Moderator: Redaktörer
FBK skrev:KarlXII, har du testat den vanliga antimode ?
KarlXII skrev:Då ligger den i bilen och väntar.![]()
Ska koppla in den när jag kommer hem.
Återkommer med intryck.
2-ch skrev:KarlXII skrev:Då ligger den i bilen och väntar.![]()
Ska koppla in den när jag kommer hem.
Återkommer med intryck.
Spännande!
Ska bli kul att höra vad den där kan som behringern inte klarar.
Bamsefar skrev:Jag har kört med dubbla 8033c till mitt bassystem, men jag fick vissa pumpande effekter - om det beror på att jag piggybackade 8033c med cr80es är kanske en bra fråga ?
KarlXII skrev:Bamsefar skrev:Jag har kört med dubbla 8033c till mitt bassystem, men jag fick vissa pumpande effekter - om det beror på att jag piggybackade 8033c med cr80es är kanske en bra fråga ?
Bra fråga som sagt.![]()
Vad menar du med pumpande förresten? Hade du någon dynamisk inställning igång?
boom skrev:KarlXII skrev:Ragnwald skrev:Enbart stampatakteninställningar, eller kan man ansluta och skåda på bildskärm vad som åstadkoms?
Nu förstår jag inte vad du menar.
Mycket inställningar = att man blir upphetsad
KarlXII skrev:boom skrev:KarlXII skrev:Ragnwald skrev:Enbart stampatakteninställningar, eller kan man ansluta och skåda på bildskärm vad som åstadkoms?
Nu förstår jag inte vad du menar.
Mycket inställningar = att man blir upphetsad
![]()
Självklart.
Stranne skrev:Om den där mackapären inte färgar en massa utan gör vad FAQ:en säger så verkar det ju vara en gåva direkt från Gud. Framförallt till alla oss med delade system som spelar i rum som inte är 100% akustikreglerade! Automatisk kompensation för diff i delay mellan basar och toppar mm. Mumma.
KarlXII skrev:Jäkla läcker produkt, detta. Inte bara själva apparaten, man har också lagt lite kärlek på förpackningen. Det ska antagligen kännas att det är en premiumprodukt, fast utan att överdriva.
Detta möter dig när du slår upp locket.
Mätmikrofonen med sin långa sladd. Vidare ingår en USB.sladd, nätagg, instruktionsbok samt fjärrkontroll förstås.
Maken till enkel produkt att använda får man leta efter. I med strömsladd, koppla till förstärkare, välj kalibreringsläget (den visar när volymen är lagom), tryck på ok. Sen kör den svep några minuter, du får bekräfta resultatet, sen är det klart.
I displayen visas kurvan före kompensation, och efter.
Sen när det grundläggande är klart kan man efterjustera med "House Curve"-reglaget om man tycker det blivit litet tunt utan stödet från rumsmoderna.
Detta är alltså ingrepp i området under 500 Hz, Finns andra funktioner som subsonicfilter m,,m.
Vill man göra ingrepp ovanför 500Hz eller en egen kurva går man lämpligen in på Eq-menyn.
Man har uppenbarligen - om man får tro grafen - valt att använda olika q-värden för ingreppet i bas och diskantområdet.
Coretvåans många in-och utgångar medger många möjligheter.
Själv kör jag den som DAC och försteg mot endast Thorhögtalarna just nu, det funkar kanon.
Ska prova att koppla in den på basriggen framöver och se hur den jobbar med extra basstöd.
Alexi skrev:Går den bara ner till 20Hz?
nadifierad skrev:Stranne skrev:Om den där mackapären inte färgar en massa utan gör vad FAQ:en säger så verkar det ju vara en gåva direkt från Gud. Framförallt till alla oss med delade system som spelar i rum som inte är 100% akustikreglerade! Automatisk kompensation för diff i delay mellan basar och toppar mm. Mumma.
Fast då måste man nog ha en per kanal och använda dem som tvåvägs delningsfilter?
You will be able to combine two or more DualCore units together for 2.2 and
other configurations. This linking will not be available in the first firmware
version.
KarlXII skrev:Eljulio: Det låter finfint. Mycket imponerande. Återkommer om detta längre fram.
Visst mäter den under 20Hz. Har dock inte kikat så noga ännu.
Användare som besöker denna kategori: radelius och 19 gäster