janixa skrev:Jag har äntligen blivit klar med mitt pK bygge,helt klart värt allt jobbet att bygga dessa högtalare,bra bas härligt detajerat mellanregister och krispig diskant,bra djup och perspektiv.
Dom är nu mitt första val,har även Elac 310 jet och Audiovector Mi Signature men dom blir mitt andraval.
Jag är helnöjd med pK![]()
![]()
![]()
janixa
Grattis!
petersteindl skrev::D Grattis, du har kommit till samma slutsats som professionella studiomusiker har. pK används i ljudstudios som monitorer hos några av sveriges ledande musiker, dels vid spel med keyboard, dels vid inspelning och monitorlyssning. De har på omvägar hittat pK. Jag har själv varit på plats i deras studio och hört skillnaden gentemot andra professionella och vedertagna monitorhögtalare.Det är otroligt intressant att höra musikinstrument som keyboard direkt in i slutsteg och högtalare. Där blev det storstryk, klangligt sett. Needless to say, de är mycket nöjda med pK.
Jag börjar tycka att det är lite vemodigt att det inte finns mer pK att tillgå. Undrar om man skall göra något åt det?
MvH
Peter
Basarna är ju en annan sort nu för tiden.
Jag har 2 par lådor i halvfärdigt skick... Vi får göra ett test där vi kör pK mot en pK med de nya elementen... blir det lika bra eller förhoppningsvis mycket bättre får jag väl dra igång ett gruppköp och på så sätt göra pK tillgänglig igen.
Stefan