Moderator: Redaktörer
det finns trots allt medlemar som läser och tar till sig av dina erfarenheter!
Slutsatsen är alltså att normala människor utan ocilloskop eller db-mätare inte kan testa apparater och komma fram till något vettigt!?
Jag har gjort ett liknande test som du med Pioneer-spelaren och kom fram till precis samma sak (om inte än värre..). Men tyvärr har jag ju inga giltiga bevis för att få säga vad jag tycker om den
Rydberg skrev:Slutsatsen är alltså att normala människor utan ocilloskop eller db-mätare inte kan testa apparater och komma fram till något vettigt!?
Morello skrev:R*,
Det är faktiskt lättare att matcha nivån med en högklassig multimeter(tex någon av Agilents) än med skåp![]()
![]()
Bamsefar skrev:Jösses amalia !!!!
Jag menar, referensen är ju live musik och inte en cd-skivan !!!!
Personligen anser jag det totalt ointressant att ta t.ex. en inköpt cd-skiva och utifrån denna bestämma sig för att "detta är verkligheten och referensen". Det uppenbara är att vara med på inspelningen så man vet VAD man lyssnar på![]()
Gräver man ett hål, faller man oftast däri själv
Vill man försvara den tjusiga förförstärkaren med 12 mm´s stålfront, trippelbikakebotten i koppar och hela imagen av "High-End" är väl den bästa testen att ställa den på badrumsvågen
"Bara-lyssna-testen" har också sina fördelar som någon påpekade; den är den test som mest efterliknar en normal lyssningssituation. Men den kräver väldigt mycket av användaren
Kraniet skrev:jag tror det missas en hel del i Hotspurs uttalande.
Hotspur skrev:Jo, att 668 inte håller måttet som integrerad CD-spelare!
Kraniet skrev:Vad är rätt? Inget! Elelr det beror lite på vart man vill komma. Med dagens rådande musikproduktion är kanske LTS-metoden inte alltid att föredra.
Bill50x skrev:..... Men till skillnad mot vad anhängarna säger, påstår jag att man måste ha en mycket kompetent "moder-anläggning" för att det ska fungera. Och då har ju en del av vitsen med f/e-testen försvunnit, den att nästan vilken hygglig anläggning som helst duger som bas. Det enda man vet är egentligen om den testade grunkan är lika bra eller sämre än referensen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster