Jag förstod iofs inte riktigt allt som du/ni och Ingvar pratade om. Men det är ändå väldigt roligt & lärorikt att lyssna på er ! Man lär sig något nytt varje dag !
Mvh/Janne
Moderator: Redaktörer
AndersP skrev:Även jag vill tacka för en trevlig sammankomst
Bra skivor, bra anlägning i ett bra rum och en hoper trevliga människor. Dessutom var korven väldigt bra. Trots flera stormkok höll skinnet på dom. Nån som vet vilken sort det var?
ErikAndersson skrev:AndersP skrev:Även jag vill tacka för en trevlig sammankomst
Bra skivor, bra anlägning i ett bra rum och en hoper trevliga människor. Dessutom var korven väldigt bra. Trots flera stormkok höll skinnet på dom. Nån som vet vilken sort det var?
Korvalainen var inköpt på ICA Maxi i Nacka. Den säljs i 30 pack (tror jag) och är märkt 82% kött. Jag tycker oxå den korven är bra, påminner väldigt mycket om det korvgubbarna med låddan på maggen sålde förr i tiden.
IngOehman skrev:ErikAndersson skrev:AndersP skrev:Även jag vill tacka för en trevlig sammankomst
Korvalainen var inköpt på ICA Maxi i Nacka. Den säljs i 30 pack (tror jag) och är märkt 82% kött. Jag tycker oxå den korven är bra, påminner väldigt mycket om det korvgubbarna med låddan på maggen sålde förr i tiden.
Det var faktiskt den godaste kokkorv jag ätit!
Vh, iö
shifts skrev:Dubbel-ände tänker jag.
celef skrev:nu står jag här på ica i nacka och inte hittar jag någon korv som heter korvalianen
Morello skrev:EA, det tore inte vara någe större problem med delar. I värsta fall kan du ju byta hela drivenheten; det kan det väl vara värt?
ErikAndersson skrev:Meningen var att vi skulle växla till en mindre SET förstärkare (2x8 W) och inte bara köra på Drömmen. Men som det utvecklade sig ville jag inte gå in och avbryta spelandet bla med egna medtagna skivor, vilket stod härliga till.![]()
CD maskinen vi fn använder är väl inte det helt optimala, men fungerar trots allt skapligt. Min Audionspelare (med TEAC drive) har ett defekt tandhjul som ska mata ut och in vaggan. Verkar vara ett standardfel. Det skulle väl gå att fixa om TEAC marknadsför reservdelar till c:a 15 år gamla drivverk.. Någon som vet?
Griff skrev:ErikAndersson skrev: ... ett annat alternativ är att ragga upp en komplett Teac spelare och sno kuggdrevet från den.
Jag har en mycket sparsamt använd Teac CD P-3000 till övers, kan dess drivverk/kugghjul passa?
/Anders
Nefilim skrev:@ Erik Andersson! har du en bild på denna Audion CD-spelare?
jag har en vän som haft en sådan. Mycket vacker, om
det är den jag tänker på. Den har iaf ett TEAC-drivverk.
Hittade en bild. Är det denna? Min väns var en sådan. Läcker.
jonasp skrev:Verkar ha varit trevligt, korv och allt! Synd jag inte kunde närvara, träffen hölls ju i fel del av landet!
ErikAndersson skrev:jonasp skrev:Verkar ha varit trevligt, korv och allt! Synd jag inte kunde närvara, träffen hölls ju i fel del av landet!
Det kanske går fler tåg. om du kommer till huvudstaden är det bara att höra av sig. Ett av problemen med Sverige är att landet är så avlångt, då uppstår resandeproblem liknande detta.
Bill50x skrev:ErikAndersson skrev:jonasp skrev:Verkar ha varit trevligt, korv och allt! Synd jag inte kunde närvara, träffen hölls ju i fel del av landet!
Det kanske går fler tåg. om du kommer till huvudstaden är det bara att höra av sig. Ett av problemen med Sverige är att landet är så avlångt, då uppstår resandeproblem liknande detta.
Ni får väl ge er ut på turné![]()
/ B
ErikAndersson skrev:Road Show med korv? Ja varför inte? Kanske något att fundera på.
ErikAndersson skrev:Road Show med korv? Ja varför inte? Kanske något att fundera på.
Griff skrev:ErikAndersson skrev: ... ett annat alternativ är att ragga upp en komplett Teac spelare och sno kuggdrevet från den.
Jag har en mycket sparsamt använd Teac CD P-3000 till övers, kan dess drivverk/kugghjul passa?
/Anders
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster