Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:Verkar som att HP's input syntax är lika svårbegriplig som vår Audiomanikers inlägg, stundoms...
Audiomaniker - har du gjort några jobb för HP?
Morello skrev:Slutsteget uppvisar alla tänkbara fel man kan tänka sig faktiskt. Om jag vore examinator i elektronik på tex. KTH och någon elev presenerade det där slutsteget som ett projektarbete skulle det aldrig aldrig någonsin rendera något annat en ett välförtjänt underbetyg, dvs IG med stor i!
celef skrev:att dessutom mäta på annat vis och på annan plats som stereophile pysslar med är ju bara ledsamt, tex lasten är ju olika vid lyssningstillfälle och mätdito, är det klokt?
Svante skrev:EngelholmAudio skrev:Verkar som att HP's input syntax är lika svårbegriplig som vår Audiomanikers inlägg, stundoms...
Audiomaniker - har du gjort några jobb för HP?
Eller, han kanske är en omvänd polack?
celef skrev:men man ska aldrig dömma utan att man först själv har lånat sitt öra till apparaturen ifråga, att kritisera recensioner är bara dumt, såtillvida man inte deltog själv vid lyssningstillfällena.
Bill50x skrev:Jag är väldigt kluven här.... de presenterade kurvorna ovan ser ju inte så direkt bra ut....
Men å andra sidan har jag lyssnat på grejor med spikraka kurvor upp i stratosfären, obetydlig dist och maxat s/n - som låter totalt oinspirerat. Visst, rent å snyggt, men "that´s it".
Så "Vem kan man lita på" som någon sjöng för länge sedan.....
/ B
i skrev:Apropå omvänd polsk notation... vad är då polsk notation ??!![]()
Style skrev:i skrev:Apropå omvänd polsk notation... vad är då polsk notation ??!![]()
i polsk notation skriver man först ut operatorn och sedan dess operander t ex + 1 2
Notationen togs fram av en polsk matematiker i 1900-talets början. Vad syftet var och eller nyttan är har jag aldrig förstått.
Omvänd polsk notation, dvs 1 2 + har fördelen att de passar en stackmaskin vilket är väldigt trevligt att hantera i mjukvara.
i skrev:Apropå omvänd polsk notation... vad är då polsk notation ??!![]()
I vilket fall som helst så behöver de inte veta något som andra inte vet, det går bra att sälja förstärkare iaf. Det räcker med att det finns kunder som tror att tillverkaren vet något som andra inte vet.Man börjar ju nästan undra om inte dom som konstruerat Lab SH-833 vet något som vi andra inte vet? Och då menar jag INTE att dom är bättre på att lura godtrogna rika människor...
Bill50x skrev:Det jag undrar över när det gäller Wavac Audio Lab SH-833 - hur kommer det sig att den är så "dålig"? Jag har ju själv inte hört den, men många här dömer ut den enbart på de taskiga kurvorna, utan att precis som jag inte hört stärkaren.
Jag menar, dom bästa bedragarna är ju dom som inte ser ut som bedragare. Som sådan skulle i alla fall jag se till att bas-data skulle vara acceptabla. Då slipper man ju åtminstone mätnissarna hängande på ryggen...
Man börjar ju nästan undra om inte dom som konstruerat Lab SH-833 vet något som vi andra inte vet? Och då menar jag INTE att dom är bättre på att lura godtrogna rika människor...
norman skrev:Kan man genom att utgå från närfältsmätningen onaxis säga om den här highendhögtalaren troligen låter bra eller dåligt?
norman skrev:Kan man genom att utgå från mätningen* onaxis säga om den här highendhögtalaren troligen låter bra eller dåligt?
*utan rumsekon
Användare som besöker denna kategori: Ronnie och 17 gäster