Sommaren: Vandring och uteliv
Tröttnat på: Dator och spelande
Jag skulle behöva något mer tror jag OM jag hade hat något skojsligt boende så hade jag antagligen sysslat som en liten galning med att fixa och dona hemma.
Men nu har jag det inte
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Året runt: Träning
Sommaren: Vandring och uteliv
Tröttnat på: Dator och spelande
Jag skulle behöva något mer tror jag OM jag hade hat något skojsligt boende så hade jag antagligen sysslat som en liten galning med att fixa och dona hemma.
Men nu har jag det inte
DVD-ai skrev:Året runt: Träning
Jag skulle behöva något mer tror jag
Empa skrev:DVD-ai skrev:Sommaren: Vandring och uteliv
Ni har väl is i Stockholm också, kolla upp någon långfärdskridskoklubb, då kombinerar du uteliv och (is)vandring. Fast en del som åker sådant där kan vara mer tokiga än hifi-nördar har jag hört.
celef skrev:det enda skadliga för lyssnandet är ett för stort apparatintresse, då kan man aldrig känna ro
phloam skrev:Skulle man applicera samma synsätt på att skaffa t.ex. en hund så skulle man bortse från vad man egentligen känner för och välja vovve enbart efter diverse mätbara parametrar. Istället för att välja nåt mindre optimalt rent objektivt men som man gillar subjektivt. En vovve som man valt med hjärtat blir då inte enkelt utbytbar på samma sätt som en brukshund. Då kan man glädjas trots fel och brister.
Jag menar naturligtvis inte att man ska välja hifi (eller vovvar)
Strmbrg skrev:Den här låten är ett - i mitt tycke - bra exempel på en låt som berör mig såpass att jag fullständigt struntar i de tekniska tillkortakommandena.
http://www.youtube.com/watch?v=sld3n-l2c-I
Ragnwald skrev:Strmbrg skrev:Den här låten är ett - i mitt tycke - bra exempel på en låt som berör mig såpass att jag fullständigt struntar i de tekniska tillkortakommandena.
Jo, skönt stuk på den gamla raggarlåten.
Lyssnar du på sånt?
Strmbrg skrev:Ragnwald skrev:Strmbrg skrev:Den här låten är ett - i mitt tycke - bra exempel på en låt som berör mig såpass att jag fullständigt struntar i de tekniska tillkortakommandena.
Jo, skönt stuk på den gamla raggarlåten.
Lyssnar du på sånt?
Egentligen inte.
Men just denna diggar jag fett.
Man får sas plocka en pralin lite här och var i genre-askarna.
phloam skrev:celef skrev:det enda skadliga för lyssnandet är ett för stort apparatintresse, då kan man aldrig känna ro
"Apparatintresset" är väl inte det som främst stör i/under musiklyssnandet, då är det ju snarare "intresset för välljud" som innebär ett aktivt lyssnande ("efter fel") samtidigt som man försöker lyssna på musik. 2 olika lyssningsprocesser som kolliderar, s.a.s.
Själv tycker jag snarare att en trevlig apparat kan få mig att slappna av och förmedla musiken, utan att konkurrera.
Edit: Jag tror myten om apparaten som störande är född ur en förnekelse av att själva ljudintresset kan tänkas störa musiklyssnandet mer. Apparaten får agera syndabock eftersom ljudintresset legitimerar köpandet av dyr utrustning.
celef skrev:phloam skrev:celef skrev:det enda skadliga för lyssnandet är ett för stort apparatintresse, då kan man aldrig känna ro
"Apparatintresset" är väl inte det som främst stör i/under musiklyssnandet, då är det ju snarare "intresset för välljud" som innebär ett aktivt lyssnande ("efter fel") samtidigt som man försöker lyssna på musik. 2 olika lyssningsprocesser som kolliderar, s.a.s.
Själv tycker jag snarare att en trevlig apparat kan få mig att slappna av och förmedla musiken, utan att konkurrera.
Edit: Jag tror myten om apparaten som störande är född ur en förnekelse av att själva ljudintresset kan tänkas störa musiklyssnandet mer. Apparaten får agera syndabock eftersom ljudintresset legitimerar köpandet av dyr utrustning.
jag håller inte alls med, din trevliga apparat kommer efter att du upptäckt att den blivit daterad av en mk2 eller signaturmodell bara skapa funderingar som kommer att störa ditt musiklyssnande, om du inte bryr dig om apparaten så lär apparaten ej heller störa ditt lyssnande, naturligtvis kan tyckas
celef skrev:jag håller inte alls med, din trevliga apparat kommer efter att du upptäckt att den blivit daterad av en mk2 eller signaturmodell bara skapa funderingar som kommer att störa ditt musiklyssnande
Nattlorden skrev:celef skrev:jag håller inte alls med, din trevliga apparat kommer efter att du upptäckt att den blivit daterad av en mk2 eller signaturmodell bara skapa funderingar som kommer att störa ditt musiklyssnande
NAD 208 mk II / NAD 208 signature? Bring it on!...
mx skrev:Det där tyckte jag var jobbigt förut. Så fort det kom en uppdaterad version eller
en helt ny apparat så tänkte jag automatiskt att den måste vara bättre. På
något dumt sätt föreställde jag mig att min blev sämre. Jag tror att många
resonerar på det viset och det gör att branschen fungerar på ett "dopat" sätt
egentligen.
mx skrev: Har du ingen annan hobby du kan fokusera på?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster