Moderator: Redaktörer
mx skrev:Så här står det i manualen till min förstärkare:
XPA‐5
Number of Channels: 5
Topology: Fully Discrete, Dual Differential, High Current, Short Signal Path Class A/B
Power output (all channels driven): 300 watts RMS @ 4 ohm (0.1% THD) 200 watts RMS @ 8 ohm (0.1% THD)
Vad händer om inte alla kanaler belastas samtidigt. Får den kanal som belastas
då bättre värden?
mx skrev:FBK skrev:mx skrev:FBK skrev:mx skrev:Upplever XPA-5 som bättre i alla fall. Förmodligen ren placebo, men låt mig
leva i den världen då. Nu när jag bytt steg och allt.
Våga lita på dina öron.
Det är svårt att lita på sina öron när man samtidigt får intryck av allting annat.
Som vad andra tycker, pris, utseende, det-borde-vara-så-saker osv.
Vad andra "tycker" kan du skippa direkt då det är DU som ska lyssna på grejerna och trivas med ljudet.
Men jag påverkas av det i alla fall. Tror det är få som inte påverkas av vad
andra säger.
mx skrev:Det har löst sig med brummandet i basmodulerna. Det hjälpte att tvinna
signalkablarna.
Tack Ingvar Öhman för att du är så hjälpsam och trevlig i telefon.
mx skrev:Så här står det i manualen till min förstärkare:
XPA‐5
Number of Channels: 5
Topology: Fully Discrete, Dual Differential, High Current, Short Signal Path Class A/B
Power output (all channels driven): 300 watts RMS @ 4 ohm (0.1% THD) 200 watts RMS @ 8 ohm (0.1% THD)
Vad händer om inte alla kanaler belastas samtidigt. Får den kanal som belastas
då bättre värden?
tvett skrev:joonahs inlägg var lite svårläst, men slutsatsen är väl att nätdelen är dimensionerad för att låta varje modul spela fullt ut, men att man inte ska överanstränga modulerna var för sig bara för nätdelen orkar mer.
tvett skrev:5 kanaler är allt man behöver. 3.2
joonah skrev:tvett skrev:joonahs inlägg var lite svårläst, men slutsatsen är väl att nätdelen är dimensionerad för att låta varje modul spela fullt ut, men att man inte ska överanstränga modulerna var för sig bara för nätdelen orkar mer.
Mycket bra summerat
Mx, jag tror inte det är något att oroa sig över alls, jag körde mitt steg i 1, 5 år med bara två kanaler. Huvudsaken är att inte maxa steget med bara två kanaler över längre tidsperioder.
Driver du toppar och basar är det inga problem whatsoever. .
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 22 gäster