Moderator: Redaktörer
mx skrev:sprudel skrev:Jag hade jordglapp i mitt cr80s! Brum,brum!
Vad är det?
mx skrev:sprudel skrev:Jag hade jordglapp i mitt cr80s! Brum,brum!
Vad är det?
mx skrev:Varför frågar du mig vad jag tror? Du vet alltså inte om Ino cr80s och Ino
cr80es är exakt samma filter fast med några få komponenter som skiljer och
lätt kan bytas ut?
mx skrev:tvett skrev:Du verkar inte riktigt förstå vad transparant betyder, Richard.
Han kanske menar att man kan öppna locket. Som på bilden.
mx skrev:tvett skrev:Du verkar inte riktigt förstå vad transparant betyder, Richard.
Han kanske menar att man kan öppna locket. Som på bilden.
mx skrev:Jag förstår ändå inte hur saker är konstruerade även om jag öppnat på locket.
Det är som att öppna på motorhuven till min bil.
Men förstår om det ger feelgood-känsla för många som är mer kunniga än mig
på det tekniska området.
tvett skrev:Är suboptimering per auto feelgood?
Richard skrev:mx skrev:Jag förstår ändå inte hur saker är konstruerade även om jag öppnat på locket.
Det är som att öppna på motorhuven till min bil.
Men förstår om det ger feelgood-känsla för många som är mer kunniga än mig
på det tekniska området.
De där kondensatorerna som sitter i ditt cr80 kostar tio gånger mera än de elektrolyter som sitter i reckhorn. Vetskapen om detta ger väl dig " feel good" ?
Som att öppna motorhuven och se att tillverkaren av motorn ansträngt sig och inte valt de billigaste lösningarna.
mx skrev:petersteindl skrev:Feel good är överreklamerat. Feel bad skare va
Utveckla!
mx skrev:phloam skrev:mx skrev:tvett skrev:Feelgood och EKK är lite i motsatsförhållande... Feelgood är mer att välja något dyrare med samma prestanda, dvs saker som är lite "i onödan".
Så tänker jag också.
Jag funderar på att någon gång köpa genomgående kablage, nätsockel m.m.
från Supra bara för att det är snyggt och "lite i onödan".
Är detta definitionen på feelgood...? Är inte vintage feelgood..?
Det kan det absolut vara. Försöker mig bara på någon sorts avgränsning. Min
grundtanke är väl att det ska vara något som kanske inte kan detekteras vid
blindtest, men som ger en lugn och ro i själen av att veta att "den där
apparaten är bra"... eller något sådant.
Vintage kan absolut vara feel good dock.
petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:Feel good är överreklamerat. Feel bad skare va
Utveckla!
Good är relativt i förhållande till bad. Vet man inte hur bad känns så kan man heller inte tillgodogjöra sig good. Bad är alltså en förutsättning för good. Ju mera bad desto bättre förutsättning för good. Sens Moral. Bad är stöttepelaren och förutsättningen för good. Sök därför bad![]()
Mvh
Peter
mx skrev:petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:Feel good är överreklamerat. Feel bad skare va
Utveckla!
Good är relativt i förhållande till bad. Vet man inte hur bad känns så kan man heller inte tillgodogjöra sig good. Bad är alltså en förutsättning för good. Ju mera bad desto bättre förutsättning för good. Sens Moral. Bad är stöttepelaren och förutsättningen för good. Sök därför bad![]()
Mvh
Peter
Utan ondska kan det inte finnas godhet, så det måste vara bra att vara ond
ibland. Är det den gamla klassikern du tänker på?
petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:Feel good är överreklamerat. Feel bad skare va
Utveckla!
Mvh
Peter
Utan ondska kan det inte finnas godhet, så det måste vara bra att vara ond
ibland. Är det den gamla klassikern du tänker på?
Prova
mx skrev:celef skrev:Att veta tycker jag är feelgood
Som exempel att veta om vilka brister stereon har för då kan jag mentalt kompensera för detta, som när jag kör med duxhögtalare på vänster och jpw till höger
Gör du det på riktigt?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 29 gäster