Kan säga, att diskanterna har spelat ett bra tag nu, kanske några månader med det slutliga filtret. Filtret består av en konding och två motstånd, hade ett motstånd från början, men det blev lite knasigt, så jag satte dit båda motstånden, alltså två på varje, och min ljudkompis Dr. E-sson, anser att de låter toppenbra!

Själv anser jag att dom låter bättre än det mesta, som jag hört hemma hos någon. Dr. E-sson hävdar att de skulle spela bättre i större rum, vilket jag är helt överens med, tror det kommer låta bra som tusan i framtida boning. Det går att spela högt som helsike, och om det är en oförstörd inspelning så känns det bara SÅ bra!
Det jag kanske kommer konsultera herremännen här med, i framtiden, då jag inte har plats nu, är kanske om hur man skulle kunna få till två tolvor eller tior i varsin låda, och få dessa att INTE lägga till nåt, utan bara FYLLA I, förstår ni vad jag menar?

Jag är nöjd med ljudet, då det helt enkelt låter kanonbra, men om jag spelar faktiskt..se-testskivan, så är det inte mycket väsen från högtalarna under 55 hz, en 40 hz ton är ohörbar i mina högtalare.
Jag vill i alla fall tacka MagnusÖstberg, och Komorok. Mäster Ö, lovade mig diskanterna, och Komorok tog loss tummen från g-punkten, och skickade dem, varpå jag konsulterade Naqqe, som via chatten visade på Elfa vad som var de bästa filtrena. Det roliga är, att allt är liksom "höftat" fram, och ledde till ett mycket fint resultat!
Tack, MÖ, Komorok, Naqref och tack till alla snälla djävlar som håller igång forumet. Det känns som vi (alla på forumet) är ett litet kompisgäng som värnar om intresset vi delar.
(Sen så kan man ju undra varför alla köpes-subbar är så små, när det verkar vara åtminstone hyfsade volymer som krävs för att få lågbas?)
Sen vill jag tacka den störste loudnessraceantagonisten, Pekka, för att han inspirerar till bra ny (gammal) musik, som ofta både är bra, och som kan låta riktigt kalas. Jo, en sak till! Jag upplever det som att jag "hör hela" kontrabasen på Lisa Ekdahls jazzskiva från 1995. Trots att högtalarna låter så lite vid 40-45 hz...
/Falkis