Både plus och minus är välkommet!
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:adzer skrev:Nefilim skrev:Men varför inga bilder? Hemligt??
Jag såg ingen kamera under hela kvällen.
Inga mobiltelefoner heller?
Men vafan, Judas!schmutziger skrev:sönderbrända zoega skånerost som inte är något vidare alls.
adzer skrev:Ok du bad om det
Första intrycket var wow
Storleken på högtalarna och uppsättningen element som får tom de stora Ino systemen att se små ut ger verkligen ett visuellt intryck.
Efter att imponator-faktorn lagt sig så insåg jag att det visuella intrycket faktiskt för min egen del påverkar ljudupplevelsen negativt.
Jag hade problem med ljudbilden. Först och främst så är jag ovan med dipoler, men när man ser alla dessa element som står mer eller mindre framför ögonen(Då de står ganska nära lyssnaren och ganska mycket ihop) så fick jag svårt att få ljudet att släppa från högtalarna. Det var så uppenbart hela tiden var ifrån ljudet kom. När jag blundade så blev det bättre, men jag visst ju fortfarande exakt var högtalarna stod.
Nej för min egen del så blev jag lite besviken på ljudbilden. Det kan dock ha mycket med ovana att göra.
Panelguy skrev:adzer skrev:Ok du bad om det
Första intrycket var wow
Storleken på högtalarna och uppsättningen element som får tom de stora Ino systemen att se små ut ger verkligen ett visuellt intryck.
Efter att imponator-faktorn lagt sig så insåg jag att det visuella intrycket faktiskt för min egen del påverkar ljudupplevelsen negativt.
Jag hade problem med ljudbilden. Först och främst så är jag ovan med dipoler, men när man ser alla dessa element som står mer eller mindre framför ögonen(Då de står ganska nära lyssnaren och ganska mycket ihop) så fick jag svårt att få ljudet att släppa från högtalarna. Det var så uppenbart hela tiden var ifrån ljudet kom. När jag blundade så blev det bättre, men jag visst ju fortfarande exakt var högtalarna stod.
Nej för min egen del så blev jag lite besviken på ljudbilden. Det kan dock ha mycket med ovana att göra.
Jag har hört de där högtalarna när de recenserades för en blaska. Då satt vi nog ca 3,5 - 4 meter ifrån vilket fungerade bra (Hur nära satt man här?). Stora paneler kräver lite större lyssningsavstånd för att ljudet skall släppa.....tycker jag
Panelguy skrev:adzer skrev:Ok du bad om det
Första intrycket var wow
Jag har hört de där högtalarna när de recenserades för en blaska. Då satt vi nog ca 3,5 - 4 meter ifrån vilket fungerade bra (Hur nära satt man här?). Stora paneler kräver lite större lyssningsavstånd för att ljudet skall släppa.....tycker jag
adzer skrev:Trevligt. När du är klar får vi komma och inspektera resultatet igen
Stereotypen skrev:Detta resulterar i att högtalarna hamnar ganska nära varandra (ca 2.2 m mellan dem), detta gör att jag ej vill sitta alltför långt ifrån dem.
Stereotypen skrev:adzer skrev:Trevligt. När du är klar får vi komma och inspektera resultatet igen
Jag det vore jättekul om ni hade lust med det!![]()
Jag tycker att det ibland är ovärderligt med lite hjälp med lyssning när man ändrar om något.
Jag spelade den Eagles låt som vi spelade igår och tyckte att sången både släppte bättre från högtalarna och blev fylligare. Basen fick betydligt mer stuns i de lägre regionerna så att det som man hörde fanns där nere innan nu blev mycket tydligareKan vara som jag inbillar mig. Hoppas inte det!
PerStromgren skrev:Dessutom måste vi ordna en sittning som ger Hr Sterotyp litet vidare vyer i jazzträsket, där det tycks saknas viss insikt. Det ordnar jag.
adzer skrev:PerStromgren skrev:Dessutom måste vi ordna en sittning som ger Hr Sterotyp litet vidare vyer i jazzträsket, där det tycks saknas viss insikt. Det ordnar jag.
Det kan jag med behöva!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster