Angående omröstningar och pristagare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-09-04 22:08

Även om det är rätt självklart att inte tycka den artikeln var särskillt förnuftig, är det ju en artikel under mängder av år och artiklar.

Det är 7 år sedan och få vet om alla omständigheter som föranledde situationen. För mig framstår det som att artikelförfattaren var väldigt sårad över flera års upplevd sidosteppning.

Ursäktar inte artikeln, men manar till att inte låta det spilla ner allt gott sim utförts. Det borde ligga i historien och vevades nog rätt hårt vid tillfället.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2012-09-04 22:13

Ragnwald skrev:Men.. hur blir det då i fas3 ?

ja hur blir det då, jag blir inte klok på allt röstande, det blir alldeles för mycket
Bikinitider

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-09-04 22:18

MagnusÖstberg skrev:Även om det är rätt självklart att inte tycka den artikeln var särskillt förnuftig, är det ju en artikel under mängder av år och artiklar.

Det är 7 år sedan och få vet om alla omständigheter som föranledde situationen. För mig framstår det som att artikelförfattaren var väldigt sårad över flera års upplevd sidosteppning.

Ursäktar inte artikeln, men manar till att inte låta det spilla ner allt gott sim utförts. Det borde ligga i historien och vevades nog rätt hårt vid tillfället.

Jag håller med till stor del. Det ligger långt bak i tiden. Det är möjligt att personen idag ångrar dom kanske inte helt smidiga formuleringar och påpekanden som görs. Åsikten huruvida saker ska redigeras av någon verkar åtminstone inte längre delas av personen ifråga så vi kan kanske anta att det är så.

Hursomhelst tillhör jag den skara människor som uppskattar både mycket av det kunnande om högtalare och hifi-teknik som Ingvar Öhman har och delar med sig om. Sen är dom inte alltid överensstämmande med mina personliga åsikter men det har jag nog aldrig träffa någon som är :).

Pi60 som jag sålt till min bror tillhör en av dom bästa dynamiskahögtalare jag har hört.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2012-09-04 22:40

Bra inlägg där Sladd :)

Något att tänka på inför nästa ark kanske är att ha omröstningen på arrangörernas hemsidor och där man fick rösta med namn, adress mm. Resultatet skulle kunna rapporteras löpande så att du hela tiden såg vilka som det hade röstats på och på hur många. Fast det klart att då skulle det ju inte vara så öppet om inte hela röstningen inklusive vilka som röstat på vilka :)

Fast det ser man ju nu med. Svårt det här...

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2012-09-04 22:50

Oj. Nu har jag också läst dom där rättningarna i Molt och det var ingen rolig läsning precis :(

Dessutom förstod jag på Östberg att hela styrelsen i LTS var bakom rättningarna/sågningarna. Mycket märkligt att den publiceringen gick igenom utan att det reagerades från medlemmar eller det kanske blev reaktioner??

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-09-04 23:03

Nu vet jag nästan inte vilken tråd jag läser längre, det sprider ju sig som höstinfluensan.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2012-09-04 23:13

Birger skrev:Oj. Nu har jag också läst dom där rättningarna i Molt och det var ingen rolig läsning precis :(

Dessutom förstod jag på Östberg att hela styrelsen i LTS var bakom rättningarna/sågningarna. Mycket märkligt att den publiceringen gick igenom utan att det reagerades från medlemmar eller det kanske blev reaktioner??

Jag tror det helt enkelt var en rå jargong där tidigare. Som läsare reagerade jag 2005* på den hånfulla tonen i frågespaltens svar och bemöttes av väldigt märkliga uttalanden som ungefär gick ut på att det var respektlöst att skriva dumma frågor..
*I en tråd på faktiskt

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-09-05 00:12

Birger skrev:Oj. Nu har jag också läst dom där rättningarna i Molt och det var ingen rolig läsning precis :(

Nej, jag anser att skulden bör och skall fördelas bredare än bara skribenten. Huruvida de var med eller höll med är ovässentligt, togs det inte upp till diskussion är det indirekt ett accepterande. Vare sig de förstod det eller inte.

Kort sagt, föreningen som helhet är skyldiga om artikeln sårat någon och jag skulle själv upplevt det som ett otroligt svek om jag var honom.

Men det skall inte lasta dagens aktiva som gör ett jättejobb och lägger ner massor av tid för att ordna bra aktiviteter/artiklar!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Föregående

Återgå till Generellt om hifi