SiriuS.. Nu bilder på innanmäte...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2013-08-31 07:00

BPM skrev:
Richard skrev:Denonförsteget i 2105 är, om det låter som det som sitter i 1507 och 2308 ett högst medelmåttigt försteg som duger om man har låga till moderata krav.

Så här skrev du i en tråd för ett knappt år sedan:

Richard skrev:
Fjonkalicious skrev:Ha Pre25 kan ju vara löjligt underprissatt men den kan ju vara god ingenjörskonst för det? :D

Den låter som försteget i denon avr 2105 , dvs mycket bra men kanske inte i klass med de bästa förstegen i världen.

Om det nu verkligen är mycket bra och alltså låter som HA Pre25.. Well..

Vad har föranlett ändringen i inställning?

En massa provlyssningar av moderna, bättre grejor. Jag kan tillägga att det troligen finns flera försteg som troligen åker åttor runt holografic pre 25 också. Jag känner till minst ett sådant som går att köpa för samma pengar ungefär.
Odogmatisk sekt- granskare

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2013-08-31 07:01

FBK skrev:
Richard skrev:Jag uppmanar dig iallafall att prova litet bättre grejor, siriusen förtjänar det.

Oavsett vad auktoriteter på ett forum påstår. :)

+1
Sedan är det sunt att sila de flest auktotiters påståenden och testa själv.

+1.

" låter det bättre, är det bättre" . Oavsett vad auktoriteter säger på ett hififorum.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-31 09:00

Richard skrev:
FBK skrev:
Richard skrev:Jag uppmanar dig iallafall att prova litet bättre grejor, siriusen förtjänar det.

Oavsett vad auktoriteter på ett forum påstår. :)

+1
Sedan är det sunt att sila de flest auktotiters påståenden och testa själv.

+1.

" låter det bättre, är det bättre" . Oavsett vad auktoriteter säger på ett hififorum.

Vilken "auktoritet" här hävdar motsatsen?

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-08-31 10:10

Richard skrev:En massa provlyssningar av moderna, bättre grejor.

Det svaret köper jag utan vidare. Jag tolkar det som att du tyckte 2105 var ett bra försteg ända tills dess att du fick möjlighet att jämföra det med sådana som är ännu bättre. Jag har inte haft den möjligheten ännu, så jag behöver alltså inte skämmas för att jag tycker att kombinationen Denon och SiriuS låter fantastisk. Att försteget kan uppgraderas tror jag alldeles säkert, precis som de andra delarna i min anläggning, men nu njuter jag av att lyssna på musik och för stunden är det gott nog.

Ser mer och mer ut som att jag får göra min omvärdering av framtiden, och då är i alla fall försteget det första som byts ut. Slutsteget och högtalarna är ju på annons men intresset är förvånansvärt skralt för vad som sägs vara ett så fint steg. Några hugg, men inget konkret (hade strul med första mailen med där mina svar inte gick fram och jag nu inte ens kan öppna den för att få fatt i adressen till de som skrev till den.).
Ett intressant bytesförslag har ramlat in också men på ett avstånd som skulle stjäla en hel dag att få till och den tiden har jag inte inom det närmsta.
Jag begär kanske för mycket pengar, eller så är prylarna helt enkelt för ovanliga för att folk ska veta vad det är nånting.

Nåväl, det är ju som sagt lite av en win/win så det får bli som det blir.
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2013-08-31 14:36

Du har haft det en vecka och utbytt en del åsikter om dess egenskaper här.

Varför säljer du steget om du är nöjd med det?
Tänk om - tänk annorlunda

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-08-31 16:21

Lust skrev:Du har haft det en vecka och utbytt en del åsikter om dess egenskaper här.

Varför säljer du steget om du är nöjd med det?

Det har jag förklarat flera gånger, och kom på att även om jag nämner annonser eller saker kring den så kan det tas emot dåligt av vissa här. Faktiskt är ju inte, och det köper jag, ett annonsforum. Jag skickar ett PM med mitt skäl!

Det var inget planerat inköp utan råkade falla i mitt knä i en bytesaffär och kortfattat så kan man väl säga att det inte passar in i mina framtidsplaner. Det är dock bra nog för att ha fått mig att omvärdera dem.. Efter att min sambo efter mycket om och men väl godkänt dem är jag dock inte i ett läge att komma med ändrade planer igen..
Mycket trevlig!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi