MagnusÖstberg skrev:Men det är ju jättebra, kanske finns möjlighet att öka marginalerna med 10% till om han har tur.Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Hörde att det går sådär bra i Japan för hifi nu efter tsunamin, man ser över sina slantar lite mer.
Kanske blir lite mindre försäljning i premieprissegmentet?
Någon som vet hur det går för Jorma, vår svensk i det segmentet?
Pratade med Jorma på mässan och det går alldeles utmärkt för honom igen. Han har vunnit ett flertal priser för sina produkter så han betalar av på den svenska utlandsskulden. Hoppas det går riktigt bra för honom i fortsättningen också.
mvh/Harryup
Det får vi hoppas. Men det är inte bara att sitta hemma på kammaren och vänta på order. Han har massor med resdagar också så jag missunnar honom verkligen inte att tjäna pengar. Och kabelmaskinerna och tänger för olika ämnen kostar också massor så är man liten får man nog ligga i.
Så visst finns det kostnader.
Men rätt pris är det pris folk betalar. Är kabeln för billig så kanske den säljer sämre för då verkar den inte vara så bra som andra dyrare. Och fortfarande vet jag ingen som köper kablar utan att låna dom först, om man sen gillar dom och nån annan tycker dom är dyrar så är det ju bara upp till var och en att fritt tycka.
Jag tycker ju t.ex. att Aik-biljetter är billiga oavsett vad dom kostar medans du Osten fått för dig att det skall finnas något värde i att se IFK Göteborg spela. Visst är det konstigt.
Glad Påsk
Harryup