Moderator: Redaktörer
MichaelG skrev:Men så blev jag kär...
...och resten är historia.![]()
![]()
![]()
![]()
Så - osvuret är bäst.![]()
lennartj skrev:Vad är egentligen kompromisslöst?
Strmbrg skrev:Hm,
Vad är det som säger att (alla) de som säger sig vara kompromisslösa med sin hifi, verkligen är det då?
Har de verkligen en anläggning och ett rum utan kompromisser?
Hur vet de det?
Tengil skrev:...
Men har man ett dedikerat rum som man gjort så långt så att man själv tycker att det är "kompromisslöst" så är det ju det för den personen, någon annan kan ju självklart tycka annorlunda i personens val, men det blir ju en metadiskussion, huvudsaken med frågeställningen borde ju vara personlig, eller hur menar Alexi![]()
Vh Christer
Strmbrg skrev:Men, om det då - för vederbörande - är kompromisslöst:
Då är det ju klart dessutom.
Eftersom (vederbörande anser att) det rådande är fritt från kompromisser, så finns det ju inget mer att göra med installationen
Tengil skrev:Personen har gått så långt (ex i sitt vardagsrum, som kanske tjänar flera syften) att han/hon inte vill göra mer för att trivas i rummet och att trivseln är viktigare än enstaka pucklar i en mätkurva. Då har man ju också ett kompromisslöst rum anser jag.
Objektivisten skrev:Nja, jag har ett helt kompromisslöst rum, eller flera faktiskt. De ser ut o låter precis som jag vill utan kompromisser, men frågan är lite konstigt ställd. Kompromisser kanske är subjektivt?
Objektivisten skrev:Nja, jag har ett helt kompromisslöst rum, eller flera faktiskt. De ser ut o låter precis som jag vill utan kompromisser, men frågan är lite konstigt ställd. Kompromisser kanske är subjektivt?
mx skrev:Objektivisten skrev:Nja, jag har ett helt kompromisslöst rum, eller flera faktiskt. De ser ut o låter precis som jag vill utan kompromisser, men frågan är lite konstigt ställd. Kompromisser kanske är subjektivt?
Nej, en kompromiss är inte subjektiv, men däremot vad som uppfattas som
eller bestäms vara kompromisslöst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster