av Morgan » 2012-11-18 01:10
Biorummet börjar komma i ordning nu, och precis som Tengil får jag säga att jag har väldigt mycket nytta av det rummet. Vi är där varje kväll, hela familjen. Nu råkar dottern vara inne i en period av intresse för kossor och får, så det blir mycket "Bondgården" (4-minuters barnprogram) - men vänta bara till det blir dags för spelfilmer!
Jag hoppas ha en riktigt stabil och snabb lagringsserver för alla mina ljud- och videofiler och en hygglig dator med bra ljudmöjligheter kopplad till den, så att det går att både spela spel, spisa musik och se på film utan att fippla med en massa reglage och kontroller. Får jag till det där med att använda en iPad-liknande mojäng som fjärrkontroll till hela klabbet, och kan se albuminfo och sådant på den lilla skärmen, så vore jag mycket nöjd.
Högtaleriet hoppas jag ska bestå av NHT1259-basar (åtta stycken) eller något åt det hållet. Och så ett par Ino-toppar av modell i14 eller r28-lådor bestyckade med softdome-diskanter. Drivning av lämpligt slag därtill, förstås.
Och så måste det ju bli en riktigt bra projje vad det lider. Eller om det nu finns nedrullningsbara filmdukar i 100-tumsformat som inte kräver projje, utan är försedda med oled-skikt. 10 år är ju lång tid.