna undvika, nämligen att vara tvångsmässigt märkesbunden).phloam skrev:Kaffekoppen skrev:Pioneer.
Men jag hoppas aldrig bli så dogmatisk.
Så det ligger inget dogmatiskt i att enbart välja delar efter välljud?![]()
DOGMA hifi : The wow of Purity -08.....
phloam skrev:Jo iofs, men det du beskriver är ju ett synnerligen "modernt" system som är tänkt att klara av en jäkla massa saker; film, datorkommunikation, TV.... då kan det vara motiverat. Att jämföra med det jag tänker mig; en "stereo", en musikanläggning kort och gott (så uppfattade jag frågan) och då blir det en annan sak.
Jag ser då framför mig ett typiskt "hopkok" av olika hifi-märken/delar staplade på varann; då har jag personligen mycket hellre ett matchande system (enbart för musik). Viktigare än att det låter marginellt bättre än olika delar (är det ett bra märke lär det låta bra ändå).
Britt-Gunnar skrev:
men man kan också skippa steinway-biten och då minskar priset från 150 000dollar till 150kkr men visst är steinwaylyngdorf ett av de absoluta drömsytemen
Kaffekoppen skrev:Vill du kalla det så så gör det, Jag bryr mig inte särskillt (men var skrev jag att jag hade något emot att vara dogmatisk? Det var ju bara en form av dogmatik jag hoppades kunna undvika, nämligen att vara tvångsmässigt märkesbunden).phloam skrev:Kaffekoppen skrev:Pioneer.
Men jag hoppas aldrig bli så dogmatisk.
Så det ligger inget dogmatiskt i att enbart välja delar efter välljud?![]()
DOGMA hifi : The wow of Purity -08.....
subjektivisten skrev:Meridian och Bryston är två coola märken så något av dom.
iroise skrev:Gillar Accuphase skarpt och har en cd av dem DP55 samt stärkare E-408, hade gärna haft bättre grejor men det där med pengar
subjektivisten skrev:subjektivisten skrev:Meridian och Bryston är två coola märken så något av dom.
Fan, om jag ska ha skivspelare så är jag kokt. Ja, då får jag nog välja Pioneer då kanske. Speciellt om jag ska köpa sakerna själv.

schmutziger skrev:Rotel eller (Faktiskt.se) DIY om bara XTF hade blivit färdig konstruerad någongång!
crion skrev:Vi vet vad du vill ha, Goldmund spelarn!
mathsg skrev:Om vi nu struntar i högtalare, som några här gjort kan jag tänka mig Micromega, de har nu även vinylspelare, Epure. Fast det är väl egentligen inte deras men läcker är den.
http://www.micromega-hifi.com/
Koffe skrev: 2. Sony TA-FA1200ES - mätande och rumskorrigarande tvåkanalsförstärkare.
ptr skrev:Britt-Gunnar skrev:
men man kan också skippa steinway-biten och då minskar priset från 150 000dollar till 150kkr men visst är steinwaylyngdorf ett av de absoluta drömsytemen
Tyvärr har Lyngdorf utan Steinway inga vettiga högtalare... Och sen jag vill helst ha ett vettigt allt i ett system så man slipper onyttiga sladdar och annat skräp!![]()
Dessutom tycker jag att det framgent bör vara alla HiFi-entusiasters mål att avskaffa alla trista fyrkantiga lådhögtalare som bakåtsträvarna på marknanden försöker lura på oss... Dipoler regerar!!!
/ptr
Bill50x skrev:Koffe skrev:... Därför säger jag ( - TADA!!! - ) - SONY! Jag är förvånad att ingen sagt det före mej!?!
Saker som det står Sony på köper man helt enkelt inte. Root-kit, någon?
/ B
Mitt senaste förvärv var Sony. De tar över världen.matereo skrev:Bill50x skrev:Koffe skrev:... Därför säger jag ( - TADA!!! - ) - SONY! Jag är förvånad att ingen sagt det före mej!?!
Saker som det står Sony på köper man helt enkelt inte. Root-kit, någon?
/ B
Hmmm... finns ett par CD spelare jag helt klart vore intresserad av om de stod att finna beg.
Rotkitten är borta. Men visst är det ett företag som inte skyr några medel. Därför valde jag Pioneer i tråden, annars hade det nog blivit Sony.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Mitt senaste förvärv var Sony. De tar över världen.
Inte bara världen - din dator också....
/ B
Användare som besöker denna kategori: doppler och 20 gäster