petersteindl skrev:Strmbrg skrev:Ja, jag skall inte förneka att jag kan ha förutfattade meningar.
Jag tänker mig några gravallvarliga män, som sitter och upplever en - av dem själva - dissekerad ljudbild, bestående av:
En kontabasists lurviga skägg som möjligen kan höras mot instrumentets hals.
Hur lokalen måste byggts om sedan förra plattan, eftersom det faktiskt låter som att det blivit lite lägre i tak.
Om det är trummisen eller vibrafonisten som knakar med käkleden. Just det ljudet är inte helt fokuserat utan svävar en aning, nämligen.
När inspelningen egentligen gjordes. Ja, tid på dygnet naturligtvis!
På något vis klarnar ljudet - inte minst pianoklangen - upp 3:42 in i "Letters from my Dog".
Kan det vara exakt klockan sex? Då fabrikerna stänger ner sin elkrävande verksamhet?
Eller är inte det klockan fem?
Hade man haft Arvars top-of-the-line-försteg så hade inte bara ljudet, utan tvivelsutan även svaren klarnat.
Jag gör väl om det hela och ser om det blir någon förändring.
Ja, jag skall inte förneka att jag kan ha förutfattade meningar.
Jag tänker mig några gravallvarliga män, som sitter och upplever en - av dem själva - dissekerad ljudbild, bestående av:
En kontabasists lurviga skägg som möjligen kan höras mot instrumentets hals.
Hur lokalen måste byggts om sedan förra plattan, eftersom det faktiskt låter som att det blivit lite lägre i tak.
Om det är trummisen eller vibrafonisten som knakar med käkleden. Just det ljudet är inte helt fokuserat utan svävar en aning, nämligen.
När inspelningen egentligen gjordes. Ja, tid på dygnet naturligtvis!
På något vis klarnar ljudet - inte minst pianoklangen - upp 3:42 in i "Letters from my Dog".
Kan det vara exakt klockan sex? Då fabrikerna stänger ner sin elkrävande verksamhet?
Eller är inte det klockan fem?
Hade man haft Arvars top-of-the-line-försteg så hade inte bara ljudet, utan tvivelsutan även svaren klarnat.
Är det någon skillnad?
MvH
Peter
Hörru du Steindl,
Du skulle ju återkomma med - vad kallade du det? En väl förborgad hemlis? - kring detta med hurusom man kan höra riktningar hit och dit med si eller så många höron.
Men det kanske du redn gjort?
Minns (fan) inte vilken tråd det aviserades i.