Moderator: Redaktörer
DuST skrev:Hmm , ingen som vet när pre 25 finns att köpa med fjärr.. Är det någon som möjligen vet om pre 25 går att köpa överhuvudtaget ? Skulle vilja beställa ett ex. NU !
Nattlorden skrev:Och varför finns den inte på hemsidan då?![]()
HolographicAudio™ skrev:DuST skrev:Hmm , ingen som vet när pre 25 finns att köpa med fjärr.. Är det någon som möjligen vet om pre 25 går att köpa överhuvudtaget ? Skulle vilja beställa ett ex. NU !
PRE TwentyFive Remote finns nu på lager för omgående leverans.![]()
Priset är 5995kr.
Vh,
Lasse
Holographic Audio
Nattlorden skrev:Även ett ställe i Malmö man kan hämta ut en på?
adzer skrev:Finns det några bilder på fjärren?
Komorok skrev:Finns det en prislista någonstans? De sidor som HA-sidan länkar till har inte
produkterna upplagda eller är under uppbyggnad.
HolographicAudio™ skrev:Komorok skrev:Finns det en prislista någonstans? De sidor som HA-sidan länkar till har inte
produkterna upplagda eller är under uppbyggnad.
Ber om ursäkt för de felaktiga länkarna. Pre TwentyFive kostar 3995kr och Pre TwentyFive Remote kostar 5995kr.
Fjonkalicious skrev:De två sista fattar jag inte vad du skall ha dom till i en modern anläggning?
Däremot är prio nr.1. att få en ingångsväljare på fjärren, om inte annat så en som bara går "runt runt" tills man hittar det man vill ha.
n3mmr skrev:Fjonkalicious skrev:De två sista fattar jag inte vad du skall ha dom till i en modern anläggning?
Däremot är prio nr.1. att få en ingångsväljare på fjärren, om inte annat så en som bara går "runt runt" tills man hittar det man vill ha.
78-varvare, mixcheck.,..
MorganM skrev:Är volymkontrollen fixat på senare verisioner,angående att den höjde väldigt mycket i början och inte så mycket senare.
kanske blev lite svårtolkat.Jag menar att (vad jag läst att andra tycker),är att det blir nästan full volym redan vid klockan 9 på volymkontrollen istället för vid C.a kl 11.
ekkove skrev:Jag får också dra upp till klockan 12 för att få lagom volym på en hyfsat dynamisk inspelning.
Nahaz skrev:Då måste väl i princip vem som helst kunna detektera det mest transparenta försteget i ett blindtest mot en hemmabio receiver för att motivera pris/funktionsskillnaden?
För så som det klankas ner på kabeltroende som betalar för sin feelgood känsla så kan det väl inte vara så att vi på det här forumet också betalar för feelgood känsla i form av avsaknad av "onödiga" funktioner vid musiklyssning?
MichaelG skrev:Nja, det räcker väl att den som köper försteget kan höra skillnaden. Vad alla andra hör, är ju ganska ointressant.
n3mmr skrev:Jag kan tycka att tre moddar till PRE25 kunde vara rimliga:
en processorslinga: en send-förstärkare och en receiver, bortkopplat är båda dessa ute ur slingan. Anordnat på musikljudvis: alltså med en TRS.plugg, tip = send, ring = receive.
En mono/stereo/reverse/mono-L/mono-R - omkopplare.
En balanskontroll!
uppräknade i preferensordning!
För mer vill man bygga nåt mycket dyrare.
Svantes ide med "alla ingångar mixade alltid" är lysande.
Alt att alla ingångar med signal mixas in, via en trigger-anordning.
Nahaz skrev:Alltså jag är fullt medveten om att det självklart är mycket dyrare för en liten tillverkare att ta fram små volymer av en produkt.
Men 6000:- för ett försteg som saknar ungefär 1000 funktioner som vilken hemmabio receiver (för betydligt mindre pengar) som helst har och som dessutom inte kan växla källa med fjärrkontrollen.
Då måste väl i princip vem som helst kunna detektera det mest transparenta försteget i ett blindtest mot en hemmabio receiver för att motivera pris/funktionsskillnaden?
För så som det klankas ner på kabeltroende som betalar för sin feelgood känsla så kan det väl inte vara så att vi på det här forumet också betalar för feelgood känsla i form av avsaknad av "onödiga" funktioner vid musiklyssning?
Användare som besöker denna kategori: palrob och 53 gäster