Vilka är och var sitter de kritiska komponenterna för luftflödet?
Är det bara utgångstrissan eller var utvecklas all värme?
Moderator: Redaktörer
2-ch skrev:För en som inget begriper framstår det helt rimligt ...
2-ch skrev:Vilka är och var sitter de kritiska komponenterna för luftflödet?
Kalejdokom skrev:2-ch skrev:För en som inget begriper framstår det helt rimligt ...
Menar du möjligen helt orimligt?

nadifierad skrev:Hur upplever du handhavandet och funktionen av de inbyggda PEQ möjligheterna?
Kalejdokom skrev:"Tyvärr" valde jag inte DSP-versionen eftersom jag redan har en DCX som sköter om delning/PEQ.
avr7000 skrev:Har du provat att köta slutstegets "volymkontroller" i olika lägen och kollat det där med disten?
avr7000 skrev:Har du provat att köta slutstegets "volymkontroller" i olika lägen och kollat det där med disten? Var det inte A500 som lätt bra i nåt läge (kl 12 kanske?) och skit om man körde fullt ut?
Kalejdokom skrev:Intressant. Den snubben hade verkligen bad luck med sina Behringer-prylar (Jag har själv både DEQ och DCX, men båda funkar utmärkt). Fast distproblemet med A500 verkade ju vara det omvända; att det funkade vid full volym, men inte när man rattar ner volympotarna.
Jag tror i och för sig inte att jag testat att köra på max gain. Helt klart värt att prova...
akeda skrev:Kommer snubben direkt från djungeln?
Snubben skrev:I do repairs on military kit in my spare time,!!!
Så är det förstås! Matar jag bara på med tillräckligt stark signal så att stegets volymratt håller sig på vänster sida om kl 12 så är det inget problem. Allt låter ok och det går att driva på till riktigt ordentlig nivå.
Kalejdokom skrev:Du har svaret i citatet du själv infogat! Jag kan inte framkalla någon dist eller oljud så länge inte rattarna passerar kl 12. Jag har dock inte hunnit testa hur det funkar vid full volym på rattarna. Återkommer till kvällen med resultat från det testet.
celef skrev:jag tror disten drog skyhigh när gainet minskades från full sula
http://www.youtube.com/watch?v=RWj5CUl7rio
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], pingvinen och 20 gäster